Ny Havetraktor men hvilken?

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Besvar
pendec

Ny Havetraktor men hvilken?

Indlæg af pendec »

elpres skrev:nåh men jeg ved da noget mere nu end jeg gjorde da jeg startede den her tråd.
nu skal du huske ikke kun at følge folk i denne tråd og deres husqvarna foretrukne køretøj.

den her tråd giver dig 100+ gode årsager til at deres plæneklippere ikke er just kvalitet men går i stykker som var de produceret i kina. Jeg har læst en del af dem og de riders der, de ser ud til at bryde ned for et godt ord. btw, modeller er nok ikke de samme da tråden er US , men tror vist produktet er det samme :wink:

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Ny Havetraktor men hvilken?

Indlæg af Tom_AT »

pendec skrev: nu skal du huske ikke kun at følge folk i denne tråd og deres husqvarna foretrukne køretøj.

den her tråd giver dig 100+ gode årsager til at deres plæneklippere ikke er just kvalitet men går i stykker som var de produceret i kina. Jeg har læst en del af dem og de riders der, de ser ud til at bryde ned for et godt ord. btw, modeller er nok ikke de samme da tråden er US , men tror vist produktet er det samme :wink:
Mon ikke du skulle læse den tråd før du linker til den?
Allerede på første side er der nævnt op til flere motorsave.
Og rigtigt mange af de klippere der er nævnt er billige almindelige plæneklippere man går bag og skubber.

Og er det ikke lidt naivt at tro at et så stort firma som Husqvarna ikke også har utilfredse kunder?

I øvrigt som skrevet før. Så kan du ikke sammenligne kvaliteten på de billige Husqvarna/Stiga traktormodeller med de dyrere frontklippere. Der er en verden til forskel i kvalitet. Jeg er bare ikke imponeret over klippebordets kvalitet på sådan en Stiga.
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Ny Havetraktor men hvilken?

Indlæg af Aaen »

Landlyst skrev:Hehe den sidste har så også HELT NYT klippebord.... Hmmm Hvorfor mon...
Det kan der jo være mange grunde til, tyveri, mishandling osv. tror umildbart ikke det er rustet væk på 5 år, i så fald er det vel mishandling
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Ny Havetraktor men hvilken?

Indlæg af Landlyst »

Aaen skrev:
Det kan der jo være mange grunde til, tyveri, mishandling osv. tror umildbart ikke det er rustet væk på 5 år, i så fald er det vel mishandling
Ved det ikke... men det er da påfaldende med den snak der har været her om dem...
pendec

Ny Havetraktor men hvilken?

Indlæg af pendec »

Tom_AT skrev:Og er det ikke lidt naivt at tro at et så stort firma som Husqvarna ikke også har utilfredse kunder?
du har helt ret, og du bekræfter min påstand og de få mennesker som sidder i denne tråd og fortæller lige præcis en side af sagen og der anden side og mere generelle opmærksomhed fra brugere andre steder.

og ja, det omhandler nok andre af deres produkter, men kvaliteten ser jo ud til at være den samme over hele rækken hos dem, så det gør jo kun billedet bedre og det er da godt du ser at selv Husqvarna kan lave noget lort.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Ny Havetraktor men hvilken?

Indlæg af Tom_AT »

pendec skrev: du har helt ret, og du bekræfter min påstand og de få mennesker som sidder i denne tråd og fortæller lige præcis en side af sagen og der anden side og mere generelle opmærksomhed fra brugere andre steder.

og ja, det omhandler nok andre af deres produkter, men kvaliteten ser jo ud til at være den samme over hele rækken hos dem, så det gør jo kun billedet bedre og det er da godt du ser at selv Husqvarna kan lave noget lort.
Du forstår slet ikke min pointe. Alle laver lort. Også Audi, Volvo, Stiga, Toro.. hele svineriet. Altså mærker der bliver forbundet med kvalitet.
Der hvor jeg vil hen, er at det ikke er svært at finde en Stiga på G&G eller DBA der har fået skiftet klippebord. Altså må der være en tendens. Den tendens har jeg tidligere fået bekræftet hos forhandlere af begge mærker. Og jeg forstår ikke at Stiga ikke gør noget ved det. Det er jo ikke billige maskiner.
pbn
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 63
Tilmeldt: 15 nov 2012 08:45
Mit fyr: Passat halm omb. til træ / Vølund Pellux
Areal: 300
Brændsel: Skovtræ/ Solsikker piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Årligt forbrug: 30 Rummeter træ
Geografisk sted: 6780 Skærbæk

Ny Havetraktor men hvilken?

Indlæg af pbn »

Nå men var der nogle der har erfaring med de der dreje rundt om sig selv maskiner, tænker nemlig også på at købe sådan en.
pbn
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 63
Tilmeldt: 15 nov 2012 08:45
Mit fyr: Passat halm omb. til træ / Vølund Pellux
Areal: 300
Brændsel: Skovtræ/ Solsikker piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Årligt forbrug: 30 Rummeter træ
Geografisk sted: 6780 Skærbæk

Ny Havetraktor men hvilken?

Indlæg af pbn »

Lad være med at se det her link hvis du ikke har penge nok, det bliver sku nedtur at komme ud på den gamle havetraktor nu
http://www.youtube.com/watch?v=j3zgWyQh-sc
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Ny Havetraktor men hvilken?

Indlæg af MichaelK »

Hvad med sådan en Stiga som den her:
Ja, det er mig i sædet :D
Ja, det er mig i sædet :D
Billedet er fra ca. 1974. Den Stiga holdt i mange år :great:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Ny Havetraktor men hvilken?

Indlæg af Tom_AT »

pbn skrev:Nå men var der nogle der har erfaring med de der dreje rundt om sig selv maskiner, tænker nemlig også på at købe sådan en.
Zero-Turn klippere har skam også været omtalt her i tråden.

Besvar