Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pris på woody pillefyr

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
jakobdk
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 48
Tilmeldt: 12 sep 2011 19:17

Pris på woody pillefyr

Indlæg af jakobdk » 22 sep 2011 14:28

snakkede igen med Smeden da jeg vil have mest mulig styr på hvad jeg får

det er en BLACK STAR SMALL 10-16 KW KEDEL hvor en 4-20kw passer perfekt til , det er den mindste kedel man kan få og pillebrænderen tilpasset efter kedlen der kan fåes en 2-10kw brænder også men det er han sikker på er for lille
jeg holder mig til smeden det han siger lyder fornuftig Glæder mig til at det kommet op og kører *S*

MVH

jakob


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Pris på woody pillefyr

Indlæg af Ulrik » 22 sep 2011 14:58

Du er jo også altid velkommen til at spørge om hjælp når du skal have den neddroslet ;)
MvH Ulrik©

jakobdk
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 48
Tilmeldt: 12 sep 2011 19:17

Pris på woody pillefyr

Indlæg af jakobdk » 22 sep 2011 15:00

hehe jeps dejlig forum med masse af feedback

MVH

jakob

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Pris på woody pillefyr

Indlæg af Albert » 22 sep 2011 15:40

Jeg forstår ikke hvorfor jakobdk,ikke lytter til de råd der gives her,fremfor en smed der kun har erfaring med et par anlæg,her i forum er der jo masser af praktisk erfaring at trække på.

Jeg købte for tre år siden en brugt stoker med en ydelse på 15 kw af en privat,og manden jeg købte den af kasserede den fordi det ikke fungerede som det skulle,der var problemer med tilsodning og fyret gik ud konstant,så han opgav efter 1 1/2 år, og installerede varmepumpe istedet for

Problemet for ham var at fyret var alt for stort til hans 110 m2,som overhovedet ikke kunne aftage den varme stokeren afgav.
Det var i et ældre hus med dårlig isolering

Jeg fik den installeret og den varmer 240 m2 op uden problemer i et dårligt isoleret hus.
Sidste vinter da det var meget koldt,opserverede jeg ikke at den var oppe og yde over 50% selv på dage med megen blæst.
Så rådet herfra er også en 10 kw. brænder,en der er større vil nok volde lidt kvaler

jakobdk
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 48
Tilmeldt: 12 sep 2011 19:17

Pris på woody pillefyr

Indlæg af jakobdk » 22 sep 2011 16:25

fair nok jeg lytter skam til alt hvad i skriver og prøver at vurderer hvad der er bedst nu og i fremtiden vi har en tønderland jord og bebyggeslse mulighederne er store , vi tror p.t ikke at vi er færdig med at bygge da jeg har en drøm om en lille 100kvm hus med pool og bar + leglighed oven på *S* kun en drøm
skal derefter osse siges at vi har solvarme og er først lige begyndt med at fyre igen ellers har den lavedet varm vand intil vidre , og kan læse mig frem til at folk der har flest problemer med en overdimensioneret fyr tit har problemer i sommer perioden

så i bund og grund er at den ikke ydre 91% hele året rundt så lever jeg osse med det

og hvis det hele kører a pommeren til ) så er der jo bare at gå tilbage til den lokale smed og give ham en røvfuld *S* joke
han er til at tale med


MVH
jakob


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Pris på woody pillefyr

Indlæg af Tom_AT » 22 sep 2011 16:37

Helt enig med Albert. Forstår heller ikke hvorfor der ikke lyttes mere til de råd der gives. Hvis omtalte smed kun har monteret et par enkelte pillefyr er han næppe biobrændsel ekspert. Jeg ville søge andetsteds efter ekspertise.

jakobdk
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 48
Tilmeldt: 12 sep 2011 19:17

Pris på woody pillefyr

Indlæg af jakobdk » 22 sep 2011 16:42

det er en 4-20kw det vil vel siges at den kan instilles fra 4-20kw effect uden at gører mig klog på det

Kedlen er stadig den samme ( den mindste kedel man kan få og samme som dem der har 10kw brænder bruger )

MVH
jakob

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Pris på woody pillefyr

Indlæg af Zarge » 22 sep 2011 17:54

Jo den kan den, men problemet er at brænderen arbejder bedst når den kører på fuld knald... Hvis vi så antager at varme behovet i huset ligger på eks 8kw i gennemsnit, så vil en 20kw brænder køre på under halv kraft i gennem snit, hvor en 10kw vil ligge noget nærmere på max...
Gir det mening?

levi

Pris på woody pillefyr

Indlæg af levi » 22 sep 2011 20:27

jakobdk » 22 Sep 2011, 16:42 skrev:det er en 4-20kw det vil vel siges at den kan instilles fra 4-20kw effect uden at gører mig klog på det

Kedlen er stadig den samme ( den mindste kedel man kan få og samme som dem der har 10kw brænder bruger )

MVH
jakob
Korrekt, - men der er forskel på en 10 kw brænder og en 16/20 kw brænder!

Når det er ude i fremtiden du skal bygge til, - så vil det være korrekt at vælge en 10 kw udgave, - og så evt. opgradere NÅR du engang har bygget til.

Hvis du har tillid til smeden, - og mener han kan yde dig service/support efterfølgende, - så brug ham endelig, - tillid er alfa omega :great:

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Pris på woody pillefyr

Indlæg af hudle » 22 sep 2011 20:38

Jakobdk: Et godt råd.... LYT LYT og LYT til ham med indlægget ovenfor SØREN ... Han ved om nogen hvad han snakker om... og får du problemer med fyret eller har spørgsmål til noget mere teknisk osv så ringer man bare til Søren og så fungere tingene efter 5 min....

Mine erfaring er: JEg har lige fået installeret et 20 kw Scotte træpillefyr...+ jeg har 45 rør solvarme... jeg har 340 m2 medium isoleret hus fra 1935... Kedlen har endnu ikke været over 30 % i ydelse.....

Du skal tage at lytte i stedet for at stole blindt på din smed.. det gjorde jeg... jeg blev anbefalet 30 kw og alt mulig andet og ringede så til Søren der gav sig god tid til at hjælpe og den vej fandt det rigtige til mig.... Så min smed lavede kun rørarbejde for resten havde jeg selv styr på... og så er der super RABAT at få hos Søren.... giv det en chance.. dumt at betale for meget.
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)


Besvar