Tror i pillepriseren vil stige?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Brugeravatar
Slivsgaard
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jan 2007 10:40
Mit fyr: Benekov L25 silver
Areal: 200
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4720
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Præstø (sydsjælland)
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Tror i pillepriseren vil stige?

Indlæg af Slivsgaard »

Så er der ikke andet for en vi skal over grænsen.
Alt i alt må vores nabolande være glade for vores regeringer, som gang på gang sørger for større og større grænsehandel.

stokerTz
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15 nov 2012 20:50

Tror i pillepriseren vil stige?

Indlæg af stokerTz »

Det varer ikke længe før alle skifter til fastbrændsel og der bliver kamp om affaldstræet :)
nemocharley

Tror i pillepriseren vil stige?

Indlæg af nemocharley »

Ja den vil stige. Nye afgifter er blevet varslet, og det er sandsynligt der kommer flere. De tabte afgifter fra fossilt brændsel, skal de jo hente et sted fra (og jeg tror ikke det bliver fra strømmen til varmepumperne). Jeg ved ikke hvor meget kamp der bliver om træpillerne, tiden må jo vise det. Ifald fremtidens energinet med strøm fra vind og sol (primært) kombineret med fjernvarme og varmepumper bliver en bedre fungerende realitet, tja så er dem med fast brændsel vel nogenlunde sikre.

Produktionen, distributionen og forbruget af træpiller kræver, at man har et velfungerende samfund omkring sig - og det håber jeg da på er tilfældet også om 100 år.
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Tror i pillepriseren vil stige?

Indlæg af Oldgaard »

Sku godt jeg har fået en direkte forbindelse til Litauen nu :)
eneste minus er at jeg nok bliver nød til at bygge et skur til pillerne, da mindste køb er en trailerfuld og op efter, helt op til et helt skib fuld ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
13
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Blevet takket: 1 gang

Tror i pillepriseren vil stige?

Indlæg af Fer »

Hvis ellers der er nogen kloge embedsmænd, så laver man en energiberegning på huset (Via kvm og gennemsnits forbrug pr kvm) Derfra kommer der en afgift oven i ejendomsskatten. Således vil man ikke kunne importerer sig ud af problemet. Jeg håber det bliver sådan, da det ellers vil betyde at alle vores pilleforhandlere mere eller mindre må dreje nøglen om, og grænsehandlen stiger endnu engang !
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

flemse
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 84
Tilmeldt: 17 apr 2011 18:15
Mit fyr: Baxi 1,5 350 med iltstyring +TS
Areal: 240 m2 + 120 m2 værk
Brændsel: Lava 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 5 Tons
Geografisk sted: Vejen sydjylland
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 1 gang

Tror i pillepriseren vil stige?

Indlæg af flemse »

Bare rolig Holger og konen ser intet problem med grænsehandelen så havde man jo gjort noget ved øl vin og sodavand forlængst
De træpiller der bliver hentet i tyskland er intet iforhold til hvad der slæbt hjem af øl vin og sodavand mm. icon_cheesygrin.gif
nemocharley

Tror i pillepriseren vil stige?

Indlæg af nemocharley »

Jeg er helt enig med Fer. Det ville være langt den smarteste måde at gøre det på. Omvendt hvis Fransk Total for held med at gennemføre deres fracking boringer efter skifergas i Nordjylland, så kan det jo være at pilleprisen forbliver nogenlunde stabil...... - nej det er en joke (Fracking er noget værre svineri).

Alt andet lige er træpiller et billigt og miljørigtigt alternativ - det vil det også være efter den nye afgift kommer på (ikke at jeg synes det er den rigtige måde at komme nærmere co2 neutral opvarmning - men det er en anden diskussion)

Besvar