Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

stokerpiller.dk opdateringer?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
pendec

stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af pendec » 16 aug 2015 12:44

Der er vist lige mangelfuld opdateringer på den side som vel er søster side til forum her.

Lidt skævheder i priser, får den ene til være nr1 som ikke er tilfældet mere og andre i bunden som nu burde rykke op.

Hvorfor opdateres informationen?


mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af mchlbk » 25 aug 2015 08:30

Du har ret. Sidst opdateret 9/4, dvs. for mere end 4 måneder siden.

Det er ærgerligt, for siden er ellers god og bidrager til mere effektiv konkurrence og dermed bedre pillepriser.

Mon nogen ved hvem der driver den og hvorfor den ikke opdateres længere?

KimCar83

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af KimCar83 » 30 apr 2017 22:21

Så vidt jeg ved skyldes de manglende opdateringer at listen opdateres i hånden.

KimCar83

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af KimCar83 » 04 maj 2017 19:27

Jeg har lige set på facebookgruppen Træpiller (køb & salg) at de har startet noget de kalder https://biomatch.dk - det ser ud til at være opdateret dagligt.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af HR LUCCA » 04 maj 2017 22:02

Fin side , men jeg syntes der mangler en vigtig ting , og det er om priserne en med eller uden fragt , det er man nød til og se på hver enkelt side .


pendec

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af pendec » 05 maj 2017 12:31

KimCar83 skrev:Jeg har lige set på facebookgruppen Træpiller (køb & salg) at de har startet noget de kalder https://biomatch.dk - det ser ud til at være opdateret dagligt.
Den er godt nok ringe, ud fra at jeg bor på lolland, og ser man kan købe billigere end min foretrukne, så går man ind på deres side, og får pænt at vide at levering til lolland koster 375,- pr. palle...

Så er den side lidt til grin, eller er der nogen som bare ikke vil deres brugere det bedste og synes den er fin fordi de bor i området, hvor leverandøren kan gøre det til 100kr?

For mig er dem som leverer til 1,62kr/kilo meget dyrere end dem som koster 1,9kr/kilo, da de tager 200kr i levering for 6 paller og det fejler siden på, man kan slet ikke regne med de er billige.

Det er dog nok rigtigt nok, den er på lige fod med stokerpiller for der havde de vist heller ikke fragt i tankerne.

KimCar83

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af KimCar83 » 05 maj 2017 21:35

Jeg er enig i at der er nogle udfordringer i forhold til fragt og hvor man hører hjemme, men det er heller ikke nemt. Tager du og kigger på de forskellige webshops fragtpriser, så kører nogle på postnummer, nogle på afstand, nogle med inkl. fragt pris hvis man er indenfor et område, og ellers skal man ringe.

Så hvis man selv ved hvilke shops som leverer til ens område, og har en ca. pris på hvad de tager, så er det hurtigere at få et overblik, end at skulle ind på alle deres shops.

pendec

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af pendec » 05 maj 2017 21:42

KimCar83 skrev:Jeg er enig i at der er nogle udfordringer i forhold til fragt og hvor man hører hjemme, men det er heller ikke nemt. Tager du og kigger på de forskellige webshops fragtpriser, så kører nogle på postnummer, nogle på afstand, nogle med inkl. fragt pris hvis man er indenfor et område, og ellers skal man ringe.

Så hvis man selv ved hvilke shops som leverer til ens område, og har en ca. pris på hvad de tager, så er det hurtigere at få et overblik, end at skulle ind på alle deres shops.
Det giver dog ingen mening at rangere dem ud fra kg pris, når fragten kan gøre dem til nummer sidst i rækken for alle dem som ikke kender dem eller bor i nærheden, så siden hjælper ikke ret mange til at købe billigt, for så skal man altså kende sin sælger før den giver mening.

Så udover lidt reklame, så kommer der jo en masse klik ud af det og besøg, for ingen kender fragtprisen som du siger eller hvordan den regnes ud, så smart nok :)

Siden bliver dog svær at lave, uden en del manuelt arbejde, så den afspejler firmaerne som der testes men det er jo et valg man tager, er det for brugerne eller firmaerne man laver dette.
Nu checkede jeg lige siden igen, og det som er den store forskel fra stokerpiller.dk og denne, er nok at filter som "lolland", gør man ikke får firmaer som ligger i sønderjylland eller tyskland med, og så ligger de øverst, så prioriterer den jo kun lolland når filter siger det, det gør denne side så ikke, og derfor gør den ens arbejde så meget ringere end det burde være hvis den skal hjælpe en.
Eco nordic og bvtræpiller ligger i nordjylland, det giver ingen mening at se dem når man vælger lolland? Så det er forkert.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af Brandsen » 05 maj 2017 22:15

Halløj i forum,

Her er jeg så meget og dybt dybt uenig med Pendec. Jeg har nemligt tænkt mig, at jeg her en af de
nærmeste dage vil lancere en hjemmeside, med prima træpiller i HP kvalitet til kr 2.- pr palle,
vel at mærke paller med ikke mindre end 960kg pr stk, og en super brændværdi, intet askeindhold,
og selvfølgelig intet smuld overhovedet.

Det vil naturligvis få min hjemmeside til suverænt at ligge øverst på nævnte biomatch.dk, og baseret
på de forventeligt mega mange click jeg får, vil jeg have en helt unik mulighed for at reklamere for
nogle af mine andre favoritter, som f.eks foreningen 'Danmark til Ejderen', 'Havenissernes Befrielses Front',
'Foreningen til Giraffens Fornægtelse', og sidst men ikke mindst 'Læse Selskabet Rendsborg'.
Disse værdigt trængende foreninger, bør helt klart nyde fremme !

Når så håbefulde træpillekøbere når frem til 'betal ved kassen', så vil jeg jo meget elegant gøre opmærksom på,
at hver palle tillægges et transportgebyr på kr. 3.500, og det naturligvis uanset antallet af paller, og naturligvis
kun til hovedlandet og brofaste øer. Klart, klart, afhentning på adressen vil jo ikke være en mulig option, basta !

Jeg håber selv en ærke konservativ som Pendec kan indse, hvor fed en ide jeg har fået her, ren win-win-win.

PS. Jeg har altså kun fået to af konens smarte drinks, tør næsten ikke tænke på, hvor kløgtig jeg kan nå
at blive senere på aftenen.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af pendec » 05 maj 2017 23:19

Brandsen skrev:Her er jeg så meget og dybt dybt uenig med Pendec.
8) Ironien sejrer vist over øllen, eller de tomme flasker , men tak. Det er godt nogen fatter at tjene penge på de mindre kloge.

Synd er nok mest, at jeg ikke er på facebook og kunne kommentere på deres gruppe men så røg jeg nok hurtigt ud for at have regnet den ud som andre her.


Besvar