Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pulje-braende.dk

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
nielsthorsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06 nov 2022 09:07
Mit fyr: MCZ pilleovn
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3
Modtaget likes: 1 gang

Pulje-braende.dk

Indlæg af nielsthorsen » 06 nov 2022 09:38

Hej

Pulje-brænde tilbyder lige nu 6 mm træpiller til 4,3 kr/kg. Er der nogen der har prøvet at købe? Prisen er noget under markedsprisen.


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Pulje-braende.dk

Indlæg af Hjemme teori » 06 nov 2022 11:01

Man skal ikke lede længe før det skinner lidt i øjnenen. De skriver om nedsat moms, da men selv er importør, men "de" levere med gods transport.
Hvis man selv er importør. bestiller man da vist selv transporten.

Så hvis man kan leve med at jeg tror man er på kant med regler og at fastlægge prisen op til 6 uger før levering i et marked hvor prisen er faldende, så prøv det.

Derudover ville jeg passe på med store mængder til det får lidt omtale. Firmaet et oprettet den 2/11-2022.

Så lugter nok også af reklame, når en bruger med 1 indlæg oprettet i dag, spørger hvad vi andre tænker. og om andre har prøvet at købe hos et firma med 6 ugers leveringstid som er oprettet i CVR for 4 dage siden.
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Pulje-braende.dk

Indlæg af Lintz » 06 nov 2022 11:11

Hjemme teori skrev:
06 nov 2022 11:01
Man skal ikke lede længe før det skinner lidt i øjnenen. De skriver om nedsat moms, da men selv er importør, men "de" levere med gods transport.
Hvis man selv er importør. bestiller man selv transporten.

Så hvis man kan leve med at omgå regler og at fastlægge prisen op til 6 uger før levering i et marked hvor prisen er faldende, så prøv det.

Derudover ville jeg passe på med store mængder til det får lidt omtale. Firmaet et oprettet den 2/11-2022.

Så lugter nok også af reklame, når en bruger med 1 indlæg oprettet i dag, spørger hvad vi andre tænker. og om andre har prøvet at købe hos et firma med 6 ugers leveringstid som er oprettet i CVR for 4 dage siden.
Som sådan overtræder brugeren ikke nogen regler ved at lave det indlæg men ud fra min personlige holdning kan jeg kun give dig ret i dine antagelser.
Der findes rigtig mange derude som prøver at snyde folk og måske dette er endnu en af dem.
På Trustpilot ligger der en rigtig god anmeldelse som siger de lover hvad de holder. Men du skriver at firmaet er oprettet for 4 dage siden :wink:

Jeg vil lade brugerne herinde selv dømme.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Pulje-braende.dk

Indlæg af Hjemme teori » 06 nov 2022 11:23

Jeg må have tastet forkert, for jeg søgte dem på TP og fandt dem ikke. Nu ligger der en anmeldelse som er fra 9 oktober. Så burde jeg have set den lige før. Sætter man selv datoen når man anmelder? og oplevelsen fandt sted den 6. oktober

Lidt mærkeligt når domainet er aktivt fra den 8. oktober, men bliver anmeldt allerede den 6. oktober og de har op til 6 uger leveringstid.

Så folk må selv tænke deres, men så snart jeg støder på noget i E-verden som falder den mindste smule ved siden af løber jeg skrigende bort. Her er der meget jeg synes er skævt!
Mvh. Sophus

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Pulje-braende.dk

Indlæg af triumph » 06 nov 2022 11:37

Havde egemtligt skrevet nedestående,

Jeg har ingen holdning til puljebrænde, men her;
www.absolut-traepiller.dk
kan du f.es få Lava eller Olimp til 3,92 kr/kg.
Jeg har aldrig købt piller hos Absolut træpiller, så jeg kender intet til dem


Men så gik jeg ind på deres hjemmeside, og så at nu var prisen ikke længere 4,3 kr/kg, men 3,92 kr Kg, og det var inkl. transport.
Det er fandme billigt.
Og så er spøgsmålet jo, om det er for billigt......
Det er mærkeligt at det er inkl. transport, men man kunne jo starte med at bestille 1 palle, betalt med kreditkort, og se hvad der sker....
Jeg syntes godt om tanken med en form for fælles indkøb.
Det er klart at brændselshandlere skal dække sig ind når de bestiller træpiller til f.eks 3500 kr/palle. De skal jo også kunne tjene så meget på de første de sælger, at det kan dække prisen på de sidste de har, hvis prisen falder.
Den risiko tror jeg de tager sig godt betalt for
Senest rettet af triumph 06 nov 2022 11:53, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Pulje-braende.dk

Indlæg af Lintz » 06 nov 2022 11:51

triumph skrev:
06 nov 2022 11:37
Havde egemtligt skrevet nedestående,

Jeg har ingen holdning til puljebrænde, men her;
www.absolut-traepiller.dk
kan du f.es få Lava eller Olimp til 3,92 kr/kg.
Jeg har aldrig købt piller hos Absolut træpiller, så jeg kender intet til dem


Men så gik jeg ind på deres hjemmeside, og så at nu var prisen ikke længere 4,3 kr/kg, men 3,92 kr Kg, og det var inkl. transport.
Det er fandme billigt.
Og så er spøgsmålet jo, om det er for billigt......
Det er mærkeligt at det er inkl. transport, men man kunne jo starte med at bestille 1 palle, betalt med kreditkort, og se hvad der sker....
Jeg syntes godt om tanken med en form for fælles indkøb
Pinderup træpiller var også billig - For øvrigt hører firmaet Pulje-braende til i en lejlighed ifølge Krak.
DP multiservice er også hjemmehørende på samme adresse.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Pulje-braende.dk

Indlæg af triumph » 06 nov 2022 12:05

Lintz skrev:
06 nov 2022 11:51
Pinderup træpiller var også billig - For øvrigt hører firmaet Pulje-braende til i en lejlighed ifølge Krak.
DP multiservice er også hjemmehørende på samme adresse.
Jeg har ingen ide om Pulje-Brænde er svindel. Men;
Her lokalt bor der også en der driver træpille import fra Letland, via sin lejlighed i Slagelse. (han har en aftale med en bonde om at han kan bruge hans stålhal, men det er ikke virksomhedsadressen). Det er ikke svindel.
https://danskbiosalg.dk/ i Sorø drives fra et rækkehus, og det har da eksisteret i mange år

Ved Pindstup var det mere åbenlyst.
Efter Pindstrup havde solgt træpillerne. Kunne man se ind i et tomt produktionslokale. Hvor der ikke engang var søgt tilladelse, eller leveret maskiner eller træ til produktionen af de træpiller han havde solgt.

Pulje salg fungere vel nærmest som når 5 naboer går sammen om at købe et træk træpiller hjem.
Det kræver jo trodsalt lidt mere at stable en træpille produktion på benene, end at bestille et træk piller i Letland
(dermed ikke sagt at det ikke er svindel)

Hvis man betaler med kreditkort får man vel pengene retur hvis varen ikke kommer, eller ?
Ved godt at der kan gå månedsvis inden pegene kommer. Men her er fordelen ved at bestille mange paller relativt lille. (Spare man ikke kun ved at bestille op til 2 paller?)
Så man kan jo nøjes med at bestille det man skal bruge de næste 6 uger.

Hvis man gerne ville svindle, ville man så ikke have gjort det mere attraktivt at lægge store ordre = Store rabatter ved at bestille mange paller ?

(Derfor kan han jo sagtens gå konkurs, hvis transportudgifterne stikker af fordi en palle skal leveres i Nakskov. En i Skagen, En i Tønder, og en i Helsingør)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Pulje-braende.dk

Indlæg af triumph » 06 nov 2022 13:06

PS
Da jeg fandt ud af hvor besværligt det var at plukke ænder (og kyllinger) Og jeg havde et par hundrede gåede. Så begyndte jeg at kigge på plukkemaskiner fra kina.
Her var transport og told behandling en stor post der blev væsentligt reduceret pr maskine ved en stor ordre.
Jeg satte en notits op i et fjerkræ forum, og dagen efter bestilte vi 8 fjerkræsplukkere.
Det gjorde at stk. prisen blev tæt på halveret. (Jeg bestilte 2, og solgte den ene, så jeg kom vist til at give 800 kr for min egen)

Princippet er vet det samme i Pulje-brænde, bortset fra der sidder en og lægger xx % på prisen.

Men hvis han kun lægger på prisen, og ikke har udgifter til varelager, risiko for prisfald. Udgifter til lager, distribution, osv.
Så må det være muligt at drive forretning med relativt små margener, og stadig tjene penge.
Ulempen må jo være at han ikke køber ind når pille prisen er lav (om sommeren) Og ikke laver kontrakter, så hvis prisen / efterspørgslen stiger om vinteren, så er det svært at skaffe piller til den rigtige pris.
Men til gengæld har han jo heller ikke nogen udgifter, hvis han ikke sælger noget

Jeg tror det er en god ide...

(Jeg ved dog ikke hvordan man kommer omkring den regel med at man selv skal arrangere transporten)

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Pulje-braende.dk

Indlæg af Hjemme teori » 06 nov 2022 14:40

Jeg har ikke noget belæg for at det skulle være svindel, så det vil jeg overhoved ikke gisne om.

Men er overbevist om at det er reklame.

Og hvorfor ikke bare være ærlig og sætte det under forhandler delen og beskrive forretningsmodellen og se om man kan få nogen med?

Så snart man begynder på den slags, med det jeg tror er falske anmeldelser på Trust Pilot og forespørgsler på fora for at fgå folk ind på hjemmesiden, i stedet for at spille med åbne kort. Så står jeg helt af.

Når man har behov for den slags hvor stopper uærligheden så?
Mvh. Sophus

nielsthorsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06 nov 2022 09:07
Mit fyr: MCZ pilleovn
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3
Modtaget likes: 1 gang

Re: Pulje-braende.dk

Indlæg af nielsthorsen » 14 nov 2022 12:13

Blot for god ordens skyld. Jeg har intet med pulje-brænde at gøre. Søgte på nettet og fandt deres site og syntes det så lidt suspekt ud. Har ikke tænkt mig at afprøve.


Besvar