Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilken højtryksrenser ?

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 654
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 24 gange

Re: Hvilken højtryksrenser ?

Indlæg af Alex fs » 19 feb 2018 16:18

john_madsen skrev:
19 feb 2018 11:33
-det er så ikke helt korrekt. Du må i BOLIGER skifte til en 13A sikring, HVIS der ikke er gamle 1mm2 ledninger i installationen.

Hvis din gruppe også forsyner noget "ikke" bolig, må du IKKE bare skifte sikringen til 13A umiddelbart, uanset om der ikke er 1mm2 eller ej.
Der skal en aut. installatør til at beregne på om installationen kan klare en 13A sikring, hvis det ikke er 100% bolig.
var eg ikke klar over, tak
Landmand og Jølrøv' af guds nåde


calle

Re: Hvilken højtryksrenser ?

Indlæg af calle » 19 feb 2018 20:19

Finderup er uskyldig ange.gif Der var mig, der fejlagtigt kaldte hans fine servicehenvisning for et link. Jeg skulle naturligvis have kontrolleret (Levi :) ) om der rent faktisk var tale om et link. Jeg plejer ellers at være super skarp på den slags it-ting :shock:

Og tak for bekræftelse på, at jeg har valgt den rigtige spuler icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen Calle :)

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 146 gange
Modtaget likes: 280 gange

Re: Hvilken højtryksrenser ?

Indlæg af svanggaard » 31 jan 2022 16:48

Genopliver lige denne gamle tråd...

Jeg får brug for en højtryksrenser til foråret. Jeg har haft et par no-name hobbyrensere som egentligt har fungeret fint. De har imidlertid lidt samme skæbne - pumpen irer/ruster op efter 5-8år. Det er absolut ikke driftstimerne som slår mine højtryksrensere ihjel.

Jeg ved godt at jeg "bare" kan fylde kølervæske i pumpen efter endt brug, men det får jeg simpelthen ikke gjort. Alene udpakning/tilslutning før brug og frakobling/oprydning efter, er rigeligt bøvlet ift. hvor hurtigt opgaverne typisk løses.

I virkeligheden var det smarteste nok at leje i stedet for at eje - men når jeg skal bruge renseren skal det være her og nu. Det går simpelthen for lang tid med booking, afhentning og aflevering.

Er der nogen som har gode/opdaterede forslag til "rustfri" højtryksrenser? Umiddelbart tænker jeg minimum 140bar og maksimum 3000,- kr. Jeg har ikke brug for alverdens tilbehør - bare den kan spule fliserne. Jeg har rigelig strøm og brønden leverer 9m3 i timen.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

Re: Hvilken højtryksrenser ?

Indlæg af BWJ » 31 jan 2022 19:26

svanggaard skrev:
31 jan 2022 16:48
Genopliver lige denne gamle tråd...

Jeg får brug for en højtryksrenser til foråret. Jeg har haft et par no-name hobbyrensere som egentligt har fungeret fint. De har imidlertid lidt samme skæbne - pumpen irer/ruster op efter 5-8år. Det er absolut ikke driftstimerne som slår mine højtryksrensere ihjel.

Jeg ved godt at jeg "bare" kan fylde kølervæske i pumpen efter endt brug, men det får jeg simpelthen ikke gjort. Alene udpakning/tilslutning før brug og frakobling/oprydning efter, er rigeligt bøvlet ift. hvor hurtigt opgaverne typisk løses.

I virkeligheden var det smarteste nok at leje i stedet for at eje - men når jeg skal bruge renseren skal det være her og nu. Det går simpelthen for lang tid med booking, afhentning og aflevering.

Er der nogen som har gode/opdaterede forslag til "rustfri" højtryksrenser? Umiddelbart tænker jeg minimum 140bar og maksimum 3000,- kr. Jeg har ikke brug for alverdens tilbehør - bare den kan spule fliserne. Jeg har rigelig strøm og brønden leverer 9m3 i timen.
Du bliver ikke ked af denne https://www.nilfisk.com/da-dk/consumer/ ... 128471200/ det er ikke lykkedes mig at køre den træt, selvom flere naboer har hjulpet mig :lol: og den sparker virkelig r.. ift. en 120 bars i samme mærke.
Den kan som få andre, tåle 40 grader varmt vand i tilgangen, - set til 2999 hos T Hansen
NB. har aldrig haft problemer med pumpen efter lang stilstand.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Hvilken højtryksrenser ?

Indlæg af John Skov Jensen » 01 feb 2022 16:03

BWJ skrev:
31 jan 2022 19:26
Du bliver ikke ked af denne https://www.nilfisk.com/da-dk/consumer/ ... 128471200/ det er ikke lykkedes mig at køre den træt, selvom flere naboer har hjulpet mig :lol: og den sparker virkelig r.. ift. en 120 bars i samme mærke.
Den kan som få andre, tåle 40 grader varmt vand i tilgangen, - set til 2999 hos T Hansen
NB. har aldrig haft problemer med pumpen efter lang stilstand.
Sådan en har jeg også

Den kører fint, og det fungerer godt med 10m slange med oprul :great:


Besvar