Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

1550 kr. ???

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
munch
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18 maj 2010 13:10

1550 kr. ???

Indlæg af munch » 30 jul 2010 12:42

Hej jeg har fundet em som sælger træpiller af noget som heder din+ kvallitet til 1550 kr. frit leveret i jylland + fyn og inkl. dansk moms men prisen gælder kun hvis man tager et helt træk ( 22 paller )
jeg har 2 sprøgsmål:
er det billigt
og hvad er DIN+ kvallitet ???

vh. Joachim


Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: 1550 kr. ???

Indlæg af mejeristen » 31 jul 2010 20:55

DIN : Deutche Industrie Norm

Hvis jeg ikke tager fejl :?
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: 1550 kr. ???

Indlæg af mejeristen » 31 jul 2010 20:56

Ellers brug google!!!! der er faktisk et rent hit på 1. søgning!!!!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
Slivsgaard
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jan 2007 10:40
Mit fyr: Benekov L25 silver
Areal: 200
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4720
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Præstø (sydsjælland)
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: 1550 kr. ???

Indlæg af Slivsgaard » 31 jul 2010 23:24

om det er billigt afhænger af kvalitet og hvor mange kilo der er på hver palle

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: 1550 kr. ???

Indlæg af Frank_Rasmussen » 01 aug 2010 08:42

Jeg tror ikke, at "DIN+"-mærket på træpillerne giver meget mening.

DIN+ standarden handler vist om måling af udslippet af forskellige stoffer ved afbrænding, se f.eks. http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndigh ... c%23%235.2.

Da der ved presning af træpiller normalt ikke tilsættes nogen form af "lim" til at holde piller sammen, så vil næsten alle træpiller, der ikke indeholder plastikaffald eller lignende, vel overholde "DIN+"-standarden...


ewersenergi
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15 aug 2010 14:18

Re: 1550 kr. ???

Indlæg af ewersenergi » 15 aug 2010 13:44

DIN plus mærket er en standard for træpiller. Du kan sammenligne din lidt med HP kvalitet.

En kvalitet træpille betegens efter brændeværdig, askeindhold, vand og slaggerdannelser.

Hvis en træpille skal kunne kaldes for DIN plus kvalitet, så skal de ligge inden for:
Brændeværdi - ca. 4500 kcal. - og opefter.
Askeindhold - 0,2 - 0,5 %
Vand indhold - max 8 %
Slaggerdannelse - 1 (1 = ingen slagger)

Du snakker om en pris på 1550,- leveret jylland ved helt træk. Efter at man kan købe træpiller i Tyskland nu, så kan du ca. købe til samme pris og det er fra 3 paller og op efter lev.

Ewerstræpiller.dk lev. også hele træk direkte leveret til kun 1480,- ved et helt træk. Og der får du en kvalitets træpille som opfylder de standarder jeg lige har fortalt ovenfor, og der ligger brændværdien på 4800 kcal.

Jeg håber at du kunne bruge det til noget eller i hvert fald blev lidt kloger og evt. også med køb af træpiller. :)

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: 1550 kr. ???

Indlæg af Frank_Rasmussen » 15 aug 2010 16:59

Hej FuTur,

Velkommen til!

Ifølge http://www.pelletsatlas.info/cms/site.aspx?p=2550 så er "HP" forskellige størrelse-klasser under "DIN plus"-standarden (= DIN 51731).

Dine angivelse af DIN plus passer vist ikke helt med angivelserne i linket; men det er vist i det hele taget temmeligt indviklet med de mange standarder i forskellige lande.

F.eks.: Ifølge nederst i linket har vi i Danmark tre (!) nationale standarder for træpiller...Jeg har ikke opdaget en eneste af dem indtil nu..

Jeg vil nøjes med, at trøste mig med et citat fra http://en.wikipedia.org/wiki/Wood_pellet:
Because the wood fibres are broken down by the hammer mill, there is virtually no difference in the finished pellets between different wood types. Pellets can be made from nearly any wood variety, provided the pellet press is equipped with good instrumentation, the differences in feed material can be compensated for in the press regulation.
Oversættelse: Træpillerne bliver gode, hvis man har en god og godt indstillet pressemaskine.

ewersenergi
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15 aug 2010 14:18

Re: 1550 kr. ???

Indlæg af ewersenergi » 15 aug 2010 18:00

Hej Frank.

Tak for det!

Ja det er rigtig efter det link du viser der i hvert fald. Men HP kom jo oprindeligt fra statiol af i sin tid og var med til at indføre en vis "standard" (kvalitet) for træpiller i starten.

Men det er rigtig at der er rigtig mange betegnelser for hvad de forskellige kvaliteter er også hvad de indebær.

Jeg vælger at gå efter det jeg skrev for oven.

Hvis man kan holde en træpille inden for disse områder, så vil jeg definere dem som en kvalitets træpille.
Så er det selvfølgelig bare hvad man kan "kalde" dem

Og det er da sikkert mange navne til.

Men et rigtig godt citat du har der fra wikipedia...


Besvar