Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

stokerpiller.dk opdateringer?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af Lintz » 06 maj 2017 07:33

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Her er jeg så meget og dybt dybt uenig med Pendec. Jeg har nemligt tænkt mig, at jeg her en af de
nærmeste dage vil lancere en hjemmeside, med prima træpiller i HP kvalitet til kr 2.- pr palle,
vel at mærke paller med ikke mindre end 960kg pr stk, og en super brændværdi, intet askeindhold,
og selvfølgelig intet smuld overhovedet.

Det vil naturligvis få min hjemmeside til suverænt at ligge øverst på nævnte biomatch.dk, og baseret
på de forventeligt mega mange click jeg får, vil jeg have en helt unik mulighed for at reklamere for
nogle af mine andre favoritter, som f.eks foreningen 'Danmark til Ejderen', 'Havenissernes Befrielses Front',
'Foreningen til Giraffens Fornægtelse', og sidst men ikke mindst 'Læse Selskabet Rendsborg'.
Disse værdigt trængende foreninger, bør helt klart nyde fremme !

Når så håbefulde træpillekøbere når frem til 'betal ved kassen', så vil jeg jo meget elegant gøre opmærksom på,
at hver palle tillægges et transportgebyr på kr. 3.500, og det naturligvis uanset antallet af paller, og naturligvis
kun til hovedlandet og brofaste øer. Klart, klart, afhentning på adressen vil jo ikke være en mulig option, basta !

Jeg håber selv en ærke konservativ som Pendec kan indse, hvor fed en ide jeg har fået her, ren win-win-win.

PS. Jeg har altså kun fået to af konens smarte drinks, tør næsten ikke tænke på, hvor kløgtig jeg kan nå
at blive senere på aftenen.
Endnu et guldkorn fra Brandsen. :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af Brandsen » 06 maj 2017 21:46

Halløj i forum,

Præcis Pendec ! Tror sgu konen har droppet et kraftigt stænkt ironi, i den anden af de smarte drinks,
i stedet for tabasco i den Bloody Mary. Nå, men grundlæggende helt enig med dig, at opgive priser på
træpiller pr kg, eller pr palle, uden at indregne fragtprisen, kan jo ikke bruges til noget som helst, så
det var sådan set bare det jeg forsøgte at illustrere. Det kaldes vist click-bait, altså at lokke folk til at
klikke på en tillokkende overskrift, for så herefter at tæppebombe dem med alt muligt andet (u)seriøst,
som f.eks medlemskab af "Foreningen til Gifraffens Fornægtelse" .
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

biomatch

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af biomatch » 07 maj 2017 21:58

Først og fremmest - Vi har ikke noget med facebookgruppen at gøre ud over at vi har aftalt at de linker til os, og vi til dem.
Dernæst - tak til KimCar83 for at linke til siden og forsøget på at "forsvare" os.

Og så ser det ud til at stokerpro.dk gik i selvsving derfra. Jante havde i hvert fald været stolt. Men når alt kommer til alt, så var kritikken ikke uberettiget, det kunne bare have været fedt hvis den var skrevet til os direkte, og evt. i en mere saglig form. Heldigvis for os, var der andre som så samme problem, og skrev til os!

Vi har derfor her til aften opdateret siden med første udkast til at sammenligne træpillerne med leveringspris, men det er ikke så ligetil, da vi ønsker at siden så vidt muligt er selvopdaterende, og ikke 2 webshops har samme fragtlogik. Men nu er første førsøg i luften, så må vi se om vi kan få endnu en bredside herinde fra, og muligvis også nogle løsningsforslag til problemerne, så kunne det være siden også blev brugbar for jer...

Fortsat god aften
BioMatch.dk

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af Brandsen » 07 maj 2017 22:35

Halløj i forum,

Se det gjorde jo siden helt anderledes interessant, så godt med den opdatering, tak for det.

Hvordan udvælges de firmaer, som I har på biomatch.dk ?

Årsagen til spørgsmålet er, at I har HP/Neova piller på siden, fra flere forskellige firmaer,
til forskellige priser. Fint nok. Men et firma som bio-dk.dk i Ringsted, der er en kæmpe leverandør
af træpiller og andet er ikke at finde på siden, selv om en hurtig kontrol siger kr 2.22 pr kg, leveret
til døren, for Neova piller i 8mm.
Det gør dem til næstbilligst på Sjælland, og burde vel derfor være at finde på biomatch.dk ?
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

biomatch

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af biomatch » 07 maj 2017 22:54

Vi udvælger som sådan ikke nogle, der er nogle tekniske udfordringer ved nogle shops, og dem arbejder vi på at løse, så vi kan få deres priser men, men vi har taget udgangspunkt i de sammenligningssites som var i forvejen, og taget de billigste på de lister for at have et udgangspunkt.

Som der står på vores "Om BioMatch" side, så kan folk sende en mail med link til shops de mener mangler, så vil vi få dem tilføjet hurtigst muligt.

I forhold til bio-dk.dk så er det ikke en vi har fået tilsendt, og ingen af os kendte den i forvejen. Den er tilføjet til listen over shops vi vil få tilføjet snarest.

Som sidenote, så ønsker vi ikke at favoritisere nogen shops, men vi arbejder på projektet i vores fritid, og givet antallet af forskellige løsninger på fragtpriser, så kommer vi ikke til at kunne gengive priserne 100% præcist. Et forsigtigt gæt er at nuværende løsning kan ramme 1-2 øre per kg. ved siden af hvis shoppens prisstruktur er langt fra vores "nord/midt/syd/fyn/sj/lolfal" opdeling.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af Bigfoot » 08 maj 2017 07:45

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Se det gjorde jo siden helt anderledes interessant, så godt med den opdatering, tak for det.

Hvordan udvælges de firmaer, som I har på biomatch.dk ?

Årsagen til spørgsmålet er, at I har HP/Neova piller på siden, fra flere forskellige firmaer,
til forskellige priser. Fint nok. Men et firma som bio-dk.dk i Ringsted, der er en kæmpe leverandør
af træpiller og andet er ikke at finde på siden, selv om en hurtig kontrol siger kr 2.22 pr kg, leveret
til døren, for Neova piller i 8mm.
Det gør dem til næstbilligst på Sjælland, og burde vel derfor være at finde på biomatch.dk ?
bio-dk ville nok ikke betale for et medlemsskab på deres side icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :wink: :wink:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

pendec

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af pendec » 08 maj 2017 13:26

biomatch skrev:Først og fremmest - Vi har ikke noget med facebookgruppen at gøre ud over at vi har aftalt at de linker til os, og vi til dem.
Dernæst - tak til KimCar83 for at linke til siden og forsøget på at "forsvare" os.

Og så ser det ud til at stokerpro.dk gik i selvsving derfra. Jante havde i hvert fald været stolt. Men når alt kommer til alt, så var kritikken ikke uberettiget, det kunne bare have været fedt hvis den var skrevet til os direkte, og evt. i en mere saglig form. Heldigvis for os, var der andre som så samme problem, og skrev til os!

Vi har derfor her til aften opdateret siden med første udkast til at sammenligne træpillerne med leveringspris, men det er ikke så ligetil, da vi ønsker at siden så vidt muligt er selvopdaterende, og ikke 2 webshops har samme fragtlogik. Men nu er første førsøg i luften, så må vi se om vi kan få endnu en bredside herinde fra, og muligvis også nogle løsningsforslag til problemerne, så kunne det være siden også blev brugbar for jer...

Fortsat god aften
BioMatch.dk
Fint tiltag :) Dog med lidt fejl på siden.

Eco Nordic
S.F. Handel
Størrelse
8mm
Vægt
625 kg
Pris
1795 kr
2.87 kr/kg

Vægt er 896kg? Hvor får i 625kg fra?
Ahh, jeg tror i fanger "Volumevægt" på siden, istedet for palle vægt :) denne tekst står ikke på alle imdholdssider,f.eks ikke på Barlinek

biomatch

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af biomatch » 08 maj 2017 22:56

Så kom bio-dk.dk også med på siden - og nej, det kostede dem ikke noget. Igen, servicen er lavet for at give et overblik over markedet for forbrugerne, og ikke for at vise hvem der vil betale for at være med på listen.

Ja, der var en fejl på det produkt - og det viser meget godt en af vores mange udfordringer: Du siger vægten er 896kg, men faktisk står der 896g på siden, og vi fandt derfor volumevægt da det står opgivet med kg. Vi vil ikke opdatere vores liste i hånden (med mindre butikkerne selv vil betale herfor - helt gratis er vores tid heller ikke), så derfor identificerer vi de oplysninger på produktsiderne som vi skal bruge, men når shops så staver forkert, eller ændrer på hvor på siden vi kan finde de oplysninger vi har brug for, jamen så viser vi enten forkerte oplysninger, eller fjerner produktet da det ikke længere betragtes som et træpilleprodukt.

Men det har da givet os endnu et punkt på todo-listen, at folk kan flage at et produkt er forkert, så vi ikke skal sidde og holde øje på alle fora og facebook - vi vil jo gerne det hele bare kører automatisk, og hvis ikke at vi kun skal tjekke et sted.

pendec

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af pendec » 09 maj 2017 08:10

Helt fair, kan godt se problemet, det er da alt for dyrt for 896 gram :)

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: stokerpiller.dk opdateringer?

Indlæg af Ulrik » 09 maj 2017 12:31

KimCar83 skrev:...
biomatch skrev:...
Hvis nogen skulle være i tvivl om og skulle være en og samme person, så kan jeg informere om at der skrives fra samme IP adresse.
Tænker at det nok ikke er helt tilfældigt icon_cheesygrin.gif

Stokerpiller.dk har kørt i mere end 10 år og der har været flere andre der har forsøgt at gøre det samme.
De forsvinder efter en kortere periode.
Sandheden er at rigtig mange træpilleforhandlere laver deres egen hjemmesider på amatør niveau. Det er der ikke noget i vejen med, det fungerer jo fint med at vi kan se produkter og priser. Men det gør det nærmest umuligt at lave auto opdatering.
For sådan en prissammenlignings side skal fungere, skal priserne opdateres jævnligt og det skal gøres manuelt. Det er for nemt at snyde en screener der automatisk henter priser.
Stokerpiller.dk opdateres ikke jævnligt, måske 4 gange årligt, men det fremgår hvornår der sidst er opdateret. Så kan man jo bruge det eller lade være.

Her på stokerpro gider vi ikke folk der laver skjult reklame. Sådan har det altid været.
Jeg gider ikke gøre mere ved det, men jeg forventer at I selv sørger for at slette jeres profil ASAP.
Det kan i gøre her: ucp.php?i=-jv-deletemyregistration-ucp- ... acc_delete Man skal blot være logget ind ;)
MvH Ulrik©


Besvar