Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

indblæste træpiller

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
C2-PASSAT
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
Mit fyr: Passat c2
Areal: 160
Brændsel: Træiller
Fremviser gerne i postnummer: 6752
Årligt forbrug: 7ton ??
Geografisk sted: Glejbjerg-6752

indblæste træpiller

Indlæg af C2-PASSAT » 14 nov 2010 09:10

Så er tiden snart inde igen :roll: der skal findes træpiller til mit passat fyr !! har en silo med plads til ca 10 ton. har tidligere brugt stampemøllens-ribe træpiller uden problemer. lidt aske ingen slagger og intet affald. fik først et læs fra det lokale foderstof - halvdelen af pillerne var knust til savsmuld og der var både træfils og små stykker jern og møtrikker i pillerne :x :( :evil: pillerne fra ribe kørte jeg selv hjem og tippede af i min hal og læssede senere på en blæse bil med rendegraver inden de blev blæst op i min silo og kørt gennem 12 meter flexsnegl og droppet ned i magasinet på mit fyr.. fandt stadig piller på 5-7 cm længde og ikke meget smuld. helt klart de piller jeg har været mest glad for!! tror på at hårde piller sparer i sidste ende !!?? har ledt lidt på nettet efter indblæste piller og stampemøllen kan leverer til 1800 kr pr ton. Nogen der har gode erfaringer med andre piller / pris
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!


JFK
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 18 dec 2009 19:13
Mit fyr: Twin Heat
Areal: 600
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8860
Dagligt forbrug: 80 - 125
Årligt forbrug: 15 - 20
Geografisk sted: Vester Velling mellem Randers og Ulstrup
Kontakt:

Re: indblæste træpiller

Indlæg af JFK » 14 nov 2010 12:42

C2-PASSAT » 14 Nov 2010, 09:10 skrev:Så er tiden snart inde igen :roll: der skal findes træpiller til mit passat fyr !! har en silo med plads til ca 10 ton. har tidligere brugt stampemøllens-ribe træpiller uden problemer. lidt aske ingen slagger og intet affald. fik først et læs fra det lokale foderstof - halvdelen af pillerne var knust til savsmuld og der var både træfils og små stykker jern og møtrikker i pillerne :x :( :evil: pillerne fra ribe kørte jeg selv hjem og tippede af i min hal og læssede senere på en blæse bil med rendegraver inden de blev blæst op i min silo og kørt gennem 12 meter flexsnegl og droppet ned i magasinet på mit fyr.. fandt stadig piller på 5-7 cm længde og ikke meget smuld. helt klart de piller jeg har været mest glad for!! tror på at hårde piller sparer i sidste ende !!?? har ledt lidt på nettet efter indblæste piller og stampemøllen kan leverer til 1800 kr pr ton. Nogen der har gode erfaringer med andre piller / pris
Har du prøvet sydjyskstoker.dk de piller han sælger skulle efter sigende være de samme piller som stampe møllen levere
mvh

C2-PASSAT
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
Mit fyr: Passat c2
Areal: 160
Brændsel: Træiller
Fremviser gerne i postnummer: 6752
Årligt forbrug: 7ton ??
Geografisk sted: Glejbjerg-6752

Re: indblæste træpiller

Indlæg af C2-PASSAT » 14 nov 2010 18:01

Hej jfk. ja jeg kan se de afhenter i ribe og de 65 kr pr ton er også vær at tage med icon_cheesygrin.gif måske der er andre der har haft gode erfaringer med andre piller ??? måske til en "sjovere" pris !!???
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!

nimbus49
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 26
Tilmeldt: 28 dec 2009 22:33
Mit fyr: Benekov VL 25 silver
Areal: 300
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Årligt forbrug: 14
Geografisk sted: Odder

Re: indblæste træpiller

Indlæg af nimbus49 » 14 nov 2010 18:31

Hej
Jeg har lige fået 8 ton fra Hjaltelin i Kolding. 1440+moms (kan ikke finde min regnemaskine). Som altid blæst ind, super kvalitet, ingen urenheder. Kun lidt aske, når stokeren er indstillet korrekt. Har brugt dem i flere år, altid været tilfreds.

C2-PASSAT
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
Mit fyr: Passat c2
Areal: 160
Brændsel: Træiller
Fremviser gerne i postnummer: 6752
Årligt forbrug: 7ton ??
Geografisk sted: Glejbjerg-6752

Re: indblæste træpiller

Indlæg af C2-PASSAT » 14 nov 2010 18:40

hej nimbus49 !! ja ole hjaltelin er også en mulighed !! brugte ham sidst jeg købte ind og de piller jeg købte af ham hentede jeg også i ribe på stampemøllen !! har også altid været tilfreds med deres kvallitet !! ja og ole er jo også altid flink og klar på en handel mvh
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!


Besvar