Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Det er godt nok billigt

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af Flemmingth » 05 mar 2015 17:49

Landlyst skrev:Jamen skal da nok holde det for mig selv en anden gang, så i ikke skal foranlediges til at tro jeg ville gøre noget godt for nogen.... :roll:

SKULLE jeg ske at formaste mig til noget ligene en gang skal jeg nok huske at skrive udtrykkeligt at det KUN og KUN gælder for dem så kan se fidusen i at spare lidt penge, Ligeledes at det KUN skal læses af dem som har interesse og at det er HELT frivilligt om man vil tro på mig. og at man selvfølgeligt skal bruge SIN egen regnemaskine og moral!! 8)
:shock: NEJ - fortsæt endelig, ellers bliver det da alt for kedeligt for os på sidelinien :P
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af Lintz » 05 mar 2015 18:01

Overskriften siger at det er billigt. IKKE at det er BILLIGST. At påstå at man står i lyssky ledtog med ejeren af et tilfældig link som man smider op, virker for mig, latterligt.
Især når det gælder en bruger herinde som er "Stoker-guru". Kunne bedre forstå det hvis det var en helt ny bruger.
Landlyst har ret i at det er billigt. Jeg snakkede med Pillemadsen i mandags og han mente faktisk at pillerne ville stige i pris til sommer.
Fik forøvrigt Barlinek til 1539 pr tons. Prisen på Transporten kan være udslaget for om man skal købe det ene eller andet sted.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Det er godt nok billigt

Indlæg af calle » 05 mar 2015 18:09

Lintz skrev:Overskriften siger at det er billigt. IKKE at det er BILLIGST. At påstå at man står i lyssky ledtog med ejeren af et tilfældig link som man smider op, virker for mig, latterligt.
Især når det gælder en bruger herinde som er "Stoker-guru". Kunne bedre forstå det hvis det var en helt ny bruger.
Landlyst har ret i at det er billigt. Jeg snakkede med Pillemadsen i mandags og han mente faktisk at pillerne ville stige i pris til sommer.
Fik forøvrigt Barlinek til 1539 pr tons. Prisen på Transporten kan være udslaget for om man skal købe det ene eller andet sted.
Når jeg bliver stor, så vil jeg også være guro :training:

Venlig hilsen

dannidines

Det er godt nok billigt

Indlæg af dannidines » 05 mar 2015 18:24

Hepsen gewesen folkens,

Ja I JYDER har det satme godt når det kommer til pillepriser og øl/vand fra grænsen - næ nej, os fra "Zone 5" må skisme hoste op med klejnerne hvis vi vil have fragtet pillerne herover (svært misundelig)

Jeg bor i området af Pendec og jeg betaler ca 1725-1785kr/pl a 896kg flexheat/södra 8mm, leveret i min garage ved køb af 4-5pl af gangen (det kan jeg have og 5pl er 1 1/2 års forbrug = springer pilleindkøb over hvad 3. år)

Men som MichaelK skriver, så handler jeg gerne "udenbys" hvis jeg føler besparelsen er det værd, men jeg går lidt op i de lokale forhandlere kan eksistere, så der skal være mere end 100-200kr sparet/mdr. i fyringssæson, altså +1000kr pr. vinter, før jeg handler andre steder.

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af thoken » 05 mar 2015 18:35

dannidines skrev:Hepsen gewesen folkens,

Ja I JYDER har det satme godt når det kommer til pillepriser og øl/vand fra grænsen - næ nej, os fra "Zone 5" må skisme hoste op med klejnerne hvis vi vil have fragtet pillerne herover (svært misundelig)

Jeg bor i området af Pendec og jeg betaler ca 1725-1785kr/pl a 896kg flexheat/södra 8mm, leveret i min garage ved køb af 4-5pl af gangen (det kan jeg have og 5pl er 1 1/2 års forbrug = springer pilleindkøb over hvad 3. år)

Men som MichaelK skriver, så handler jeg gerne "udenbys" hvis jeg føler besparelsen er det værd, men jeg går lidt op i de lokale forhandlere kan eksistere, så der skal være mere end 100-200kr sparet/mdr. i fyringssæson, altså +1000kr pr. vinter, før jeg handler andre steder.

Hej.
Ja, jyder og fynboer har det godt med billigere priser på mange ting. Til gengæld bor vi så ikke i kommuner som får monster høje tilskud til fx. Kultur m.m (fx. Københavns kommune der havde købt en bænk til 1 million kr.) og vores lønninger er heller ikke helt så høje.

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


pendec

Det er godt nok billigt

Indlæg af pendec » 05 mar 2015 18:37

Lintz skrev:Overskriften siger at det er billigt. IKKE at det er BILLIGST. At påstå at man står i lyssky ledtog med ejeren af et tilfældig link som man smider op, virker for mig, latterligt.
Så får du lige en lige så lyssky besvarelse, som vi andre tænkte præcis hvad betyder det indlæg(1. indlæg).

?

dannidines

Det er godt nok billigt

Indlæg af dannidines » 05 mar 2015 18:50

Jeg sælger gerne bænke til den pris, giv mig et kald såfremt en derude har en million danske kroner til at brænde i lommen og ønsker sig en "Expressionistsk" have bænk af tvivlsom kvalitet :D

Ærlig talt, landlyst er en oldboy på forum, der er skisme da ikke noget fordækt ved ham eller hans indlæg.. Vi hver især har vores gode oplevelser og dele ud af - det her fra en af landlyst's og tak for det ;)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af Lintz » 05 mar 2015 19:07

pendec skrev: Så får du lige en lige så lyssky besvarelse, som vi andre tænkte præcis hvad betyder det indlæg(1. indlæg).

?
Ved ærlig talt ikke hvor du helt vil hen med dit spørgsmål. Jeg ved ikke hvad du tænkte da du så 1. Indlæg, men du ved åbenbart hvad alle andre tænkte. Hvis jeg skal kommenterer 1. Indlæg og kun første indlæg. Ikke alt et fnidder efterfølgende vil jeg sige at Landlyst har siddet og surfet lidt. Faldet over en side hvor han mente at pillerne var billige og ville gerne dele denne opdagelse med os andre. Længere er den ikke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af John Skov Jensen » 05 mar 2015 19:08

Landlyst skrev:Jamen skal da nok holde det for mig selv en anden gang, så i ikke skal foranlediges til at tro jeg ville gøre noget godt for nogen.... :roll:

SKULLE jeg ske at formaste mig til noget ligene en gang skal jeg nok huske at skrive udtrykkeligt at det KUN og KUN gælder for dem så kan se fidusen i at spare lidt penge, Ligeledes at det KUN skal læses af dem som har interesse og at det er HELT frivilligt om man vil tro på mig. og at man selvfølgeligt skal bruge SIN egen regnemaskine og moral!! 8)
Nej, man skal da ikke lade sige kue af nogle få brokhoveder der spammer en tråd bare fordi man gør opmærksom på et sted der er billige piller og briketter.
Billige varer, det vil vi da alle høre om, måske minus de to (og måske nogle flere, hvem ved)i denne tråd der er åbentlyst utilfredse. Men dem om det. Vi er mange andre der gerne kikker på en side hvor der er fundet en god pris.
Og ja, overskriften siger billigt, ikke billigst. Så misvisende er det jo ikke
Thumbs up

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Det er godt nok billigt

Indlæg af knaldhatte » 05 mar 2015 19:13

Lintz skrev:Overskriften siger at det er billigt. IKKE at det er BILLIGST. At påstå at man står i lyssky ledtog med ejeren af et tilfældig link som man smider op, virker for mig, latterligt.
Især når det gælder en bruger herinde som er "Stoker-guru". Kunne bedre forstå det hvis det var en helt ny bruger.
Landlyst har ret i at det er billigt. Jeg snakkede med Pillemadsen i mandags og han mente faktisk at pillerne ville stige i pris til sommer.
Fik forøvrigt Barlinek til 1539 pr tons. Prisen på Transporten kan være udslaget for om man skal købe det ene eller andet sted.

Så fordi en bank mand råder dig til købe en aktie så gør du det ? for han er jo bank mand, hvorfor skulle han sige noget som ikke er sandt ?

Du er meget sort hvid i den udtalelse. Som om hvis man har status så puuuha så skal man ikke beskylles for noget, for alle ved jo hvis man har højere status inden for noget. Så kan man ikke finde på gøre noget som man faktisk ikke burde. Jeg beskylder ingen jeg siger bare det IKKE er et tilbud. Hvad priserne vil gøre til sommer er ikke aktuelt nu. Men definer tilbud når f.eks. german pellets faktisk er dyrre hos dem det forstår jeg ikke.

Problemer er der bliver oprettet en tråd "Det er godt nok billigt" hvor det ENESTE der så står er et link. Hvor der MAX er en besparelse på 50kr/tons, og de kendte mærker kun 10kr, og nogle er dyrre faktisk. Kan ikke se hvorfor han selv mener han gør noget godt for nogle her ? kommer selv med en helveds masse regnestykker osv. så hvorfor brugte han ikke 2min og selv lige regnede efter, og så det FAKTISK ikke er noget som helst tilbud. Det er bare et sted hvor udvalgte piller koster 10kr mindre / tons

OVER AND OUT.

PS. Ser frem til flere tråde med " Det er godt nok billigt" hvor man kan sparre en 10kr for hver 1000kr man bruger :great:


Besvar