Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpiller fra Tønder

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
korntrold
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20 sep 2011 15:28

Træpiller fra Tønder

Indlæg af korntrold » 21 sep 2011 00:38

Ved ikke helt om jeg syntes det er helt ok, når jeg ved en lokal, kan købe det samme produkt inkl. levering for næsten samme pris, fordelen ligger jo i de skal overholde den danske lov, som jeg kender til, modsat aner jeg intet om de juridiske forhold i tyskland hvis det nu skulle gå galt, der er jo en del emner omkring dette herinde på Stoker Pro.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Træpiller fra Tønder

Indlæg af Bigfoot » 21 sep 2011 06:44

De må ikke omlade dem i DK.... når det er tyske varer, så skal de køres direkte til dig. Ellers skal der svares dansk moms og afgift af ladningen. :evil: :shock: :( :cry: :evil:

Men hvis du kan få det samme produkt, ved en dansk leverandør, hvorfor så bøvle med at hente dem i DE?
Men ca 110 kr pr tons, leveret, på sjælland, det er billigt.
Jeg skal give 178kr inkl moms, pr palle, hvis jeg skal have dem leveret her ved mig, af en lokal vognmand. Men han skal jo så også til tyskland og hente dem.
Tager jeg fragtberegneren på lavepriser.dk's hjemmeside, så skal jeg give 3500 for at få et komplet læs leveret her ved mig. Og det er lige ovenfor E20 i Jylland.

Men vi er også igang med at finde ud af alternativer, f.eks ved køb over 3 paller ved stampemøllens danske afdeling, så får man dem leveret fragtfrit. Dog med 100 kr ekstra pr palle, hvis det er til sjælland....
Vi har også fundet ud af, at dansk træmel kan levere til os, til en rigtig god pris, og det ligger på den anden side af hovedvejen her, så det vil naboen gerne hente med sin traktor og vogn..... den fragt kan klares over en kold bajer.... icon_cheesygrin.gif
Så i år, da tror jeg godt man kan kigge lidt på de lokale afdelinger, hva de evt kan levere til, for der er kommet mere fokus på det danske marked nu.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

korntrold
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20 sep 2011 15:28

Træpiller fra Tønder

Indlæg af korntrold » 21 sep 2011 15:16

hmm ved ikke lige omkring det danske udbud, jeg syntes at priserne her på sjælland generelt er ret høje, man skal se sig mere end godt for. Jo der findes priser oplyst på div. hjemmesider fra 1.400 kr, men hvad de ikke lige viser er det er plus moms og levering, har kontaktet det firma der sælger til 1.400 kr og der kan man ikke selv afhente.

Overvejer ret seriøst at opstarte min egen pille produktion, for jeg tror fuld og fast på, det kan gøres billiger og måske i en bedre kvalitet. Efter de oplysninger jeg har om selve råvaren til piller, så bruges der bark, spåner, smuld, og rester fra savværker og produktion af vinduer / døre, i mine øjne er det udelukkende såkaldt affaldstræ fra anden produktion der benyttes, visse går line fuldt ud og benytter knuste paller, som naturligvis har været en tur forbi en kraftig magnet så der ikke er rester af søm og stifter i træpillerne.

Sidder faktisk og bliver ret nysgerrig, om hvad det vil koste at opstarte en bette produktion, der eks. kan lave 1.000 tons årligt.

Kigger lige rundt på nettet efter hvilket udstyr der skal benyttes, har i nogen ideer så råb endelig højt, kunne da være en fed ting at give alle de nuværende piller producenter baghjul ha ha.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Træpiller fra Tønder

Indlæg af Bigfoot » 21 sep 2011 16:55

korntrold » 21 Sep 2011, 15:16 skrev:Efter de oplysninger jeg har om selve råvaren til piller, så bruges der bark, spåner, smuld, og rester fra savværker og produktion af vinduer / døre, i mine øjne er det udelukkende såkaldt affaldstræ fra anden produktion der benyttes, visse går line fuldt ud og benytter knuste paller, som naturligvis har været en tur forbi en kraftig magnet så der ikke er rester af søm og stifter i træpillerne.
Det er så ikke helt korrekt.... BARK er nogo i piller.... det skal være rent træ.
Jeg har set produktionen på stampemøllen, og da er det alle kasserede brædder fra pallefabrikken, savsmuld og sådan, men kun rent fyrretræ. Som bliver brugt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

korntrold
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20 sep 2011 15:28

Træpiller fra Tønder

Indlæg af korntrold » 21 sep 2011 17:50

At de på Stampemøllen de går op i kvaliteten, det er kun glædeligt SS

Jeg har set en del på Youtube hvor store fabrikker bruger alt de kan i nærheden af, om det så er træ fra nedrivninger, det syntes jeg ikke er ret cool.
Det gøres med stor sansynlighed for at lave et meget billigt produkt,
Vi ved jo alle at pris og kvalitet hænger nøje sammen.

Efter hvad jeg har fundet frem til på nettet, så er det vist en ret stor omgang at gå igang med en ny pillle produktion, det er skønt med en udfordring SS


Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Træpiller fra Tønder

Indlæg af Krydolph » 19 dec 2011 10:09

Hvad i alverden er der galt i træ fra nedrivning? Hvis det bare er rent og fint og ikke trykimprægneret så kan det ikke få mit pis i kog! Skulle det være bedre at det røg på forbrændingen og blev brændt der, for det er da vist alternativet så længe vi ser bort fra "klunsere" der kunne komme forbi! Jeg ville faktisk tro sådan noget træ var rigtig godt gennemtørt, og det er vel kun positivt kvalitets mæssigt?
I det hele taget er det da positivt at "affald" kan genbruges til noget nyttigt, det gør vi alt for lidt i vores samfund!


Besvar