Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

stampemøllen har sat prisen længere ned

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

stampemøllen har sat prisen længere ned

Indlæg af Lund » 09 sep 2012 07:12

neist » 06 Sep 2012, 21:36 skrev:Hold dig fra Stampemøllen, det giver ikke andet end problemer.

Et råd til Stampemøllen ! køb jer en Scotte eller Woody og se om I kan få det til at fungere, I siger jo altid at det "bare" er et indstillings spørgsmål, når man kontakter jer.....
Jeg kører på andet år med Stampemøllen, har ingen problemer


neist
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 12 okt 2010 21:29
Mit fyr: 10 kw Scotte / Blackstar
Areal: 185 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Årligt forbrug: estimeret 6tons
Geografisk sted: Støvring

stampemøllen har sat prisen længere ned

Indlæg af neist » 09 sep 2012 08:57

Det er jo rigtig dejligt, at der også er gode erfaringer, men desværre er der alt for mange der ikke kan få det til at fungere.
Kan du ikke lige oploade et billede af dine piller samt emballagen ?

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

stampemøllen har sat prisen længere ned

Indlæg af Lund » 09 sep 2012 09:23

Jo det kan jeg godt men de er i klare sække, min leverandør henter dem selv hos Stampemøllen. Jeg havde en periode problemer med slagger, men det har jeg fuldstændig justeret mig ud af, de tåler ikke for meget luft så går det galt. Jeg har kørt hele sommeren uden at rense herden, og det er med et forbrug der har lagt på en 2 - 5 kg om dagen

Brugeravatar
Bach
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 150
Tilmeldt: 27 aug 2008 20:42
Mit fyr: Alcon fastbrændsel
Areal: 330 kvm
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Geografisk sted: Genner, 6230 Rødekro

stampemøllen har sat prisen længere ned

Indlæg af Bach » 15 sep 2012 16:00

Kører på anden sæson med piller fra DTE i Ribe (stampemøllen), og har en woody 30 kw'er... Det køre uden prolemer her hos mig. Pillerne er hårde - bevares, men jeg oplever nu ikke problemer af den grund.
Har mindre smuld fra sneglen, en "lød" slagge rest på hærden som kan blæses væk med luftrens. Har taget stikprøver af 9 forskellige paller for at se om der var en forskel i kvaliteten - men fandt ikke noget.

Jeg under mig lidt over at der er nogen hvor de slet ikke virker.
Mvh Bjørn.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

stampemøllen har sat prisen længere ned

Indlæg af Bigfoot » 15 sep 2012 17:48

Bach » 15 Sep 2012, 16:00 skrev:Kører på anden sæson med piller fra DTE i Ribe (stampemøllen), og har en woody 30 kw'er... Det køre uden prolemer her hos mig. Pillerne er hårde - bevares, men jeg oplever nu ikke problemer af den grund.
Har mindre smuld fra sneglen, en "lød" slagge rest på hærden som kan blæses væk med luftrens. Har taget stikprøver af 9 forskellige paller for at se om der var en forskel i kvaliteten - men fandt ikke noget.

Jeg under mig lidt over at der er nogen hvor de slet ikke virker.
Vi var 4 personer om at slæbe pillerne ind ved mig (kan ikke køre pallerne direkte til fyrrummet) og det gjorde jo at vi måtte tage hul på 2 paller af gangen, så alt mit er gevaldig rodet. Men jeg kan virkelig se forskel på hvor i stakken jeg er.
Nogen gange har jeg intet slagger overhovedet, det har jeg f.eks i disse dage. Men for en uge siden, var jeg i den situation at der blev lavet en klump slagge på størrelse med en tennisbold efter to ugers drift.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar