Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pris på træpiller i Sverige/syd Sverige

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
dannidines

Pris på træpiller i Sverige/syd Sverige

Indlæg af dannidines » 09 dec 2011 14:44

Hejsa "derude,"

Jeg er nysgerrig omkring træpiller fra Sverige, Hører og læser en masse positivt om kvalitet, smuld og brændværdi.. Men..... Jeg har kigget i "træpilleforhandler fra udlandet" og der er ikke noget som har skrevet om forhandlere/priser hvis man henter i Sverige...

Jeg tænker bare, at der må da være nogen derude som henter piller i sverige, såvel som der bliver hentet i Tyskland, eller hvad?! Bor selv på Sydsjælland, så ikke så aktuelt for mig, men en kollega fra Nordsjælland har lige fået pillefyr og ringede idag for at spørge om netop "Piller hentet i Sverige"

Er der nogen derude som har nogen forhandler hjemmesider fra sverige?! Lastbil er ikke et problem, min kollega kører som vognmand...


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Pris på træpiller i Sverige/syd Sverige

Indlæg af Ulrik » 09 dec 2011 18:03

Der er jo denne hjemmeside: http://www.pelletspris.com/
MvH Ulrik©

Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Pris på træpiller i Sverige/syd Sverige

Indlæg af Erik2 » 10 dec 2011 21:33

Man skulle ikke tro at landet var dækket af skov når man ser de svenske priser. De passer mere med tyske priser plus transport til Sverige. Måske er der en kæmpe sort økonomi på området?

bakman
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 19 okt 2011 13:24
Mit fyr: scotte 20 kw
Areal: 310 m2
Brændsel: træpiller og brænde
Årligt forbrug: ca 5 tons
Geografisk sted: nordsjælland

Pris på træpiller i Sverige/syd Sverige

Indlæg af bakman » 10 dec 2011 22:53

kiggede også rundt på diverse sider i sverige da jeg var overbevist om det da måtte være billiger hinsidans men tog fejl, kan købe svenske piller billigere leveret i dk end jeg kan købe i sverige som selvhent

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Pris på træpiller i Sverige/syd Sverige

Indlæg af triumph » 11 dec 2011 09:57

Jeg har også kigget i sverige, men så vidt jeg ved køre de fleste producenter med kontrakter, hvor man binder sig til at købe x antal læs pr år. de priser jeg kunne få gav måske 100 kr besparelse pr tons ved køb af et helt træk frem for at købe hos den lokale.
der er også denne side:
http://www.pelletsindustrin.org/web/Producenter.aspx


dannidines

Pris på træpiller i Sverige/syd Sverige

Indlæg af dannidines » 17 dec 2011 15:28

hehe... ok! jamen ja, tror bestemt der er en kæmpe sort økonomi på det marked.. f.eks. så oplevede jeg i OKT 10, da jeg var i Kosovo som indkøber, at der var skudt et marked op mht. pille/stokerfyr - de var/er kommet så langt i udviklingen, at luksusinstallationer i centralvarmeanlægget med autostart osv, var på vej ind... Mange spændende løsninger, hovedsageligt Tjekkiske.. nå men anyways, så kiggede jeg på de træpiller jeg fandt dernede og 1 pl a ca. 990 kg = 120-130 EUR (rundt regnet 900 danske KR) - mærket kender jeg ikke, men fine lyse piller uden smuld at se gennem de klare sække...

Så ja, vil mene priserne bliver tilpasset den nordvestlige del af verden :-(


Besvar