Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kvinde og pillefyr

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Brugeravatar
ladynoir
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18 apr 2011 20:29
Mit fyr: scotte pillefyr
Areal: 119
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4070

Kvinde og pillefyr

Indlæg af ladynoir » 01 maj 2011 11:30

Jeg er totalt grøn omkring pillefyr, men bliver ruineret hvis jeg ikke skifter mit gamle oliefyr ud.

Jeg har fået to tilbud, det ene på 37000 for et komplet 10kw woody anlæg, og det andet på 44000 for samme. Det er incl. ny varmtvandsbeholder.

Vælger jeg Andresens Bioenergi A/S så må mit gamle fyr godt stå på sin plads og pulse sin sidste vise, mens jeg skal have fjernet ALT hvis dansk VVS center skal montere uden merpris (ud over de 44000).

Det undrer mig, at der er en forskel på 7000 kr, faktisk 8700 da jyderne skal have kørsel for at komme herover til sjælland, imod at VVS center kan køre de 20 km ud til mig.

Er der noget sådan en uvidende single quinde skal tage højde for, inden jeg siger ud med oliefyren og ind med pillefyren?


Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Havmand » 01 maj 2011 11:56

Der er en væsentlig ting du skal tage højde for.
Levi alias Søren har Dansk VVS center og har til stokerpro lavet nogle rabatter på bla. Woody..
Så grib lige fat i Levi :)
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

levi

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af levi » 01 maj 2011 12:42

ladynoir » 01 May 2011, 11:30 skrev:Jeg er totalt grøn omkring pillefyr, men bliver ruineret hvis jeg ikke skifter mit gamle oliefyr ud.

Jeg har fået to tilbud, det ene på 37000 for et komplet 10kw woody anlæg, og det andet på 44000 for samme. Det er incl. ny varmtvandsbeholder.

Vælger jeg Andresens Bioenergi A/S så må mit gamle fyr godt stå på sin plads og pulse sin sidste vise, mens jeg skal have fjernet ALT hvis dansk VVS center skal montere uden merpris (ud over de 44000).

Det undrer mig, at der er en forskel på 7000 kr, faktisk 8700 da jyderne skal have kørsel for at komme herover til sjælland, imod at VVS center kan køre de 20 km ud til mig.

Er der noget sådan en uvidende single quinde skal tage højde for, inden jeg siger ud med oliefyren og ind med pillefyren?
Hej Ladynoir, - din historie lyder lidt mystisk, - du siger vi har givet dig et tilbud på et komplet anlæg incl. montering ?

Det kan simpelthen ikke passe, - for vi monterer ikke anlæg, - og vi giver slet ikke tilbud på montering :shock:

Derimod må du have haft en henvist montør ude at kigge på opgaven ?

Hvis du siger du bor 20 km. fra os, - så kan det være 3 forskellige der dækker dette område (Hvis du mener Gørlev) - hvis du mener ift. Roskilde, - så er der 2 montører vi samarbejder med i det område..

Jeg vil meget gerne undersøge sagen, - de montører vi samarbejder med laver ALTID et skriftligt tilbud til kunden, - OG besigtiger ALTID opgaven for at give den rigtige pris så kunden ikke får en ekstra regning efterfølgende (Det er et krav vi stiller når vi henviser kunder).

Kan du give mig et tilbudsnummer, - og navnet på den montør der har givet dig tilbuddet, - så undersøger jeg sagen!

Forøvrigt er det heller ikke korrekt du selv skal fjerne dit gamle anlæg inden montøren kommer, - men det er korrekt du kan spare ca. 800 kr plus moms ved selv at fjerne det gamle anlæg (Men det er 100 procent dit valg).

Og lige til sidst, - det er første gang nogensinde jeg har hørt at en montør har tilbudt en enlig kvinde hun selv kan bakse den gamle kedel væk, - det lyder mig meget usandsynligt...... :oops:

Jeg ser frem til lidt oplysninger på dit tilbud, - så vi lige får helt styr på den her historie :)

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af tvivleren » 01 maj 2011 13:40

de der der opstiller woody og scotte tror de at det er guld de arbejder med

Brugeravatar
ladynoir
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18 apr 2011 20:29
Mit fyr: scotte pillefyr
Areal: 119
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4070

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af ladynoir » 01 maj 2011 14:13

Søren VVS centeret: Ret skal være ret, det er en ca pris jeg har fået i tlf. Afventer stadig besøg af en montør for endeligt skriftligt tilbud. Det burde jeg selvfølgelig have skrevet - undskylder for manglen.

Det andet tilbud jeg har fået er skriftligt uden besigtigelse, og med skriftligt løfte på at der ikke kommer yderligere overraskelser.

Beslutningen om udskiftning af oliefyret er taget. Pengene er hjemme via miljølån. Det jeg mangler er det billigeste tilbud, med den bedste service. Herunder en grundig instruktion i brugen af pillefyret samt en fremtidig service aftale. Eftersom jeg ikke interesserer mig for hvorfra varmen kommer, men kun at den er der, samt hvad den koster, er jeg glad for et forum som dette, til at søge hjælp og oplysning.

Bor i øvrigt 20 km fra Roskilde.


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Landlyst » 01 maj 2011 14:26

Nu undre det mig lidt at du spørger et frima ved horsens når du bor på sjælland??

Jeg kunne godt tænke mig at se det tilbud du har fået da jeg nok ville sætte spørgsmålstegn ved hvodan de ka love det uden at have set noget til den eksisterende instalation??

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Ulrik » 01 maj 2011 14:51

Landlyst » 01 May 2011, 14:26 skrev:Nu undre det mig lidt at du spørger et frima ved horsens når du bor på sjælland??

Jeg kunne godt tænke mig at se det tilbud du har fået da jeg nok ville sætte spørgsmålstegn ved hvodan de ka love det uden at have set noget til den eksisterende instalation??
Samme her
MvH Ulrik©

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af John Skov Jensen » 01 maj 2011 14:59

lad være med at få fjernet den gamle oliekedel, hvis der på nogen måde er plads til den sammen med den nye pillekedel. Den vil være god at have som backup hvis der opstår problemer eller andre stop på pillekedelen. Den eksistrende oliekedel må gerne forblive installeret, men hvis den først er fjernet gør nye regler at der skal laves ny skorsten sammen med en ny oliekedel hvis du få behov for en backup mulighed senere.

/John

levi

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af levi » 01 maj 2011 15:11

ladynoir » 01 May 2011, 14:13 skrev:Søren VVS centeret: Ret skal være ret, det er en ca pris jeg har fået i tlf. Afventer stadig besøg af en montør for endeligt skriftligt tilbud. Det burde jeg selvfølgelig have skrevet - undskylder for manglen.

Det andet tilbud jeg har fået er skriftligt uden besigtigelse, og med skriftligt løfte på at der ikke kommer yderligere overraskelser.

Beslutningen om udskiftning af oliefyret er taget. Pengene er hjemme via miljølån. Det jeg mangler er det billigeste tilbud, med den bedste service. Herunder en grundig instruktion i brugen af pillefyret samt en fremtidig service aftale. Eftersom jeg ikke interesserer mig for hvorfra varmen kommer, men kun at den er der, samt hvad den koster, er jeg glad for et forum som dette, til at søge hjælp og oplysning.

Bor i øvrigt 20 km fra Roskilde.
Det er fint du indrømmer du ikke har fået et tilbud, - men det gør mig nu endnu mere harm dit indlæg taget i betragtning!

Du brokker dig over et for dyrt tilbud, - du ikke har fået, - hvordan kan man gøre det ? :evil:

Du siger at en montør i Jylland kan give dig et FAST tilbud uden at besigtige din installation, - og garantere dig at prisen ikke bliver større ?

Nu er jeg selv uddannet vvs-mand, - så jeg stiller mig noget undrende overfor hvordan det kan lade sig gøre på en seriøs måde ?, - hvis tiden ikke holder, - "sparer" man så andre steder, - for ikke at tabe penge ?

Jeg vil også meget gerne se det tilbud du har fået UDEN besigtigelse fra Jylland, - og jeg vil i særdeleshed meget gerne vide hvem du har snakket med af vores samarbejdspartnere vedr. montering!

Jeg forstår ikke man kan lave et indlæg som dit, - uden af have 2 helt nøjagtige ens tilbud at sammenligne med :shock:

Man tager naturligvis det billigste tilbud, - og der hvor man efterfølgende får den bedste service og hjælp hvis skaden skulle ske, - men man kan altså ikke sammenligne æbler og pærer!

www.trustpilot.dk er en god side, - hvor du kan se hvordan virksomheder og deres service bedømmes.

Brugeravatar
ladynoir
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18 apr 2011 20:29
Mit fyr: scotte pillefyr
Areal: 119
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4070

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af ladynoir » 01 maj 2011 17:48

Sikken et heftigt søndagshumør. Jeg har egentlig ikke skrevet dette indlæg, for at blive hakket på, men for at høre andre, om hvad de har givet for at få et komplet pillefyr monteret. Jeg har INTET begreb om hvad sådan noget koster, og der virker derfor nærliggende at forespørge her på denne potal.

Jeg ved ikke hvor du har læst at jeg har brokket mig. Ringede mandag før påske og fik en ca. pris i telefonen på 44000, afventer besøg af en montør for endelig pris, men har endnu ikke fået en opringning af montøren.

Som jeg indledte, ønsker jeg at skifte oliefyret ud for ikke at blive ruineret. Omvendt skal udskiftningen heller ikke ruinere mig. Man kan vælge at læse mit indlæg som brok, man kunne også vælge at læse det som en uvidenes undren over en prisforskel. Jeg er faktisk lidt chokeret over, at dette har taget en drejning til noget som jeg slet ikke har haft til hensigt, nemlig at blive stemplet som brokkerøv, når jeg faktisk kun har undret mig i uvidenhed.


Besvar