Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af Frank_Rasmussen » 06 apr 2011 23:00

Nord-jysk Bioenergi skriver vist at 1000 tændinger pr. år er gennemsnit.

Hvis ilden går ud i lavlast (der er jo ikke noget stort areal, som opvarmes), så kan skorstentrækket sættes op. Det giver flere piller i lavlast.

Hvad står skorstenstrækket til nu, og har du trækstabilisator?
Last edited by 1 on Frank_Rasmussen; edited 6 times in total


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af TaagMan » 06 apr 2011 23:02

ms4400 » 06 Apr 2011, 22:53 skrev:forøvrigt, hvis jeg går ind under optænding i menuen siger den at den har kørt total 200 timer siden fyret blev sat ind i okt 2009 og at der har været 1878 optændinger.... Er det normalt...!?
Godt spørgsmål, det lyder af rigtig meget. Spørgsmålet er om den har kørt alt for mager i lavlast, så den er blæst ud, og har været nødt til at optænde rigtig mange gange i døgnet... eller om den bare har kørt på 10% i lang tid, indtil temperaturen er blevet så høj at den har været nødt til at lukke sig selv ned... for så efter noget tid at starte igen... du bliver nok lige nødt til at interessere dig lidt for fyret og holde øje med hvad det laver. Det er 1000 kr's strøm den har brugt på optændinger.... anywho, i vinterperioden bruger jeg 1 optænding i døgnet, og i den her lavlast periode kan den godt finde på at tænde op en 3-4 gange på et døgn. Og så har jeg det slukket i sommerperioden. Går jeg også ud fra du gør?
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Wiese
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22 sep 2010 22:13
Mit fyr: Scotte v.6,00 m/opop 418 kedel
Areal: 159
Brændsel: Træpiller pt overgaards
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: ca. 20 kg
Årligt forbrug: Håber på de 6000 kg
Geografisk sted: Slagelse

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af Wiese » 06 apr 2011 23:05

Hmm hvad står dit manometer på?. Er der tryk nok på anlægget.
Måske er der kommet en prop i systemet, og trænger til at blive luftet ud.
Kan hastigheden på cirkulationspumpen være sat ned?

ms4400
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 40
Tilmeldt: 06 apr 2011 16:05

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af ms4400 » 06 apr 2011 23:11

Det har lige været gået ud igen, men har da i det mindste selv startet op igen...! Kedeltemp. siger 60,3 og driften siger pt 26 %..... Min.drift er indstillet til 10 % og max. drift til 65 %. Tror du har fat i noget af det rigtige med sneglen, ser ud som om der er en del smuld i den...?! Men hvad med termostaterne til gulvvarmen inde i huset, sidder de egentligt korrekt når de sidder på fremløbet...? Vil helt sikkert prøve det med at motionere ventilen, den havde jeg også lidt i baghovedet.... Er det ikke noget med en pal der kan sætte sig, altså den der rent faktisk styrer termostaten...? Og ja, selvfølgelig er fyret slukket når fyringssæssonen/ varmen/vejret når temp. der tillader det... :) på OPOPKedlen viser manometeret ca. 2 bar tryk og på manometeret ved siden af overtryksventilen må det være viser den ca. 1,75 bar...... Er det ok....? :?

ms4400
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 40
Tilmeldt: 06 apr 2011 16:05

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af ms4400 » 06 apr 2011 23:13

Ja har trækstabilisator på røgrøret lige bag ved fyret og skorstenstrækket står til 0.......?


ms4400
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 40
Tilmeldt: 06 apr 2011 16:05

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af ms4400 » 06 apr 2011 23:14

Og nej, hastigheden på pumpen står på "trin 3" hvis det hedder det, hvor den hele tiden har stået....

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af Frank_Rasmussen » 06 apr 2011 23:15

Prøv at slå Autoberegner til og sæt Skorstenstræk til 2. Derefter kan du slå Autoberegner fra igen.

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af TaagMan » 06 apr 2011 23:16

ms4400 » 06 Apr 2011, 23:11 skrev:Det har lige været gået ud igen, men har da i det mindste selv startet op igen...! Kedeltemp. siger 60,3 og driften siger pt 26 %..... Min.drift er indstillet til 10 % og max. drift til 65 %. Tror du har fat i noget af det rigtige med sneglen, ser ud som om der er en del smuld i den...?! Men hvad med termostaterne til gulvvarmen inde i huset, sidder de egentligt korrekt når de sidder på fremløbet...? Vil helt sikkert prøve det med at motionere ventilen, den havde jeg også lidt i baghovedet.... Er det ikke noget med en pal der kan sætte sig, altså den der rent faktisk styrer termostaten...? Og ja, selvfølgelig er fyret slukket når fyringssæssonen/ varmen/vejret når temp. der tillader det... :) på OPOPKedlen viser manometeret ca. 2 bar tryk og på manometeret ved siden af overtryksventilen må det være viser den ca. 1,75 bar...... Er det ok....? :?
Bare glem dit gulvvarme, det plejer jo at virke.
Jo, det er bare sådan en pind der stikker ud.. den skal bare trykkes i bund... kan godt være den går mega stramt, men så må du jo bare tage en hammer :P

Det lugter af at den blæser ud fordi forbrændingen er ALT for mager... du må i gang med at gøre dit magasin rent i bunden, så pillerne kan falde ordentligt ned til sneglen.
Når du har det fået gjort rent, så brug tricket med at hælde noget madolie (whatever-olie) ned i magasinet hver gang du fylder det op... sådan pøs 1-2 dl ud over de sidste piller.. så klistrer smuldet sig fast på pillerne, og kommer med op gennem sneglen... det plejer at virke glimrende.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

ms4400
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 40
Tilmeldt: 06 apr 2011 16:05

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af ms4400 » 06 apr 2011 23:23

Jeg er sindsygt glad for alle de her indlæg.... :) Jeg vil gå i krig med magasinet og sneglen imorgen og se om det skulle gøre tricket....... Og så vil jeg ellers begynde med alle jeres forslag fra bunden af og følge op på alt hvad i har forslået..... I er selvfølgelig MERE end velkomne til at smide flere indlæg hvis i har nogen ideer der eventuelt kunne bruges, på forhånd mange tak til jer allesammen.... ;)

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af TaagMan » 06 apr 2011 23:26

Velbekom :) Husk at give os en status ;)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


Besvar