Woody fra 2005 på ny kedel.

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
xkfc

Woody fra 2005 på ny kedel.

Indlæg af xkfc »

Flammen » 18 Sep 2012, 22:32 skrev: det var det jeg var inde på 6 indlæg oppe i denne tråd. men hvem tør, når vi ikke kan få en udmelding fra NBE om hvornår vi kan forvente at modtage vores v. 10. ellers havde min woody ver 6.78 været på vej til Gertln nu, for bytte. men jeg tør sq ikke, for jeg kan ikke undvære et funktionsdygtigt anlæg i XX mdr
Det er et fint tilbud, det er med at sige "ja tak" og selv om ver.10 ikke er færdig, så bliver den vel det, sidste gang den blev udsat sagde de april 2012, de arbejder åbenbart kun på den en enkelt dag om måneden :| men de har da tabt en kunde, jeg var sikker på opgradering, men har fortrudt. Det at den kun kan køre Cloud var dråben, jeg er glad for det gamle Stokerkontrol, og så har jeg ikke umiddelbart noget at bruge flere ud/indgange til. Hvis den kunne styre 2 VVB var jeg måske på den igen.

Så Flammen og gertln, udveksl nr. adr. så kan byttet jo blive en realitet engang i fremtiden.

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Woody fra 2005 på ny kedel.

Indlæg af paw »

xkfc » 18 Sep 2012, 21:46 skrev:Du skriver at det er en Woody 4.19? på NBE's hjemmeside starter Woody ved ver. 4.99

Kan det være en Scotte i stedet? hvordan ser displayet ud? kun tekst? eller grafik?
Har du stokerkontrol? så du kan se hvad der sker!!

Det ville være fint om en med en nyere styring som alligevel opgraderer til ver.10 kunne være interesseret i at bytte. :great:
Min originale chip hed 4.06, så det passer nok med det den skriver. Min er også en woody :great:
Nu er den opdateret til 4.99 R. :great:
xkfc

Woody fra 2005 på ny kedel.

Indlæg af xkfc »

Gertln » 18 Sep 2012, 22:11 skrev:På selve boksen til styringen, står der bare Biocomfort. Jeg har fået en nyere chip end den der sad i fra start, skal siges pr. kulance fra NBE. :)

Når jeg tænder fyret op, starter den med at skrive Woody 4.19 i displayet.

Der er kun tekst i displayet. Stokerkontrol ? Hvad er det ?
Stokerkontrol er software der gør at man kan følge med i hvordan fyret kører, man kan se grafer af ydelse, temperaturer, lyssensorer. Det giver en god fornemmelse af hvordan fyret kører.
På itob.dk/pillefyr kan du se hvordan mit fyr arter sig lige nu, og de foregående 24 timer, jeg kan selv se længere tilbage.
Ulempen er at det koster lidt at købe programmet og der skal være en computer tændt 24/7
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Woody fra 2005 på ny kedel.

Indlæg af triumph »

jeg er fuldstændigt sikker på at man kan komme langt uden stokerkontrol.
Når brænder ser sådan ud efter 4 dage så må der være et eller andet helt tude tosset.
holder anlægget en nogenlunde stabil temp, eller har det mange start/stop ?
Hvad med indstillinger for rens ?
På de gamle versioner af styringer passer autoberegning normalt ikke, det er bedre at køre uden, og indstille mætninger.
Man kan ikke justere brænder ordenligt, uden trækstabilisator (det kan man godt, men det ændre sig med vinden....;o) )
xkfc

Woody fra 2005 på ny kedel.

Indlæg af xkfc »

triumph » 19 Sep 2012, 02:05 skrev:jeg er fuldstændigt sikker på at man kan komme langt uden stokerkontrol.
Når brænder ser sådan ud efter 4 dage så må der være et eller andet helt tude tosset.
holder anlægget en nogenlunde stabil temp, eller har det mange start/stop ?
Hvad med indstillinger for rens ?
På de gamle versioner af styringer passer autoberegning normalt ikke, det er bedre at køre uden, og indstille mætninger.
Man kan ikke justere brænder ordenligt, uden trækstabilisator (det kan man godt, men det ændre sig med vinden....;o) )
Ork ja, man kan fint klare sig uden stokerkontrol, der er sikkert mange flere uden som med.
Stokerkontrol eller lign. kan bare være en stor hjælp til at få fintunet grejet, og skal PID justeres bare nogenlunde er det et must.
Det er også super til at forebygge så man slipper for at helbrede. Alarmen er fin, så man får SMS eller mail hvis noget er gået galt.

Min kone er ikke pillenørd, langt fra... Det røde apparat giver varme :great: og sorte fingre :evil: og så er hendes viden sluppet op. Jeg arbejder 14 dage af gangen langt væk fra fyret. Hun er glad for hjælpen jeg kan give blot ved at tyde graferne.

Rentabelt kan man nok ikke kalde stokerkontrol. jeg tror ikke på den store pillebesparelse, men lidt teknik nørd er man vel?

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Woody fra 2005 på ny kedel.

Indlæg af lamborg »

Hej xfkc.
Jeg forstår ikke lige din logik . Om du kikker på stokerkontrol eller på cloud er da et fedt og V10.0 spare dig for et mellemled.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
xkfc

Woody fra 2005 på ny kedel.

Indlæg af xkfc »

lamborg » 19 Sep 2012, 03:44 skrev:Hej xfkc.
Jeg forstår ikke lige din logik . Om du kikker på stokerkontrol eller på cloud er da et fedt og V10.0 spare dig for et mellemled.
Min server spiser ca. 13w og kører alligevel, så selv bytteprisen på 1600kr som man kunne have fået v10 til hvis man da ellers var istand til at møde op i toppen af jylland, er svær at tjene hjem. Gizmo Kenneth vil gerne have den, fornuftige Kenneth holder lidt igen.

De priser jeg har hørt om gør det noget dyrere for mig, og hvad er det for et mellemled der spares? endnu er der ikke så mange facts om v10, det kan jo være den bruger mere energi end den gamle, så det udhuler forskellen.

Nu er v10 jo også blevet så forsinket at den sikkert straks afløses af en v50 eller hvad navnet nu bliver.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Woody fra 2005 på ny kedel.

Indlæg af lamborg »

Du spare en fyrums pc fordi der er netværkskort i v10.0 og desuden er der et SD slot i + bus og mange andre ting.
bla- 6 stk. 230 VAC udgange (udover dem til intern- og ekstern snegl, blæser og el-tænder)
- 8 stk temperatur indgange (alle NTC, undtagen den til skakt og røggas som kan være KTY eller PTC)
- 4 stk puls indgange (ligesom den kendte pulsindgang til flowmåler)
- 2 stk kontakt (ligesom den kendte ekstern kontakt)
- 1 stk ilt-sonde indgang
- 1 stk sol indgang
Men min forudsætning for at gerne ville have V10.0 er en ganske anden da jeg mangler porte til VVB priotet og en ekstern alarm giver.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
xkfc

Woody fra 2005 på ny kedel.

Indlæg af xkfc »

lamborg » 19 Sep 2012, 04:42 skrev:Du spare en fyrums pc fordi der er netværkskort i v10.0 og desuden er der et SD slot i + bus og mange andre ting.
bla- 6 stk. 230 VAC udgange (udover dem til intern- og ekstern snegl, blæser og el-tænder)
- 8 stk temperatur indgange (alle NTC, undtagen den til skakt og røggas som kan være KTY eller PTC)
- 4 stk puls indgange (ligesom den kendte pulsindgang til flowmåler)
- 2 stk kontakt (ligesom den kendte ekstern kontakt)
- 1 stk ilt-sonde indgang
- 1 stk sol indgang
Men min forudsætning for at gerne ville have V10.0 er en ganske anden da jeg mangler porte til VVB priotet og en ekstern alarm giver.
Jeg vil stadig hellere have 18-200mm objektiv til Nikon'en icon_cheesygrin.gif Smag og behag er jo forskelligt.

- 6 ekstra udgange er sikkert fint, (bruger dog stadig kun en)
- jeg har de temperatur indgange jeg behøver
- 1 uanvendelig puls indgang er nok til mig
- 1 ext. Kan slukke fyret, kan 2 så slukke dobbelt?
- iltsonde indgang haves (bruges dog ikke)
- solindgang! Til hvad dog?
Når dette er sagt så syntes jeg det er fint at v10 kommer, og for nye brugere så er det jo bare den man får, og jeg er sikker på at man bliver glad for den.
Det vil nok også være nemmere for folk at sætte styringen til routeren i stedet for PC, Stokerkontrol og evt host hvis det skal online.
Alle de nye indgange giver mig håb om at fremtiden byder på muligheden for flere VVB.
Men da cloud er dyrere end strømmen til min server, så skal v10 bruge meget mindre strøm end 6.xx

Undskyld til trådejeren, det gik vist lidt offtopic
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Woody fra 2005 på ny kedel.

Indlæg af lamborg »

Ja ups :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar