Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mobilt drivhus

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Mobilt drivhus

Indlæg af Lintz » 04 jan 2015 08:10

Hvis det er et projekt du brænder for, Så prøv da at bruge lidt tid på Youtube.
Skriv evt. "House movers".
Ved godt at flere af videoerne er lidt "overkill" i forhold til dit projekt - Men der kunne måske findes inspiritation der.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Mobilt drivhus

Indlæg af Landlyst » 04 jan 2015 08:18

Hvad har du af traktor? Frontlæsser?

Ja okay du har da godt nok gjort lidt for at holde på det.... Men hvad med at så lave en med muret nordside og så i noget ordentligt træ?

sologbrænde
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 347
Tilmeldt: 01 nov 2010 08:07
Mit fyr: BAXI BONUS 30
Areal: 230 + 80
Brændsel: TRÆ MM
Fremviser gerne i postnummer: 4653
Geografisk sted: 4653
Modtaget likes: 6 gange

Mobilt drivhus

Indlæg af sologbrænde » 04 jan 2015 14:36

med alt det besvær er det sku næmmere at købe et nyt - når det har blæst :-))

anderswitt
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 458
Tilmeldt: 30 maj 2010 22:27
Mit fyr: orland 25 super
Areal: 180m2
Brændsel: bøg/ask
Fremviser gerne i postnummer: 4983
Årligt forbrug: 20-30rm

Mobilt drivhus

Indlæg af anderswitt » 04 jan 2015 19:15

jhjorsal skrev:Ja jeg havde også tænkt på det med hydraulikken men tænkte det var overkill, havde også overvejet at bruge et par sax dunkrafte, Hvordan ville du lave det med trækstangen ?
Jeg vilde svejse et stykke på 100-150 mm 60X60X4,0 RHS rør på siden af bundrammen og et stykke 50X50X4,0 som træik stang skubbet ind i det stykke 60X60 med en M12 bolt i gemmen og så et næse hjul på til og løfte med og hvis du har have traktor med kugle træik så passer trailer koblingen på et stykke 50x50

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Mobilt drivhus

Indlæg af DBS » 10 jan 2015 16:19

Hvad med at tage rammen fra en hæve/sænke kreaturvogn, og montere et drivhus på den :wink:


henrik e
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06 jan 2015 11:35

Mobilt drivhus

Indlæg af henrik e » 20 jan 2015 11:17

Æv hvor træls med drivhuset. To forslag, den ene er at skabe læ omkring drivhuset, enten med fx Færdighæk eller noget tæt på. Alternativt lave et læ hegn af træ hvor brædderne er sat ligesom vippede persienner (a la jalousi låger), dette filtrerer vinden og nedsætter hastigheden uden at skabe turbolens som et det værste for et drivhus. Mal hegnet sort, og plant clematis og vedbend/efeu på ad det. Det kommer hurtigt til at se rigtigt godt ud.
Mobilt drivhus kunne du lave af trærammer, 2 langsider, 2 gavle og 2 tag og genbruge polykarbonaten, i hjørnerne sætter du vinkelbeslag, som skruet fast til det ene sideelement, den anden side fastgøres/spændes en møtrik igennem det dertil indrettede hul i vinkelbeslaget, på denne måde kan du skille det af hvert år og sætte de 6 sektioner i skuret eller lign om vinteren.
Tjek min hjemmeside, http://www.minfranskehave.dk, i arkivet under det nye drivhus er der 7 indlæg.


Håber det kan give inspiration.

Henrik

kimsejersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12 nov 2014 21:19

Mobilt drivhus

Indlæg af kimsejersen » 30 jan 2015 20:28

henrik e skrev:Æv hvor træls med drivhuset. To forslag, den ene er at skabe læ omkring drivhuset, enten med fx Færdighæk eller noget tæt på. Alternativt lave et læ hegn af træ hvor brædderne er sat ligesom vippede persienner (a la jalousi låger), dette filtrerer vinden og nedsætter hastigheden uden at skabe turbolens som et det værste for et drivhus. Mal hegnet sort, og plant clematis og vedbend/efeu på ad det. Det kommer hurtigt til at se rigtigt godt ud.
Mobilt drivhus kunne du lave af trærammer, 2 langsider, 2 gavle og 2 tag og genbruge polykarbonaten, i hjørnerne sætter du vinkelbeslag, som skruet fast til det ene sideelement, den anden side fastgøres/spændes en møtrik igennem det dertil indrettede hul i vinkelbeslaget, på denne måde kan du skille det af hvert år og sætte de 6 sektioner i skuret eller lign om vinteren.
Tjek min hjemmeside, http://www.minfranskehave.dk, i arkivet under det nye drivhus er der 7 indlæg.


Håber det kan give inspiration.

Henrik
Enig med sologbrænde :D

Bestil et på nettet som de også kan opsætte fra f.eks. http://www.family-garden.dk/drivhuse. Ang. minfranskehave.dk - det ser da ikke helt tosset ud. Der var godt med billeder og læsestof. Jeg elsker selv Frankrig!


Besvar