Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

træpille krise - sommer 2018?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af Oldgaard » 03 okt 2018 21:40

pendec skrev:
03 okt 2018 20:38
Igen, præcis, det er ikke personligt. Det er firma politikken som er røv elendig, og manden kan ikke svare på en mail.
Pendec stop nu!
Du lægger ud med direkte at kalde sælgeren en røv, ergo er det rettet mod personen og ikke firmaet.
At der så efterfølgende bliver skrevet til dig, i et sprog som du finder personligt, må være op til dig at bedømme, som jeg læser det,
så er det mere at du læste det forudgående skrevne som vinden blæste og svarede derefter.

Lige inden du begynder at beskylde mig for noget ;) Jeg har aldrig købt så meget som en enkel træpille hos det firma som de drejer sig om og kommer heller ikke til det, så har absolut ingen interesse i at forsvare nogen her ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


pendec

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af pendec » 03 okt 2018 21:56

Oldgaard skrev:
03 okt 2018 21:40
Pendec stop nu!
Du lægger ud med direkte at kalde sælgeren en røv, ergo er det rettet mod personen og ikke firmaet.
At der så efterfølgende bliver skrevet til dig, i et sprog som du finder personligt, må være op til dig at bedømme, som jeg læser det,
så er det mere at du læste det forudgående skrevne som vinden blæste og svarede derefter.

Lige inden du begynder at beskylde mig for noget ;) Jeg har aldrig købt så meget som en enkel træpille hos det firma som de drejer sig om og kommer heller ikke til det, så har absolut ingen interesse i at forsvare nogen her ;)
"han" er firmaet pillemadsen, jeg anede ikke hvad han hed før nogen skrev det her, og det er dem du mener skriver til ham direkte og omtaler de "HAM" som en person og ikke et firma, så personligt for dem, meget upersonligt og ren brugerhandel snak fra mig.

Moderator/Ulrik
Slet lige tråden, den har nu udviklet sig til alt andet end fornuftige indlæg, og skal det skrives på PM eller ved i ikke hvordan det virker? Lintz svarer jo i tråden direkte, så kan jeg vel svare på samme måde her? Burde nok håndteres i en PM som anmeldelser eller er det ikke helt på plads her....

Jeg må henvise til regelsæt pkt. 2.a her.
Færden på Forum

Mudderkastning er ikke tilladt. Gentagne overtrædelser vil medføre bortvisning.
Hvis du mener at en bruger handler i strid mod reglerne, så skal du anmelde det til Teamet.
Du må ikke begynde at kommentere det i trådene eller oprette nye emner hvor du ytrer din utilfredshed over andre brugere.
Uanset dine hensigter ses dette som mudderkastning, og det vil der blive slået hårdt ned på. #

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af Lintz » 04 okt 2018 05:34

pendec skrev:
03 okt 2018 21:56
"han" er firmaet pillemadsen, jeg anede ikke hvad han hed før nogen skrev det her, og det er dem du mener skriver til ham direkte og omtaler de "HAM" som en person og ikke et firma, så personligt for dem, meget upersonligt og ren brugerhandel snak fra mig.

Moderator/Ulrik
Slet lige tråden, den har nu udviklet sig til alt andet end fornuftige indlæg, og skal det skrives på PM eller ved i ikke hvordan det virker? Lintz svarer jo i tråden direkte, så kan jeg vel svare på samme måde her? Burde nok håndteres i en PM som anmeldelser eller er det ikke helt på plads her....

Jeg må henvise til regelsæt pkt. 2.a her.
Færden på Forum

Mudderkastning er ikke tilladt. Gentagne overtrædelser vil medføre bortvisning.
Hvis du mener at en bruger handler i strid mod reglerne, så skal du anmelde det til Teamet.
Du må ikke begynde at kommentere det i trådene eller oprette nye emner hvor du ytrer din utilfredshed over andre brugere.
Uanset dine hensigter ses dette som mudderkastning, og det vil der blive slået hårdt ned på. #
Kære Pendec. Jeg har lavet et par indslag i denne tråd - SOM BRUGER, ikke som Redaktør. Alt hvad der har Redaktør-relationer vil fra min side underskrives

LINTZ / Redaktør.

Du kan ikke sidde trygt bag skærmen og kalde en person for "Røv" og "Fjolset" uden at kende ham og forvente at der ikke kommer en reaktion fra nogle som faktisk har handlet med den pågældende person. Derfor skrev jeg - Som bruger - At du skulle slappe lidt af.

Vi har modtaget din rapport og den VIL blive behandlet.

- og her vil jeg lige henlede til vores regelsæt.

Redaktørerne sætter rammerne for hvad der kan skrives. Du har retten til at skrive hvad du vil, men såfremt en Redaktør finder, at det skrevne overskrider de, ofte usynlige grænser der eksisterer, vil vi redigere, slette og i ekstreme tilfælde meddele dig, at du er uønsket på sitet.
Alt dette uden at skulle begrunde vores dispositioner.


Jeg/Vi forventer også at du øjeblikkeligt stopper her. Har du stadig et problem med en bruger eller en eller flere Redaktører eller vores handlemåde henvises til regelsættet hvor du kan læse hvordan du skal kontakte Redaktør-gruppen.

LINTZ / Redaktør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

egregersen

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af egregersen » 04 okt 2018 11:00

Hej Pendec. Jeg forstår ikke at du gider diskutere med sherifferne herinde. Du må endelig ikke sige noget dårligt eller kritisere deres "venner". Det gælder bl.a også NBE. Jeg har lagt mærke til at hvis andre skriver et indlæg om f.eks salg af træpiller bliver de blokeret. Jeg sletter min profil på dette her censurerede forum

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af Lintz » 04 okt 2018 11:28

egregersen skrev:
04 okt 2018 11:00
Hej Pendec. Jeg forstår ikke at du gider diskutere med sherifferne herinde. Du må endelig ikke sige noget dårligt eller kritisere deres "venner". Det gælder bl.a også NBE. Jeg har lagt mærke til at hvis andre skriver et indlæg om f.eks salg af træpiller bliver de blokeret. Jeg sletter min profil på dette her censurerede forum
Denne bruger skulle åbenbart have luft. Og kunne vi så komme tilbage på sporet.
Har man noget at bidrage med ang. Emnet i denne tråd skal man være velkommen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


mattiassonne
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af mattiassonne » 04 okt 2018 11:30

Jeg synes det vil være meget ærgerligt hvis tråden bliver låst eller slettet.
Jeg er klar over at en del af de sidste indlæg måske ikke har været så hensigtsmæssige, inklusive min egen slut-kommentar i det ene indlæg.

Men, selve temaet er interessant og relevant.

Jeg synes det er spændende at følge, om det bare er hysteri i markedet, hjulpet til af dem der vil sælge, eller om der rent faktisk er mangel på piller.

Jeg synes det er spændende at følge med i, hvordan forskellige forhandlere løser problemerne med at de ikke kan skaffe piller i samme tempo som der bliver bestilt. Nogle sælger fortsat, men venter bare med at levere og der kan man virkeligt læse ubehagelige indlæg på facebook og trustpilot over kunder der føler sig snydt, og det er vel med rette. Specielt hvis forhandleren så pludseligt går konkurs. Andre forhandlere begrænser deres salg, til det de med sikkerhed ved de kan levere.

Sidst, men ikke mindst, så undrer jeg mig over hvor mange der først bestiller piller nu. Selv køber jeg om sommeren, fordi jeg vil være sikker på at de 13 tons jeg skal bruge, ikke skal koste mig en bondegård... For 100 kr stigning, bliver jo til 1300,- og så fremdeles. Men, det kan jo sagtens være, at alle andre altid har købt på dette tidspunkt og det er normalt, men jeg synes bare på forskellige facebook grupper, at det virker som om folk vil vente med at købe, fordi de synes prisen er for høj nu. Der tænker jeg, at det jo er rigtigt spændende. For holder producenterne noget tilbage, så vil det vel på et tidspunkt ryge på markedet, og prisen bliver stabiliseret. Så vil folk kunne købe til en fornuftig pris. Men hvis nu det passer, at der er mangel, vil prisen så stige yderligere, når folk til sidst bliver nødtvunget til at købe, fordi frosten når helt ind i stuen? Altså hvis der er en pukkel af folk der endnu ikke har købt? Og hvad gør det så ved prisen?

I år kunne jeg købe til samme pris som sidste år, så for mig har der ingen prisstigning været, men jeg ville da bestemt ikke have noget imod at det flød med piller på markedet, vinteren blev varm, og at jeg til næste år, kunne købe piller til 13xx pr tons, for det var knagemig billigt dengang for år tilbage...

Noget siger mig, at det nok havde været bedre at sætte sin pensionsopsparing i træpiller, fremfor i Danske Bank Aktier.. :wink:

Shibby
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 22 jul 2012 20:36
Mit fyr: Scotte 16 kw
Areal: 190
Brændsel: Barlinek ecopellets 8 mm
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ejby (Fyn)
Modtaget likes: 2 gange

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af Shibby » 04 okt 2018 11:42

Lintz skrev:
04 okt 2018 11:28
Denne bruger skulle åbenbart have luft. Og kunne vi så komme tilbage på sporet.
Har man noget at bidrage med ang. Emnet i denne tråd skal man være velkommen.
Jamen så vil jeg da lige bidrage med lidt nyt. Tog kontakt (igen) til Pillamadsen, for endegyldigt at få be- eller afkræftet, om der kan købes så stor mængde løse sække. Svar er kommet retur - den kan man ikke. Løse sække er ment til afhentning af 10-20 sække.
En uheldig formulering i det skriftlige svar fra Pillemadsen, eller misforståelse af det danske sprog - jeg ved det ikke, men nu er det afklaret.
Best regards
- Esben
Scotte 16 kW - https://stokercloud.dk/v3/#/ebben/main-page

pendec

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af pendec » 04 okt 2018 12:01

Shibby skrev:
04 okt 2018 11:42
Jamen så vil jeg da lige bidrage med lidt nyt. Tog kontakt (igen) til Pillamadsen, for endegyldigt at få be- eller afkræftet, om der kan købes så stor mængde løse sække. Svar er kommet retur - den kan man ikke. Løse sække er ment til afhentning af 10-20 sække.
En uheldig formulering i det skriftlige svar fra Pillemadsen, eller misforståelse af det danske sprog - jeg ved det ikke, men nu er det afklaret.
Tusind tak, og kan vi SÅ få ro.

Brugeravatar
Soren
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 239
Tilmeldt: 13 nov 2008 13:15
Mit fyr: Modifiseret Tasso A2 med ejet stoker
Areal: 250M2 ,140l vvb
Brændsel: Pt. træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Geografisk sted: Mors
Modtaget likes: 1 gang

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af Soren » 04 okt 2018 12:49

Hej
Nedenstående er kopieret fra Søholm træpiller i Salling
Så tror ikke lige på at der er mangel

app-facebook
Søholm Træpiller
for ca. 2 måneder siden
Endnu et skib med træpiller på vej. Når de er kørt på lager, er der fyldt helt op til den kommende sæson :-D

Søren
Likes frabedes

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: træpille krise - sommer 2018?

Indlæg af lamborg » 04 okt 2018 14:36

Hej Soren.
Jeg tror som heller ikke som sådan at der er desideret mangel på træpiller men bare at producenter øjner en mulighed for at skrue prisen op pga frygten for at der kan komme mangel. Og det bliver jo lidt til en rullesten ligesom det forhadte bidrag på kreditforeningslån . At hvis nogen skruer på prisen så følger andre mere eller mindre med. Jeg mener hvis dine nærmeste konkurranter hæver prisen pr T med 300 kr ja så kan du jo godt hæve din pris med 250 og stadigvæk være i den billigere ende
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar