Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kvinde og pillefyr

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Ulrik » 01 maj 2011 18:06

Problemet er at man ikke kan sammenligne 2 tilbud med mindre de er 100% ens.
Der er forskellige måder at montere på, både korrekte og ukorrekte.
Sammenligner du prisen på en mangelfuld installation med en korrekt installation, vil den mangelfulde ofte være billigst.

Du kan heller ikke sammenligne med hvad vi andre har givet for vores installation.
De er med næsten 100% garanti ikke ens og derfor er der ikke noget sammenlignings grundlag.

Hvis du gerne vil have vejledning i om de priser du har indhentet er rimelige, er du nødt til at beskrive installations opgaven nøjagtigt.
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Keld
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 291
Tilmeldt: 17 sep 2008 23:32
Mit fyr: KSM 275-18 FX + 90 rør, 500L.solrøranlæg
Areal: 250 + 100 garage
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Årligt forbrug: 7 t piller
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Keld » 01 maj 2011 19:01

For din egen skyld, vælg en god lokal instalatør så kan du altid få hjælp hurtigt også tit uden for arbejdstid, det er ikke rart at stå en frostdag uden varme og skal vente på montøre fra jyland. Du kan jo også udfylde din profil her med dit bynavn, det kan jo være at en af dine naboer eller en på nabovejen er her på forumet og har det samme fyr som du ønsker dig, så er de fleste klar til et fyrrumsmøde så du kan se hvordan det virker i virkligheden. Jeg vil også råde dig til at beholde olifyret ,hvis der er plads til det og det virker.

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af søren ø » 01 maj 2011 19:42

Ikke for at smide benzin på jyde/københavner debatten, men kunne det ikke handle om at håndværkere generelt er dyrere på øen. Vi sætter selv mange gaskedler op på hele sjælland, og jeg kan godt undre mig over det kan gå at få et firma fra Fyn til at lave sådanne ting.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
ladynoir
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18 apr 2011 20:29
Mit fyr: scotte pillefyr
Areal: 119
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4070

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af ladynoir » 01 maj 2011 19:48

Tak Ulrik.

Jeg har ikke ønsket og forventet at jeg stak hovedet i et vebsebo, da jeg skrev mit indlæg. Din forklaring giver mening. For mig er det naturligt at spørge til en pris, at der så er mange MEN og HVIS, det er jeg ikke bekendt med når det gælder pillefyr.

Sad faktisk og overvejede om jeg skulle iføre mig skudsikker vest og gå i krig mod "De pille kloge mænd" eller slette min profil og tænke "Hvor er det typsik mænd, og hvor er jeg glad for at jeg er single". Jeg har faktisk læst en hel del herinde, for at blive klogere på pillefyr, og har lyst til at blive i stille og fredelig tone.

Dernæst er jeg rigtig glad for de positive svar jeg har fået. Kan oplyse, at jeg ikke har plads til at beholde det gamle oliefyr, det skal helt ud og erstattes med et pillefyr. Dernæst bor jeg mellem Holbæk og Roskilde.

Jeg har vedhæftet et billede af mit gamle fyr. Skorstenen skal genbruges, ligeså skal min Grundfoss 25-60 pumpe. Ind skal et pillefyr samt en pilletank, ny varmtvandsbeholder og hvad dertil medfølger. Hvad det ender med må tiden vise, men det haster inden olietanken igen skal fyldes.
Vedhæftede filer
fyr.jpg

Lindegaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 113
Tilmeldt: 12 dec 2010 19:49
Mit fyr: PH13-300
Areal: ca 200
Brændsel: Billige træpiller og korn
Fremviser gerne i postnummer: 5853
Årligt forbrug: 8-10 ton
Geografisk sted: Refsvindinge

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Lindegaard » 01 maj 2011 20:12

Hvor mange L olie bruger du på årsbasis?

Jeg tror at hvis jeg var dig ville jeg handle lokalt.....Nu skriver du ikke noget om du er en handylady.... men man er nødt til at på regne der er lidt med indstillinger og andre småting....eks en tænder som skal skiftes osv. Så er det nu engang nemmest at der ikke er så langt til hjælp!

Men få fat i et par forskellige og få dem ud og "fornem" hvem du syntes bedst om..... og hold det op mod det tilbud du så får.

Og pres dem så lige lidt inden du vælger.... :?


Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Flemmingth » 01 maj 2011 20:16

Hey Ladynoir,

Velkommen til, og bliv endelig hængende her i dette fantastiske forum, som er fuldt af gode og hjælpsomme folk.
Levi er normalt venligheden og hjælpsomheden selv, men selv den bedste kan have en offday, og som den expert han er indenfor handel og service, glemmer han måske, at ikke alle kender de grundlæggende regler for indhentning af tilbud. Og når man ikke kender reglerne er det jo svært at følge dem.
Såeh - bliv hængende - udfyld din profil fuldt ud - og spørg af hjertens lyst. Du vil blive forbavset over den hjælpsomhed og expertice der vil møde dig.
Når man læser hvad andre skriver, bør man prøve at forstå hvad de mener. Ofte bliver meninger noget 'firkantede' (måske endda trekantede :D ) når de bliver skrevet.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Landlyst » 01 maj 2011 20:45

Vil nu godt lige forsvare Levi lidt... icon_cheesygrin.gif Jeg læste og læser også første indlæg som en form for brok over prisen fra ham... Og da han jo så "kun" er grosist ka jeg godt forstå han lige fare lidt op... 8)

Men dernæst... Hvem hulen har rådet dig til at beholde den store dyre pumpe??? :shock: :shock: En Alpha2 eller smedegård's må være nok...

Og nu er det jo så desværre sådan at branchen jo er fuld af vidtløftige firmaer, så man skal virkelig se sig for og sammenligene hvad man får priser på! SÅ det ville være meget interessant at se det tilbud du har fået, for det skulle nu undre mig om ikke der er en sætning der gør at du ikke er så garanteret som du tror... icon_frown.gif Og hvis du tænker dig om, synnes du så at det lyder sandsynligt at det ka loves uden at se hvad man skal lave?? RInger du til mekanikerne og siger min bil ka ikke starte, så får du heller ikke en pris på hvad det koster at lave den før at de har set på den og fundet ud af hvad der skal laves! :wink:

Brugeravatar
ladynoir
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18 apr 2011 20:29
Mit fyr: scotte pillefyr
Areal: 119
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4070

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af ladynoir » 01 maj 2011 21:11

Jeg bruger godt 2200 liter olie om året. Synes jeg har brugt en del mere efter jeg fik ny oliepumpe på sidste sommer. Sådan en tingest koster 6500 - for de penge kunne jeg have fået mange sko :-(

Uden at love for meget, tør jeg godt påstå at jeg er rimelig handy. Det skulle ikke være det store problem at udskifte lidt småting, eller lave en justering. Det er en af grundene til, at jeg vil sættes grundigt ind i fyret når det er monteret.

Jeg vil pointere igen, at jeg aldrig har ønsket at rette en kritik med Dansk VVS center. Jeg er kommet med en undren over en prisdifferance. Jeg er som sagt novice på området, og spørger fordi jeg vil have bedste service til billigeste pris.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Landlyst » 01 maj 2011 21:24

Nu skal du så til at fortælle os om hvad det er for et hus? 120 kvm ler hytte eller super efterisoleret hus? Hvad er du blevet sat i udsigt af forbrug i det tilbud du har fået??

Hvem har rådet dig til at beholde den gamle pumpe?

Det ka godt være det var det du mente men ikke sådan vi (mænd) læste det... Husk dette er et forum med meget få kvinder...

Ja men somme tider skal man vælge service eller pris... Eller pris nu eller pris i længden...

Noget andet er hvor dan med pille indkøb? Det er jo heller ikke lige meget hvor meget du ka lagre?

Brugeravatar
ladynoir
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18 apr 2011 20:29
Mit fyr: scotte pillefyr
Areal: 119
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4070

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af ladynoir » 01 maj 2011 22:33

Jeg har for to år siden investeret i et muret parcelhus fra 1973. Der er thermoruder og et stort nyere glasparti i stuen med lavenergi ruder. Det er et dødsbo, så jeg aner ikke hvor meget isolering der er i hulmuren. Der er efterisoleret noget på loftet, men hvor mange mm der ligger har jeg ikke målt. Har radiatorer i alle rum, samt gulvvarme i 2 badeværelser.

Har fået et praj om, at for hver liter olie jeg bruger, vil jeg skulle bruge 2 kg piller. Som sagt bruger jeg ca 2200 liter olie om året. Dernæst har jeg fået fortalt, at mit gamle oliefyr meget vel kan være nede på en udnyttelsesgrad på 60-65% imod et woody fyr på 91-93%.

Besparelsen ved at skifte min ikke så gamle Grundfoss pumpe ud, burde ikke kunne betale sig i forhold til et meget lille merforbrug af strøm.

Jeg er bekendt med at der er få kvinder herinde, men man er vel ikke mindre velkommen af den grund?

Pilleindkøb er jeg slet ikke nået til. Har gjort mig nogle tanker om, det er muligt at opbevare pillerne ude under et halvtag på den palle de bliver leveret på, eller om de skal indendørs(hvilket vil blive noget af en udfordring).


Besvar