Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Woody Black Star Mini

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
oblj76
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 apr 2012 21:15
Mit fyr: Scotte Black Star Mini 10 kW
Areal: 147
Brændsel: 8 mm piller
Geografisk sted: Gilleleje

Woody Black Star Mini

Indlæg af oblj76 » 16 apr 2012 10:45

Hej, alle

Jeg er helt ny herinde og har ikke kunnet finde nogen eksisterende tråde via søge-funktionen, so here goes:

Er der nogen herinde, som har erfaringer med en Woody Black Star Mini ?

Kan i anbefale en forhandler af Woody pillefyr på Sjælland ?


Jarnved
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 15 apr 2012 17:33
Mit fyr: Scotte Blackstar 10KW
Areal: 165 m2
Brændsel: Træpiller,solceller 6kW
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 16
Årligt forbrug: 5,2 ton
Geografisk sted: Karrebæksminde/Klinteby
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Woody Black Star Mini

Indlæg af Jarnved » 16 apr 2012 11:26

Hej ?
Efter sigende skulle Dv-center i Gørlev være rigtig gode på det område, sidder selv og venter på et tilbud fra dem icon_cheesygrin.gif

Mvh Jarnved
Du skal ikke hænge med hovedet hvis du står i lort til halsen!

mick n
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 206
Tilmeldt: 04 mar 2012 19:44
Mit fyr: scotte blackstar mini
Areal: 120+80 kælder
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Geografisk sted: 3100 hornbæk

Woody Black Star Mini

Indlæg af mick n » 16 apr 2012 11:50

hej og velkommen til ..jeg har selv et scotte blackstar mini og det kører bare derudaf ...giv du dansk vvs center et ring ...har du set et live måske en god ide
jeg har haft ekoheat DET VIRKER IKKE kører nu med black star mini og det spiller 100 %

oblj76
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 apr 2012 21:15
Mit fyr: Scotte Black Star Mini 10 kW
Areal: 147
Brændsel: 8 mm piller
Geografisk sted: Gilleleje

Woody Black Star Mini

Indlæg af oblj76 » 16 apr 2012 12:23

Hov....glemte lige at skrive mit navn i farten :oops:

Jeg har endnu ikke oplevet et fyr "live", men såvidt jeg kan se, udfra udvendige mål etc. er det det eneste pillefyr m. tank (i det prisleje) som kan stå ude i vore bryggers. Plus at woody får meget ros rundt omkring, hvilket er den primære faktor.

Vores hus er en ét-plans villa fra 1973 på ca. 130 kvm, så det skal ihvertfald ikke være større, end 10 kW.

Mick n: Monterede du det selv ? I så fald, hvor nemt var det ? Og hvilke materialer skulle købes seperat ?

Mvh

Ole

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Woody Black Star Mini

Indlæg af hensan » 16 apr 2012 20:29

Det er ikke særligt besværligt at montere et pillefyr selv. NBE har glimrende tegninger hvorledes fyrene kan monteres fx en installation med VVB prioritering på side 2 i manualen http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/ ... danish.pdf

Hvis dine hænder sidder nogenlunde ordenligt på burde du kunne montere et sådant fyr på en dag eller 2.

Alle rør/pumper/ventiler skal købes separat - Gå frem efter en tegning - fx ovenstående - hvordan du vil have det sat op og se hvad for dele du har i forvejen og hvilke dele der skal købes/fornys. der er fx ingen grund til at købe en ny cirkulationspumpe hvis du i forvejen har en a-pumpe på dit nuværende fyr.

Den største udfordring bliver for en ikke VVS mand er nok et forudse hvilke rør stumper man skal bruge - der kan man evt købe en hel rør længde og selv skære de stumper men skal bruge alternativt acceptere at man nok kommer til at købe for 500 kr fittings/rør mere end man fik brug for og/eller må bestille fittings over flere gange. Sammenlignet med at du sparer håndværkstimer til 500 + moms skulle der nok være plads til lidt fittings i overskud til sidst.

Flere forhandlere har montage pakker hvor de har prøvet at samle de ting du kan forudses at skulle bruge fx http://dvcenter.dk/pillefyr-stokerfyr/p ... akker.html eller http://www.andresens-bioenergi.dk/monteringssaet.asp (Andersens rør sæt ser efter prisen at dømme ud til at være lavet af meget ædelt metal - men ideen er god nok)


oblj76
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 apr 2012 21:15
Mit fyr: Scotte Black Star Mini 10 kW
Areal: 147
Brændsel: 8 mm piller
Geografisk sted: Gilleleje

Woody Black Star Mini

Indlæg af oblj76 » 16 apr 2012 20:37

Hej hensan

Tak.

Jeg tænker lidt på, hvordan jeg er stillet mht. garantien og service, hvis jeg selv monterer anlægget, fremfor at få en autoriseret til det. Og hvordan med forsikringsselskabet, hvis nu der sker noget; vil de så gå ind og lægge en kæp i hjulet og henvise til "hjemmefusk" ?

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Woody Black Star Mini

Indlæg af hensan » 16 apr 2012 21:00

Man skal naturligvis gøre det ordenligt - det skal du med alle ting.

Med din garanti ville jeg ikke være så nervøs. NBE tilbyder opstart besøg hvor en montør efter fyret er sat i drift kigger på fyret og opsætningen og derudover guider dig hvis der er nogle spørgsmål. Dette besøg koster ca 1200 kr ELLER gratis forudsat du overfører din CO2 besparelse til dem. Hvis du får dette besøg udvider NBE din garanti til 2 år. Du får dermed en montør til at checke din installation og påpege evt fejl. Jeg kan ikke se hvorledes NBE ville kunne godkende et anlæg ved denne opstart for derefter at nægte garanti - medmindre du med vilje har skjult noget for montøren eller lignede.

Hvis du har haft en montør til at kigge på din installation og godkendt dette har jeg svært ved at se at et forsikringsselskab efterfølgende kan påstå at anlægget var forkert installeret igen forudsat du ikke har skjult noget.

Når det er sagt skal du naturligvis udføre arbejdet korrekt og hvis du ikke føler dig sikker hvordan dette gøres må du alliere med en der kan dette eller betale en installatør til dette. Så længe du holder dig til synlige installationer og ikke dækker noget bag en væg eller støber noget ned i gulvet kan du få andre til at kontrollere efterfølgende.

Nu skal du også huske på at da du arbejder med et lukket anlæg. Hvis du af den ene eller anden grund har et utæt rør er der kun en begrænset mængde vand i systemet til evt vandskade. Det var værre hvis du får læk på din drikkevands forsyning med uanede mængde vand til evt vandskade.

Lovgivningsmæssigt må du godt selv lave installationen og tilslutte fyret. Du må dog ikke lave evt drikkevands tilslutningen til hvis denne skal laves om. En fast el-tilslutning af fyret skal du også lovgivningsmæssigt have en installatør ind over dette ligesom skorstensfejeren efterfølgende skal godkende brandkrav .

oblj76
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 apr 2012 21:15
Mit fyr: Scotte Black Star Mini 10 kW
Areal: 147
Brændsel: 8 mm piller
Geografisk sted: Gilleleje

Woody Black Star Mini

Indlæg af oblj76 » 16 apr 2012 21:05

Mange tak for svar. Jeg vidste ikke det, med efterflg. kontrol af anlægget :)

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Woody Black Star Mini

Indlæg af pille bruger » 16 apr 2012 21:14

Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Woody Black Star Mini

Indlæg af mrjyden » 16 apr 2012 21:29

du kan også kikke forbi ekopower de har jo en støre virkningsheds grad og med rense af røgkanaler det skal du gøre manuelt i nbe kedle

link : http://www.ekopower.dk/images/stories/B ... il_Web.pdf

link : http://www.ekopower.dk/


Besvar