træpille krise - sommer 2018?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
pendec

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af pendec »

Shibby skrev: 03 okt 2018 08:22 Det bliver nok en tolknings spørgsmål om han sagde det direkte. Spørger til udsigten på at kunne købe 10-11 tons Barlinek. Svaret er, at der kun kan tilbydes hvad der er på hjemmesiden. Da løse sække er angivet værende på lager, spørger jeg til, om det skal forstås således, at jeg kan købe 10 x 66 løse sække. Svaret er "ja har jeg".

Det vil jeg tolke som at man godt kan...håber da bare de så er pakket på en palle icon_cheesygrin.gif
Helt ærligt, lyder han som en røv, når han sælger dem på en palle 150kr billigere, og så skriver man løs vægt, så er de dyrere og det må du så betale, når du vil have dem på pallen? Og så har du endda talt med manden i telefon :)
Tror han ikke vi kan gætte hvor sækken lå før den han tog den? Det har da intet med fortjeneste at gøre men fortolkning og manden lyder bare lidt for dum for normale, hvis han tror det er måden man sælger sine paller med "løse" sække på? Når han ikke skal tage den af pallen, så har han mindre besvær og det må komme til dig til gode, når han ikke skal slæbe løse sække af en palle træpiller.

Så må der næsten være et sted hvor du kan få dem til samme pris i DK, end at handle med sådan en person og efterlade ham med merpris for det samme, det lyder som en rigtig dårlig handel for dig, selvom du måske lige står og mangler. Så er 10 paller da lidt af et forhandlingsgrundlag andre steder.

Shibby
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 14
Tilmeldt: 22 jul 2012 20:36
Mit fyr: Scotte 16 kw
Areal: 190
Brændsel: Barlinek ecopellets 8 mm
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ejby (Fyn)
Blevet takket: 2 gange

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af Shibby »

pendec skrev: 03 okt 2018 10:23 Helt ærligt, lyder han som en røv, når han sælger dem på en palle 150kr billigere, og så skriver man løs vægt, så er de dyrere og det må du så betale, når du vil have dem på pallen? Og så har du endda talt med manden i telefon :)
Tror han ikke vi kan gætte hvor sækken lå før den han tog den? Det har da intet med fortjeneste at gøre men fortolkning og manden lyder bare lidt for dum for normale, hvis han tror det er måden man sælger sine paller med "løse" sække på? Når han ikke skal tage den af pallen, så har han mindre besvær og det må komme til dig til gode, når han ikke skal slæbe løse sække af en palle træpiller.

Så må der næsten være et sted hvor du kan få dem til samme pris i DK, end at handle med sådan en person og efterlade ham med merpris for det samme, det lyder som en rigtig dårlig handel for dig, selvom du måske lige står og mangler. Så er 10 paller da lidt af et forhandlingsgrundlag andre steder.
Jeg har kun skrevet med Allan... Men det er stadig til den kreative side.
Der er ikke panik endnu på beholdningen, så ser hvad der sker de næste par uger...
Best regards
- Esben
Scotte 16 kW - https://stokercloud.dk/v3/#/ebben/main-page
pendec

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af pendec »

Shibby skrev: 03 okt 2018 10:27 Jeg har kun skrevet med Allan... Men det er stadig til den kreative side.
Der er ikke panik endnu på beholdningen, så ser hvad der sker de næste par uger...
Ok, det læser jeg nu, godt er så du har de ord på skrift :)

Bad du så om "din" pris for en 10x66 sæk ordre?
mattiassonne
Stoker III
Stoker III
9
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af mattiassonne »

Shibby skrev: 03 okt 2018 08:22 Det vil jeg tolke som at man godt kan...håber da bare de så er pakket på en palle icon_cheesygrin.gif
Hvis der opstår skader på nogle af de paller piller han får igennem biksen, så er det nok svært at sælge pallen som hel. Og så kan det vel godt være at han så tager dem fra, til "løssalg"?

Du skal i hvert fald nok sikre dig at det er på paller, hvis du hyrer en vognmand, for jeg tror ikke det bliver billigt hvis det er lastning med håndkraft.. og slet ikke ved 660 sække :wink:
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af lamborg »

Som der bliver skrevet så er det sække der er tage fra fra paller som er kørt i stykker af et trucktårn eller lign og som jo så ikke kan sælges som hele derfor tages de fra og sælges i løsvægt og ja der er da en del sønderjyder på den "rigtige :-) " side af grænsen der lige henter 20 sække på en trailer så ikke noget underligt i det . Men skal Allan , som i øvrigt er så langt fra at være en røv som man kan være ,jeg har handlet med ham mange gange og mere reel fyr skal man lede længe efter , til at sætte en gut til at stable en palle sammen, sætte en hætte på og vikle den ja så tager det tid og eftersom INGEN af os har NOGEN grund til at forære noget væk til folk man ikke kender ja så skal bestilleren jo selvfølgelig betale for det.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af pendec »

lamborg skrev: 03 okt 2018 15:03 Som der bliver skrevet så er det sække der er tage fra fra paller som er kørt i stykker af et trucktårn eller lign og som jo så ikke kan sælges som hele derfor tages de fra og sælges i løsvægt og ja der er da en del sønderjyder på den "rigtige :-) " side af grænsen der lige henter 20 sække på en trailer så ikke noget underligt i det . Men skal Allan , som i øvrigt er så langt fra at være en røv som man kan være ,jeg har handlet med ham mange gange og mere reel fyr skal man lede længe efter , til at sætte en gut til at stable en palle sammen, sætte en hætte på og vikle den ja så tager det tid og eftersom INGEN af os har NOGEN grund til at forære noget væk til folk man ikke kender ja så skal bestilleren jo selvfølgelig betale for det.
Så du mener, at han tager penge for at tage dem af en palle, som var defekt, og nu skal løfte dem tilbage, som fjolset han er, hvis han gør det? og det skal kunden så yderligere betale for??? Det lyder som en ren røver historie, og du skal ikke fortælle mig at hans priser, ikke inkluderer fejl på sække og det arbejde som det fører med sig som sælger af træpiller.

Så..... Røv er han når man vil købe 10 paller, og man har et par løse sække og ISÆR har 10 paller af dem, og kræver 150kr ekstra per palle, jeg tvivle sgu på han har haft så mange fejl leverancer og kan fylde 660 sække tilbage på paller. Var han særlig smart, så erstattede han den defekte og pallen var tilbage til at være intakt, eller gav kunden en ekstra sæk med hvis det så helt galt ud. (Skal jeg sige, sådan var sælgeren her som jeg har købt af, når en sæk var defekt) Måske bare en sjællænder ting.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 03 okt 2018 15:11 Så du mener, at han tager penge for at tage dem af en palle, som var defekt, og nu skal løfte dem tilbage, som fjolset han er, hvis han gør det? og det skal kunden så yderligere betale for??? Det lyder som en ren røver historie, og du skal ikke fortælle mig at hans priser, ikke inkluderer fejl på sække og det arbejde som det fører med sig som sælger at træpiller.

Så..... Røv er han når man vil købe 10 paller, og man har et par løse sække og ISÆR har 10 paller af dem, og kræver 150kr ekstra per palle, jeg tvivle sgu på han har haft så mange fejl leverancer og kan fylde 660 sække tilbage på paller. Var han særlig smart, så erstattede han den defekte og pallen var tilbage til at være intakt, eller gav kunden en ekstra sæk med hvis det så helt galt ud. (Skal jeg sige, sådan var sælgeren her som jeg har købt af, når en sæk var defekt) Måske bare en sjællænder ting.
Pendec. Slap nu lidt af. Vi er nu nok en del der har handlet ved Allan og kender ham. For øvrigt lagde der løse sække ovenpå sidst jeg tog et læs hjem nede fra ham. Netop fordi der var en enkelt palle der var skadet. Jeg kan til enhver tid anbefale Pillemadsen og Allan.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 03 okt 2018 15:17 Pendec. Slap nu lidt af. Vi er nu nok en del der har handlet ved Allan og kender ham. For øvrigt lagde der løse sække ovenpå sidst jeg tog et læs hjem nede fra ham. Netop fordi der var en enkelt palle der var skadet. Jeg kan til enhver tid anbefale Pillemadsen og Allan.
Præcis og du betalte vel ikke 150kr ekstra for de sække, også selvom pallen var defekt og du den den præcis som jeg har fra mine sælgere :) Du taler så imod lamborg's pointe i at tage 150kr ekstra, for det er ikke defekte paller han forsyner med her, og så må de jo ligge på paller og 660 af dem? Eller læsser han tomme sække med træpiller dernede direkte?

Måske skal vi bare have et billede af hans løssæk palle, og de andre paller som sælges som komplette paller? for at forstå prisen :evil:

Går den, så går den.
mattiassonne
Stoker III
Stoker III
9
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af mattiassonne »

pendec skrev: 03 okt 2018 15:32 Går den, så går den.
Nu ved jeg ikke hvordan Sjællændere sælger, men de er da godt dumme, hvis de sælger en sæk, til samme kg-pris som en hel palle!?

De oplyste priser er jo udelukkende webshoppens oplysninger, og der giver det vel meget god mening at en sæk koster en pris, og en hel pris koster en anden. Jeg vil jo også skulle betale noget mere for en "pakke" is, hvis jeg køber dem enkeltvis.
pendec

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af pendec »

mattiassonne skrev: 03 okt 2018 16:45 Nu ved jeg ikke hvordan Sjællændere sælger, men de er da godt dumme, hvis de sælger en sæk, til samme kg-pris som en hel palle!?

De oplyste priser er jo udelukkende webshoppens oplysninger, og der giver det vel meget god mening at en sæk koster en pris, og en hel pris koster en anden. Jeg vil jo også skulle betale noget mere for en "pakke" is, hvis jeg køber dem enkeltvis.
Taget ud af kontekst , va? :)

Vi taler om et tilbud på 10x66 sække, så kan din bemærkning være nok så sjov, for det er ikke det vi taler om. Manden har fået en pris på 66 sække, og sagt de koster 150kr ekstra og svaret det er korrekt? Hvad kan man misforstå, manden skal ikke købe 20 sække her, bare fordi andre skrev det.
Shibby skrev: 03 okt 2018 08:22 Det bliver nok en tolknings spørgsmål om han sagde det direkte. Spørger til udsigten på at kunne købe 10-11 tons Barlinek. Svaret er, at der kun kan tilbydes hvad der er på hjemmesiden. Da løse sække er angivet værende på lager, spørger jeg til, om det skal forstås således, at jeg kan købe 10 x 66 løse sække. Svaret er "ja har jeg".

Det vil jeg tolke som at man godt kan...håber da bare de så er pakket på en palle icon_cheesygrin.gif
Bare for en sikkerheds skyld, så fik du også selv dette svar på dit spørgsmål om 10x66 sække, så du synes at forstå tilbuddet korrekt der, eller?

Besvar