Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp - Vil ikke køre sneglene

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hjælp - Vil ikke køre sneglene

Indlæg af HR LUCCA » 09 sep 2014 09:40

kjdedk skrev:Hej.
Tak for indspark indtil videre.
Det er et Woody/Scotte med Opop kedel. Styring er vers 4,99 og så vidt jeg ved kunne det ikke opdateres yderligere.

Nu fik jeg taget fyret af og kunne se at der tydeligvis er sket en kortslutning på printpladen, for som det ene billede viser et der en sort smeltet plet på printet, og lige under den sidder ledningerne til intern snegl.

https://plus.google.com/photos/10040938 ... 0371648561

Nu har jeg så bare brug for lidt hjælp til at skaffe den rigtige printplade, for synes ikke lige jeg har fundet en som er magen til.


Kjeld
En der er lidt god til at bruge en loddekolbe kan helt sikkert lave det gamle :wink:


xkfc

Hjælp - Vil ikke køre sneglene

Indlæg af xkfc » 09 sep 2014 21:50

kjdedk skrev: Det er et Woody/Scotte med Opop kedel. Styring er vers 4,99 og så vidt jeg ved kunne det ikke opdateres yderligere.

https://plus.google.com/photos/10040938 ... 0371648561

Kjeld
Betegnelsen Woody/Scotte er desværre værdiløs, netop på 4.99 er der meget forskel på de to, så vi skal vide om det er en Woody eller en Scotte.

Linket strander ved at du skal godkende om jeg har adgang, det er lidt omstændigt, så jeg vil anbefale dig at anvende systemet her på forum, tryk blot på "Upload af vedhæftede filer"
HR LUCCA skrev: En der er lidt god til at bruge en loddekolbe kan helt sikkert lave det gamle :wink:
Det er slet ikke utænkelig, printet er jo blot en anordning for at gøre det nemt og overskueligt. Teoretisk og praktisk kan man jo bare udskifte printet med en række kronemuffer. Man skal bare huske at der både er 230V og styring til skakt og lysføler i samme kabel og på samme print, og man kan nemt komme til at lave ulykker.
Når der har været vand på printet kan vi jo heller ikke udelukke at der allerede har være 230V på indgangene.

Kenneth

kjdedk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 07 apr 2011 07:36
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 6 tons

Hjælp - Vil ikke køre sneglene

Indlæg af kjdedk » 11 sep 2014 19:25

Hej igen..
Undskyld jeg ikke lige fik svaret i tide, men arbejdet har taget for meget af min fritid.

Fik det print hjem og skiftet ud, og vupti... så snurrer det hele igen.

Tak for indslag.

kjdedk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 07 apr 2011 07:36
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 6 tons

Hjælp - Vil ikke køre sneglene

Indlæg af kjdedk » 11 sep 2014 20:55

Hej

Beklager det sene svar, men arbejdet har taget alt for meget af min fritid i nogen dage.

Skiftede printpladen og så startede det op med det samme...

Tak for indslag og tak for tilbud oldgaard.


Besvar