Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpillepriser 2018

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
5762Liljendal
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 09 apr 2018 05:52
Mit fyr: Blackstar+ 10kW
Areal: 150 m2
Brændsel: Træpiller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 5762

Re: Træpillepriser 2018

Indlæg af 5762Liljendal » 04 aug 2018 19:46

Der er ingen tvivl om at vi nok skal forvente en prisstignin0,g på grund af manglende halm til fjernvarmen. Jeg hørte endda i radioen for 14 dage siden, at folk med fjernvarme skal forvente en prisstigning.
Når halmen slipper op kunne jeg forstille mig, at de slår over til flis og piller, det gør at lagrene tømmes hurtigt og vi vil løvbe ind i det vi så i vinters, at man pludselig ikke kunne få en palle piller. Det oplevede vi her på fyn i hvert fald, en palle Varga steg fra 16-1700 til 2200 over natten nærmest.
Samtidig med det, angående Varga piller, står Sverige i flammer. Da jeg snakkede med min pille leverandør, sagde han at priserne kun ville gå op, og at jeg skulle bestille nu hvis jeg skulle have en fair pris. Jeg fik Varga piller til 1775 kr. pr. palle leveret på adressen, sat lige hvor jeg ville have dem. Prisen skyldes udelukkende at vi var 3 der tog 24 paller tilsammen (Naboer), så jeg har piller nu til mellem 1,5 og 2 år. Så jeg er dækket ind i forhold til at kunne følge prisen det næste stykke tid.


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Træpillepriser 2018

Indlæg af Torpet » 05 aug 2018 10:17

Jeg nåede lige i sidste uge, at få 3 paller Viga piller til 1749 kr per palle leveret, men også de er nu sat op til 1995 kr. Varga er også her nu 2195 kr. Men lad os nu se om vinteren ikke skulle være lidt mild, så priserne falder lidt til ro igen. Viga har 832 kg per palle, hvor Varga her 896 kg per palle. Så his vi omregner alle priserne til kg pris (som giver et bedre billede), så fik jeg købt til 2,10 kr per kg, hvor Viga prisen nu er på kr 2.39 per kg og Varga er på kr 2,45 per kg. Sidste år gav jeg kr 1.78 per kg for Varga (kr 1595 per palle for 4 paller leveret). Mon ikke leverandørerne af luft til vand varmepumperne begynder at se lys forude? Set i det store billede, ser politikerne hvis gerne at alle skal bruge varmepumper — altså elektricitet — så retningen er nok ret så klar?

Besvar