Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

OK pris

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
pendec

Re: OK pris

Indlæg af pendec » 20 okt 2015 18:09

Ville aldrig købe hos et selskab som skriver kun til kantsten, det kan man hurtigt få en god diskussion ud af med den som kommer med pallerne, når ens indgang til "kantsten" er 100meter væk fra hovedvej og vejen ned ikke er ens egen.

Så super tilbud men desværre kun for dem i byen, og husejere på landet skal være med traktor og andet før man tør handle med sådanne firma'r. Og sådan maskiner har vi alle jo ikke.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: OK pris

Indlæg af MichaelK » 20 okt 2015 18:20

Levering til kantstenen, er selvfølgelig til din matrikel ad den normalt benyttede
offentlige vej. Alt andet ville være dybt useriøst, og ville helt sikkert medfører
nogle heftige diskussioner.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

meier
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 118
Tilmeldt: 27 nov 2012 23:53
Mit fyr: MGM Junior 2013 model
Areal: 128
Brændsel: 8mm Piller
Dagligt forbrug: 16kg
Geografisk sted: Frederikshavn
Givet likes: 4 gange

Re: OK pris

Indlæg af meier » 20 okt 2015 18:26

Jeg har nok 60 m indkørsel, men hvergang jeg har fået piller har jeg flyttet dem med håndkraft, og sidst de var sat af i vejkanten , brugte jeg bare bilen - og fyldte bagagerummet op og bakkede frem og tilbage til garagen, ja ja det tog vel en times tid eller mere...men pyt :-) ..det regner jeg ikk for noget
Go Weekend ....
___________________________

Nu med grillbakke luftsolfanger:
viewtopic.php?f=121&t=22432

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: OK pris

Indlæg af kovas » 20 okt 2015 19:59

pendec skrev:Ville aldrig købe hos et selskab som skriver kun til kantsten, det kan man hurtigt få en god diskussion ud af med den som kommer med pallerne, når ens indgang til "kantsten" er 100meter væk fra hovedvej og vejen ned ikke er ens egen.

Så super tilbud men desværre kun for dem i byen, og husejere på landet skal være med traktor og andet før man tør handle med sådanne firma'r. Og sådan maskiner har vi alle jo ikke.
Det er jo derfor at det er så vigtigt at få afklaret hvad der er tale om. Jeg har en gang haft en forvogn med 16m sættevovn nede af vores 1,6km vej som ender blindt. Det tog meeget lang id at få ham ud igen, inklusiv flytning af store sten mm. Skulle de blive sat oppe ved hovedvejen så har jeg en lille traktor, men den kan slet ikke bære en palle med piller. Så jeg betaler gerne ekstrafor at få dem bragt til fliserne udenfor garagen.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pendec

Re: OK pris

Indlæg af pendec » 20 okt 2015 20:01

meier skrev:Jeg har nok 60 m indkørsel, men hvergang jeg har fået piller har jeg flyttet dem med håndkraft, og sidst de var sat af i vejkanten , brugte jeg bare bilen - og fyldte bagagerummet op og bakkede frem og tilbage til garagen, ja ja det tog vel en times tid eller mere...men pyt :-) ..det regner jeg ikk for noget
Det har jeg prøvet med 1 palle, så vil jeg hellere betale en anden for dette, når vi taler op til 6 paller leveret, så kan det blive for meget.

1 ton , så kan jeg overveje , da jeg prøvede det i snevejr men meget mere, og så er det jo bare at vælge transport som kører ud hvor man vil have det, selvom de måske tager 50kr/100kr mere, så er det klart 500kr værd ved mit valg.

Omkring til vejkant, så har et køleskab og et TV , været til diskussion med chaufføren, da de mente at vejkant var ved postkassen, og den sidder så på den offentlige vej. men jeg bruger landmandens vej for at køre op til postkassen (har brugsret men ejer intet).
Men jo, med sækkevogn blev køleskabet da kørt ned til huset, og tv't var kun 47" så det kunne da godt bæres resten af vejen ned.


Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Re: OK pris

Indlæg af Flemmingth » 20 okt 2015 20:28

Når jeg skal flytte paller med træpiller, låner jeg blot denne (med pallegafler) hos min nabo icon_cheesygrin.gif
Gummiged.jpg
Gummiged.jpg (7.75 KiB) Vist 2976 gange
Herligt med godt naboskab :great:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

Re: OK pris

Indlæg af BWJ » 20 okt 2015 20:53

:D De leveres ikke ved kantsten, de leveres hvor man vil have dem, - vi fik dem over hækken med kran, og til aftalt tid.
Levering 300 kr. + miljøtillæg !
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: OK pris

Indlæg af pendec » 20 okt 2015 21:33

BWJ skrev::D De leveres ikke ved kantsten, de leveres hvor man vil have dem, - vi fik dem over hækken med kran, og til aftalt tid.
Levering 300 kr. + miljøtillæg !
Så er det sgu synd for forretningen at de skriver noget andet, for det skal nok tage nogle købere at springe fra i budrunden, når man surfer efter priser og tilbud. Men ok, det er da godt de kan med kran, det kunne xl-byg også her men ville ikke køre ned af vejen her.

meier
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 118
Tilmeldt: 27 nov 2012 23:53
Mit fyr: MGM Junior 2013 model
Areal: 128
Brændsel: 8mm Piller
Dagligt forbrug: 16kg
Geografisk sted: Frederikshavn
Givet likes: 4 gange

Re: OK pris

Indlæg af meier » 20 okt 2015 21:50

BWJ skrev::D De leveres ikke ved kantsten, de leveres hvor man vil have dem, - vi fik dem over hækken med kran, og til aftalt tid.
Levering 300 kr. + miljøtillæg !

OK- lyder jo fantastisk .. Jeg måtte af med 569,- i fragt for 2 paller - men måske er det nedkastet med fly ;-)....ved kantstenen altså
:lol:
Go Weekend ....
___________________________

Nu med grillbakke luftsolfanger:
viewtopic.php?f=121&t=22432

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: OK pris

Indlæg af newpas » 20 okt 2015 23:03

Du kunne bare have købt RW piller leveret med PMU sindal så havde du ikke haft nogen problemer! icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


Besvar