Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Iltstyring lever sit eget liv

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
levi

Iltstyring lever sit eget liv

Indlæg af levi » 27 jan 2013 19:41

salmon skrev:Jeg har tjekket for løse forbindelser mange gange. Jeg tror også at der er noget i vejen med styringen eller sonden, men firmaerne jeg har købt hos svarer ikke tilbage på mails. Selvfølgelig har jeg sonden ude, når jeg kalibrerer. så kører den godt i en times tid eller så og så taber den ligesom tråden igen. Brænderen er indstillety på 10, 50 og 100% ydelse. jeg har brugt god tid på det. Meg jeg troede jeg kunne få det sidste ud af træpillerne med iltstyringen. Nu kan jeg se at de 2500 kr. er smidt ud af vinduet... Nå, så må man jo bare handle derefter. Tak for indsatsen, men jeg tror også der er noget galt et eller andet sted. Nu prøver jeg med en Bosch lsm11, og hvis det ikke virker, smider jeg lortet ud.
Hvis din leverandør ikke svarer på mail, - så ring dog til dem indtil de tager telefonen!

Hvis skidtet ikke virker og der er fejl på hardware, - så er det sku en bytter på garantien - BASTA :great:

Hvem er din leverandør ?


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Iltstyring lever sit eget liv

Indlæg af Flammen » 27 jan 2013 21:22

du skriver at din iltstyring har virket på V4.XX. mener kun du kan bruge iltstyring fra en V6.xx på V10.
jeg er på dybt vand her, for jeg aner intet om det, kun et bud

levi

Iltstyring lever sit eget liv

Indlæg af levi » 27 jan 2013 21:26

Flammen skrev:du skriver at din iltstyring har virket på V4.XX. mener kun du kan bruge iltstyring fra en V6.xx på V10.
jeg er på dybt vand her, for jeg aner intet om det, kun et bud
Du har helt ret, - man kan ikke bruge en iltstyring fra en version 4.xx på hverken version 6.xx eller version 10.xx styringerne :great:

Men jeg tvivler på det er tilfældet her, - som jeg læser indlægget her er iltstyringen købt i slutningen af sidste år, - og så køber man vel ikke en iltstyring til en anden version styring ?....

Ole Larsen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 266
Tilmeldt: 22 feb 2013 21:52
Mit fyr: Pellux 100 m. iltstyring
Areal: ca. 180 i 3 plan
Brændsel: Agrol 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9220
Årligt forbrug: i omegnen af 6 T.
Geografisk sted: Aalborg ø
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Iltstyring lever sit eget liv

Indlæg af Ole Larsen » 24 jun 2013 21:25

Hej.
Lambdasonden kan ikke svare sig at købe "uoriginal" ment billige efterligninger.
Har prøvet et par gange i biler med dårlig resultat.
Den ene duede ikke, og den anden svigtede efter kort tid.
Det KAN være der.
Mvh Ole

Idor
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 94
Tilmeldt: 19 jun 2012 10:36
Mit fyr: Scotte BS20 10Kw
Areal: 145
Brændsel: Piller, gas
Geografisk sted: 8700 Horsens

Iltstyring lever sit eget liv

Indlæg af Idor » 27 jun 2013 05:00

Der var jeg også med mit fyr. Prøvede alt og kunne ikke blive klog på det. Hver gang gik den også langt over de 21% ilt.
Efter en snak med en kyndig fra nbe om ilt styring, sagde han at det var min chip i hoved styringen som ikke opførte sig korrekt. Jeg havde også testet både ilt print og sonde i et andet fyr og der virkede det normalt. Han sendte en ny og så virkede det. Så det lyder som det problem jeg også havde og der var en ny chip løsningen. Min gamle chip var også en 6.79

Den nye er vist en 6.83 så vidt jeg husker.

Håber det bringer dig videre. Når du finder løsningen,så sskriv det lige, så vi alle lærer lidt af det


Besvar