Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brand regler...

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re:

Indlæg af MORA » 17 feb 2007 13:32

Ja de var lidt fusket, er flere steder i huset nogle småfejl de lige har glemt at nævne eller få med i tilstandsrapporten, men som fejer siger er det alt for besværligt og dyrt at komme efter dem, får det bare rettet og så har man lært det :)

Får lige taget nogle billeder senere i dag, bliver nu bare med mobilen.


Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af MORA » 17 feb 2007 13:55

Så er der lidt billeder, inkl. rod :)

http://mora.nirc.dk/stuff/stoker/
Forhandler af Stokerbot

Fejer
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 287
Tilmeldt: 08 jan 2007 22:35
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Fejer » 17 feb 2007 14:49

Hej Mora.
Dit magasin ser ok ud hvad angård størelse så tror ikke det er derfor han vil have BD 30 dør, ved faktisk ikke hvorfor.
Din stoker er på maks 30-40 KW.
Din kedel er en DFJ med rund træk maks Ca. 40 KW. Faktisk en rigtig god kedel. Nok det bedste i støbegods. Lav røg temp, den udnytter varmen rigtig godt har dog et stort tomgangstab, men kan se den er pakket godt ind så det er nok OK.
Loft Ja der skal du have gips på OBS, tror ikke du behøves pakke dine lægter ind. De skal bare værre KL. 1. DVS. de må ikke kunne brænde over på under 10 minuter.
Med Andre ord Gips på loft og Tagtrin, men din skorsten ser høj ud i forhold til taget. Kan det tænkes det er den han vil have trin i og ikke taget, hvis det er skorstenen så sæt en renselem i, i skorstenen i brysthøjde. (billeder kan snyde)

Din dør som han kræver udskiftet fatter jeg brædder af, Tør godt sige jeg er en af dem der kender BTV 32 bedst her i landet. få ham til at uddybe det.

Hilsen Fejer.
Certificerede tekniker og supporter
*****************************
Ved Asaa-Multi-Service.

Fejer
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 287
Tilmeldt: 08 jan 2007 22:35
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Fejer » 17 feb 2007 14:54

Hej igen Mora.

Har lige kigget lidt mere på dit tagbillede, er du sikker på det er 30 Gr. Jeg ville nok sætte en grad måler på, er det under 15 Gr. er der ingen regler.

Hilsen Fejer.
Certificerede tekniker og supporter
*****************************
Ved Asaa-Multi-Service.

Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af MORA » 17 feb 2007 17:09

Har lige målt lidt ting, magasinet er 82*90*64 = 0.47m3 så det er vel ok
Kan godt være det var skorstenen han mente, må lige høre ham mandag.


Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik » 18 feb 2007 09:01

Fejer skrev:Hej Mora.
Dit magasin ser ok ud hvad angård størelse så tror ikke det er derfor han vil have BD 30 dør, ved faktisk ikke hvorfor.
Din stoker er på maks 30-40 KW.
Din kedel er en DFJ med rund træk maks Ca. 40 KW. Faktisk en rigtig god kedel. Nok det bedste i støbegods. Lav røg temp, den udnytter varmen rigtig godt har dog et stort tomgangstab, men kan se den er pakket godt ind så det er nok OK.
Loft Ja der skal du have gips på OBS, tror ikke du behøves pakke dine lægter ind. De skal bare værre KL. 1. DVS. de må ikke kunne brænde over på under 10 minuter.
Med Andre ord Gips på loft og Tagtrin, men din skorsten ser høj ud i forhold til taget. Kan det tænkes det er den han vil have trin i og ikke taget, hvis det er skorstenen så sæt en renselem i, i skorstenen i brysthøjde. (billeder kan snyde)

Din dør som han kræver udskiftet fatter jeg brædder af, Tør godt sige jeg er en af dem der kender BTV 32 bedst her i landet. få ham til at uddybe det.

Hilsen Fejer.

Hej Fejer

Ja man kan godt se at du kender BT 32, men husk at der jo også er nogle kommuner som ikke retter sig efter BT32.

F.eks. i Faaborg, der må man godt have træloft af rustik bræder.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

Fejer
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 287
Tilmeldt: 08 jan 2007 22:35
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Fejer » 18 feb 2007 11:33

Hej J.P.
BTV 32 er en saga blot i hele DK.....Men der er nogle steder i landet hvor de helt har glemt BTV 32, De fleste steder køre man dog efter den som den er. Flere steder arbejder man dog på at få reglen med loftet lavet om.
Forstil dig et brændefyr hvor flammerne står ud af lågen når du åbner den, der må halmen hænge ned fra træ loftet......Jeg kan ikke forklare meningen.
Men Fåborg joh de køre skam efter BTV 32 de er bare blandt de få der endnu har fået fjernet den med loftet, Tror/håber forøvrigt at den helt forsvinder med det nye bygning's reglement når det blir omskrevet. ved os mange mestere har brugt kommune sammenlægningen på at få opdatteret de regler der arbejdes efter.

Hilsen Fejer.

P.S. der er kun 1 sted i landet hvor BTV 32 er glemt såvidt jeg er orienteret og det er ikke på FYN, årsagen den holder jeg for mig selv.
Certificerede tekniker og supporter
*****************************
Ved Asaa-Multi-Service.

Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af MORA » 19 feb 2007 17:03

Så fik jeg fat i fejeren, godtnok var det ikke lige ham der var her, men hav havde da nogle svar.

Vi skal ikke havde en brand dør, og trin skal på skorsten (stige), og kun på taget hvis det er over 15grader hvilket han ikke lige vidste.
Og så skal der gips på loft, og en pulverslukker derind.

Så der er da noget at lave til sommer :)
Forhandler af Stokerbot

Fejer
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 287
Tilmeldt: 08 jan 2007 22:35
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Fejer » 19 feb 2007 17:39

Hej Mora.
såfremt du har en vandhane i dit fyrrum så sæt dog en Armeret vandslange på med strålespids. "læs. en normal haveslange hvor du ligesom kan se nogle tråde i og montere så en normal spray, som du bruger ved bilvask og til blomster" husk dog det skal værre minimum 1/2"
Vælger du pulverslukker så minimum 5Kg.
OBS, ved efter montering af trin i skorstenen. Du skal værre 100 % på at der er armering i den eller lad værre, montere da en renselem i den. det kan han ikke brokke sig over så længe den ikke stoppper til. "gør den ikke ved en ok stoker" I det øjeblik du montere trin i den står du inden for at den kan holde til det og kan den ikke det er det dig der har et problem hvis der ikke er armering i den.
Glem ikke det er din arbejdsplads som fejeren komme ud at arbejde på for dig.

Hilsen Fejer.
Certificerede tekniker og supporter
*****************************
Ved Asaa-Multi-Service.

Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af MORA » 19 feb 2007 17:49

Han snakkede om en alu stige der kunne ligges rundt i toppen og nogle afstands støtter så trin var brede nok, for det var ikke så lige til at eftermontere trin der normalt laves ved opmuring.

Har ikke vand i garagen, så 600-1000kr for en pulver slukker er billigste løsning (kan ligeså godt få en 12kg når der skal en derud)


Besvar