Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Drift graf

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Drift graf

Indlæg af Hjemme teori » 13 feb 2014 11:11

Smut 25 skrev:med hjælp fra dette fantastiske forum har jeg fået stillet på mine p i tal
det eneste vi ikke lige kan finde fejlen på er mit flow det svinger meget

linket til mine grafer er i bunden af dette indlæg
Det gør min også nogen gange, det virker som om der kommer en puls for meget fra flowmåleren.

I beskrivelsen for version x.0468 står at der er lavet noget for at udjævne driftgrafer. Måske dette er løsningen, at de har bygget et filter ind der tager utidige pulser?
Mvh. Sophus


Knuddi41
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 667
Tilmeldt: 20 okt 2013 09:30
Mit fyr: Woody 16kW. V-10 Styring
Areal: 233
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7184
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 12
Modtaget likes: 1 gang

Drift graf

Indlæg af Knuddi41 » 13 feb 2014 16:25

Jeps. Leger med P I tal. Prøver at finde hvor den kører bedst med nogen lunde konstant ydelse. Det er svært synes jeg.

xkfc

Drift graf

Indlæg af xkfc » 13 feb 2014 18:00

Knuddi41 skrev:Jeps. Leger med P I tal. Prøver at finde hvor den kører bedst med nogen lunde konstant ydelse. Det er svært synes jeg.
Glem det med konstant ydelse, det kan du ikke bruge til noget. Hvis ydelsen er konstant vil vandtemperaturen jo svinge.

Sammenlign det med din bil, hvis speederen blev forsøgt holdt i en position ville farten jo svinge op og ned.

Det er kedel temperaturen der reguleres efter, PI controlleren's opgave er at glatte ud, ligesom du gør i bilen, når farten skal ændres fra 80 til 90 km/t smækker man jo ikke klampen i bund, men giver lidt gas og tilpasser farten. Det er helt det samme med fyret, små afvigelser i kedel temperaturen giver små udsving, men tømmes VVB og der åbnes for en radiator så skal der gas på.

Mvh. Kenneth


Besvar