Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilke Træpiller

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Hvilke Træpiller

Indlæg af Flammen » 09 jun 2013 21:40

jeg har stadig til gode at se en forhandler kan blæse piller billigere, som levering i sække


nemocharley

Hvilke Træpiller

Indlæg af nemocharley » 09 jun 2013 22:22

Ja jeg kan jo ikke bevise det, jeg skriver. Men jeg er ikke en løgner. Jeg gik ikke op i det dengang, det var mest min mekanikeruddannede kollega, som stod for stokerens drift - og han fik altså billigere piller til opvarmning af arbejdspladsen på den måde. Om der var en særlig ordning ved jeg ikke - hvis det ikke er norm, så må jeg jo tage det til efterretning.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Hvilke Træpiller

Indlæg af Ollii » 10 jun 2013 08:38

Det er heller ikke min erfaring med billigere blæs. Men selvfølgelig er der også undtagelser.
Og jeg har heller ikke undersøgt markedet. Mest fordi jeg kommer fra sdrj. og har fri adgang til 30 pallers lastvogn. Og derfor vil det altid være billigst for mig at køre til Tyskland efter et træk.
Men nyder at der kun skal fyldes fyr hver anden måned når det bliver blæst i silo.

Og jeg beskylder dig sandelig ikke for at lyve Nemo. ;-)

M.v.h. Ole
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

nemocharley

Hvilke Træpiller

Indlæg af nemocharley » 10 jun 2013 08:58

Jeg ved godt hvorfor det var billigere at få det blæst ind - uden jeg dog er helt sikker. Jeg er kommet i tanke om at det var noget familiært ift. sous-chefen, når vi gjorde det sådan. Mon ikke det er en del af forklaringen?

Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Hvilke Træpiller

Indlæg af Krydolph » 25 jun 2014 09:15

JEg prøver mig også lidt frem med forskellige, men hvis jeg skal give et generel råd, så bør de være "DIN Plus" certificeret - du kan nok blive lokket af billigere priser, men det er ikke det værd.
Nogle af de første jeg havde var German pellets, og dem var jeg meget glade for, men synes virkelig bare de er blevet alt for dyre, og så meget bedre tror jeg heller ikke på de er, men de har et godt navn, og det er som sådan også berettiget, men de forstår at tage prisen også. Det er træpillernes Coca Cola eller Levis eller sådan noget, det er rigtig nok kvalitet, men du betaler altså også for mærket.

Personligt mener jeg forøvrigt klart det kan betale sig at købe i tyskland, at man selv skal ringe til fragtmanden er ikke så meget bøvl som man måske gerne vil gøre det til. kan du spare et par hundrede på hver palle løber det skam også hurtig op!


nemocharley

Hvilke Træpiller

Indlæg af nemocharley » 25 jun 2014 11:43

jeg har godt nok tænkt på det der med tyskland - som du siger så løber det alligevel op. At jeg alligevel har valgt det fra skyldes nok primært at jeg godt vil støtte det lokale erhvervsliv heroppe. Jeg giver omkring 2100 for 1 ton virkelig gode piller og bestiller 2 tons af gangen - max to gange om året.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Hvilke Træpiller

Indlæg af kovas » 25 jun 2014 19:37

nemocharley skrev:jeg har godt nok tænkt på det der med tyskland - som du siger så løber det alligevel op. At jeg alligevel har valgt det fra skyldes nok primært at jeg godt vil støtte det lokale erhvervsliv heroppe. Jeg giver omkring 2100 for 1 ton virkelig gode piller og bestiller 2 tons af gangen - max to gange om året.
Hej Nemo.
2100kr for et ton. Ikke en palle? og leveret på din adresse? vil du fortælle hvem der er din leverandør?
Jeg synes også at german pellets er blevet for dyre. Købte en palle greeni,det bliver den sidste! Fik også en palle fra ukraine som jeg bruger nu, de er faktisk rigtig fine, inget smul,men lidt fint støv. Desværre kan bv-træpiller ikke levere dem pt.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

nemocharley

Hvilke Træpiller

Indlæg af nemocharley » 25 jun 2014 19:49

sørensen transport ved Terndrup - og ja 1 ton i 25kg sække. Er ved at undersøge en der bor lidt tættere ved mig, som skulle sælge en god træpille på 960kg til 1700,-

men de velux jeg bruger nu er svære at slå.

leveringsomkostninger kommer oveni Kovas - desværre

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Hvilke Træpiller

Indlæg af Flammen » 25 jun 2014 20:10

nemocharley skrev:sørensen transport ved Terndrup - og ja 1 ton i 25kg sække. Er ved at undersøge en der bor lidt tættere ved mig, som skulle sælge en god træpille på 960kg til 1700,-

men de velux jeg bruger nu er svære at slå.

leveringsomkostninger kommer oveni Kovas - desværre
skulle det lykkes dig at finde en bedre pille inden udgangen af dette årti, så giv mig lige et prej

nemocharley

Hvilke Træpiller

Indlæg af nemocharley » 25 jun 2014 20:16

will do :)


Besvar