Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

vertikalskærer til havetraktor

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

vertikalskærer til havetraktor

Indlæg af Jobak » 20 nov 2013 21:49

pejle skrev:Nej jeg har ikke købt men jeg ville oprindelig høre om vertikalskæren til 1500 også fjernede mos.... Men det tro jeg vi har konkluderet at den ikke gør
Jeg er overbevist om at den nok skal fjerne "noget" mos. Læg mærke til skærene på den er vredet/bøjet lidt på spidserne, det bevirker at mosset bliver hevet op. Men den fjerner helt sikker ikke lige så meget som en motoriseret vertikal skærer. Jeg ved godt det er dejligt at eje, men du kan dælme leje en mange gange, for det du skal give for en der dur. Og den du lejer er tit en "semiproff/proff" model. Jeg lejede en engang 1 til efterspænd til havetraktoren hvor på der var en mindre B&G motor på, hold da op den virkede godt. Der var så en del timer bagefter med en græsrive. Her er en billig rive med plastik tænder et must. Den bruger jeg dælme tit til mange forskellige opgaver. Nu har jeg også kun 5 km ud til DoMa i Holstebro så, det tar ikke lang tid for mig at hente/bringe, som jo gør det lidt billigere med tids forbruget af maskinen.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


smokie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 07 dec 2010 21:55
Mit fyr: MGM 15.
Areal: 187
Brændsel: Piller.
Fremviser gerne i postnummer: 6705
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Esbjerg.

vertikalskærer til havetraktor

Indlæg af smokie » 10 apr 2014 10:06

Hejsa nu er det en lidt gammel tråd men derfor kan man stadig godt ha mos i plænen.

Jeg har en gammel fejemaskine som jeg fejer plænen over med, den tager det gamle afklip og mos, køre ude fra og ind mod midten, kosten er drejet så den fejer ind mod midten så når man er rundt ligger gammel afklip og mos i en pølse som er nem at samle op, derefter køre jeg en tur med plænelufteren som prikker hullerne og giver luft til rødderne.

Før min vertikal skære gik i stykker brugte jeg den og samlede op med havetraktor med opsamler på, men det går stærkere med den nye måde.

Så har man eller kan man låne sig til fejemaskine og plæne lufter kan det være en mulighed.

Min plænelufter kan lånes gratis fejemaskinen er jeg lidt øm over for den er ret gammel, men er der en der vil låne plænelufteren så smid en PM bor ved Esbjerg.

Hilsen søren.
Hvorfor betale hvis man kan ARBEJDE sig ud af det.

Besvar