Billigste piller her og nu!?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Krydolph
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Blevet takket: 2 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Krydolph »

Nej men det gør jeg heller ikke, derfor jeg valgte IKEA med DIN mærke hvor det skal klare nogle mindste krav og bliver chekket osv.

Hvad angår at ku betale med dankort/visa så er det også helt klart et krav herfra, ville aldrig købe noget over nettet der kun kunne betales med bankoverførsel, så skulle jeg da ihvertfald kende dem jeg handlede ved godt!

Jeg synes ikke stampemøllen virker særlig billig! Og hvis det tager en måned ved global når jeg nok at løbe tør, så måske man skulle raide pillemadsen og se om i har ret i han er så god =) Så kan man prøve Golbal brænde næste gang hvis man er i lidt bedre tid!

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Ulrik »

Energi7 har Olimp træpiller i 8 mm. De er rigtig gode og koster 1640 + transport.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Bigfoot »

Stampemøllen er igen nede på 1495 pr palle a 965 kg pr palle (så undgår vi lige slagsmålet om prisen i tons og bla bla bla)

Det er da en ganske fornuftig pris for dem.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Lille put i kedlen »

Fandt lige den her i DBA, hvis man bor i nærheden af Sunds:

http://www.dba.dk/traepiller-traepiller ... -80445777/
Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Blevet takket: 2 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Æblebjerg »

Hvis man har mulighed for at aftage et helt træk (22 ton), så har jeg (og andre) haft gode erfaringer med biofuzel. Jeg synes pillerne er rigtig fin kvalitet og jeg gav under 1300 pr. ton inkl. levering og aflæsning (jeg hyrede en lokal entreprenør).

Man skal dog have rimelig god tålmodighed, da svar og leveringstider ikke er de hurtigste.
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af hestetyv »

Jeg må tilstå at jeg har købt mine barlinek 8mm ved e-trælasten de sidste 2 år. Da jeg kun bestiller 2 ton ad gangen, pga manglende plads til opbevaring, så kan det faktisk ikke rigtigt svare sig for mig anderledes.
Det sidste læs jeg fik, der var hul i et par af poserne. Jeg tog et par billeder med det samme, og sendte til dem. Vupti, 2 dage efter var der krediteret for de 2 poser, og der har hele vejen igennem været en god dialog på email. Det er bla derfor jeg fortsat vil handle der så længe prisen ligger hvor den gør nu :)
/Claus
Marky
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15 feb 2012 22:07

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Marky »

Hej !

Jeg vil bare sige at jeg bruger også selv træpiller og jeg fyre kun med gode svenske træpiller netop fordi at som jeg ser det så er der en grund til at pris og kvalitet følges af. Der er en grund til at billige øst piller er så billige som de er . Enhver kan regne ud for at holde prisen nede så må der tilsætningsstoffer ,sand og lim puttes i pillerne . Jeg fyre selv med Derome Træpiller som er købt hos Nordjysk Træpille Import til en pris som er under 2000 kr og med 960 kg på pallerne.

Mvh.
Marky
kaufman
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 172
Tilmeldt: 29 dec 2011 19:39
Mit fyr: Woody 10kw Blackstar s kedel
Areal: 100 +70 m2 kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: Ca. 20 kg.
Geografisk sted: Hammelev 6500 Vojens

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af kaufman »

Nej, jeg kan ikke regne det ud
Marky
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15 feb 2012 22:07

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Marky »

Så prøv at læse lidt hvad de forskellige piller indeholder så vil du nok opdage en væsentlig forskel. og se jo mere mangelfuld oplysninger der er på poserne jo ringere er de. og hvis ikke man kan regne ud at prsien har med at følge kvaliteten så er man også selv ude om at ens spare penge går op i røg til igen verdens nytte. Der er jo forskel på 4500 kjcl også 4800 kjcl pr tons. det kræver ikke den store eksamen at regne den ud.
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Albert »

Marky er lidt på vildspor,tilsætning af lim og sand forøger produktionsomkostningerne,så den påstand er der nok ingen hold i,og fordi de er billige og produceret i Østeuropa,behøver de ikke være dårligere.

Hvis man kigger på et par stykker af forhandlerne i grænselandet,er der jo testrapport fra DTI,på flere af de piller der er importeret østfra,så her må man vel regne med at de tal der opgives passer.

Besvar