Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Besvar
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Ulrik » 23 okt 2008 19:46

Hugo, det kan godt være at lige netop DU ikke mener at dette hjælper nye pillebrændere.
Men det forholder sig sådan at tråden netop er oprettet for at kaste lys over nogle suspekte ting der foregår i branchen.
Og dermed forsøge at hjælpe kommende pillebrændere. For hvem er interesseret i at få et ikke godkendt anlæg installeret med de risici der medfølger.
Du får her foræret en viden som er særdeles brugbar, specielt i forbindelse med investering af nyt brændselsanlæg. Og det er vist også aktuelt for dig.
Ønsker du at lukke øjnene for dette, så er det jo din sag.

Du bruger ord som: "mudderkastning, beskyldninger, påstande og bedre vidne" mere eller mindre i flæng.
Og det gør du tydeligvis uden at vide hvad du snakker om.

Vi fører en saglig diskussion hvor vi argumenterer og dokumenterer vores indlæg, dette ville du vide hvis du havde læst dem.
Der er flere tråde af samme slags.
Du kan evt. spørge mig om beviser på det du skriver er påstande og beskyldninger, så finder jeg dem gerne til dig.
Selvfølgelig forudsat at det er noget jeg har skrevet.

Anmelde det, ja det er der vist flere der har gjort.
Jeg har f.eks. været i kontakt med Miljøstyrelsen og Skorstensfejerlauget.

At gøre opmærksom på de problemer der er vedr. manglende godkendelser og fusk med disse, er noget redaktørerne og admin er blevet enige om.
Dermed også sagt at så længe der fuskes, så er vi her til at gøre opmærksom på det.
MvH Ulrik©


jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af jni » 23 okt 2008 20:20

Sjældent har jeg dog læst magen til vrøvl.
Bob, syntes du at det er utænkeligt at en hel række personer har købt et bio 18 anlæg med en herkules kedel fordi de gerne vil fyre med brænde når de er hjemme, og så suplere med piller når det er bekvemt ?
Hvordan f..... kan du syntes at fyrteknik/vvs eksperten er de flinkeste menesker i verden, når de højt og larmende reklamere med at de sælger et kombineret brænde/pillefyr. Og så glemmer at fortælle at det ikke må fyre med brænde fordi kedlen har en jammerlig virkningsgrad ?
Du er heldig fordi hvis din kedel ikke er godkendt, kan du kræve købet ophævet.
Men hvordan står en der har købt en 24 kw kedel og havde tænkt sig at fyre med brænde, han har købt en kedel der kan godkendes ?
Energi-tjenesten har visket mig i øret at der har været adskellige retsager mod VVS eksperten, som de har tabt fordi det er ulovlige vare de sælger (VVS eksperten har indviliget i at tage vare tilbage, men ikke at betale installation)

Og Hugo; Hvem er det vi skal anmelde dem til ?
Vi kan ikke finde nogen instanser at anmelde dem til, eller det vil sige at der er ikke nogen instanser der vil tage sagen op.
Dette høre under miliøstyrrelsen, men de siger at de har for travlt med at genemgå godkendelser, så de vil ikke begynde at efterforske ulovlighedder.
Så den eneste mulighed jeg kan se er en politi anmeldelse, der så uværligt vil ende i en retsag.
Jeg ved ikke om du har lyst til at afholde advokat udgiften, når du iøvrit ikke har noget i klemme?
mvh jesper

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Bop » 23 okt 2008 23:34

Jamen JNI det mener jeg heller ikke de er syntes sådan set det er skrupforkert det de gør

Det er der mange der har købt på den baggrund og det er ikke rimeligt at de så ikke tilbyder folk at lade handel gå tilbage

jeg venter på at se om godkendelsen er undervejs og hvis ikke må det retur

Godkendelse til brænde kommer ikke det erbv jeg klar over

Jeg mener også nok at det var min sidste handel hos experten hvis de ikke gør noget ved de kunder som ikke kan bruge kedel til det de har regnet med lovligt

Det er ikke særlig smart utrolig skuffende ærgrer mig over det skulle have valgt et andet produkt

Nu kan jeg selv installere men altså de fleste mennersker kan ikke så det er klart det koster penge.

Og det burde vvs eksperten så betale da de jo markedsfører forkert.

mvh BP

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af KimW » 24 okt 2008 00:06

Ulrik skrev: Anmelde det, ja det er der vist flere der har gjort.
Jeg har f.eks. været i kontakt med Miljøstyrelsen og Skorstensfejerlauget.

At gøre opmærksom på de problemer der er vedr. manglende godkendelser og fusk med disse, er noget redaktørerne og admin er blevet enige om.
Dermed også sagt at så længe der fuskes, så er vi her til at gøre opmærksom på det.
Der er redaktørerne, admin og dem der skriver her i forum så p.t. de eneste der kan se et problem i.
MST og skorstensfejerlauget er jo ikke ligefrem sprunget frem og erklæret noget for ulovligt, eller stoppet VVS Ekspertens forretningsmetoder, men roder stadigvæk med godkendelser, og da man stadigvæk er uskyldig til det modsatte er bevist (i en retssal), så kan VVS Eksperten sælge deres kedler og fyr.
Så at der fuskes er en påstand på lige fod med VVS Ekspertens på stand om det modsatte, indtil der foreligger et officielt dokument på en afklaring om kedlen er godkendt eller ej.

Det er en stor gang rod, og MST burde have bedre styr på sagerne.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Ulrik » 24 okt 2008 06:36

Nej KimW, nu må du godt nok åbne dine øjne.
Bio 18 er blevet afvist af flere skorstensfejere i tilfælde hvor kedlen har været større end 24KW.
Og nu forholder det sig faktisk sådan at skorstensfejerne er den udøvende retsinstans på det område.
Så den er sq lidt svær at komme uden om :)
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Bop » 24 okt 2008 09:30

Det er desværre ikke sandt min fejer har opdaget kludder med godkendelse af kedel 29kw

Og det skal være i orden for det har jeg købt det som og det er så ifølge DTI ej heller godkendt til brændefyring det gælder den der er godkendt Bio18 24 kw
eller som kaldes 24 kw.
Det er en gang rod for min kedel har de så fra tjekkeisk fabrikants side mærket korrekt de 29 kw Så sætter VVS eksperten deres godkendelses mærkat på men der står pludselig kun 22 kw og forkert kedel type for model er stadig u22 men ikke den som de har sat mærkat på er godkendt.
Problem er så at i følge DTI så er pågældende kedel ej godkendt
Det finder jeg ihvertfald stærkt kritisabelt da jeg har proppet over 25000 kr i det anlæg.
Skulle det komme dertil så tror jeg ikke man kan løbe fra det .
Jeg syntes de bør få rettet op på det og så de arme stakler som så ikke vil have anlægget pga de faktisk ikke må fyre brænde ja de bør da have mulighed for at returnere.
Det vil et hvert anstændigt firma tilbyde folk For er der en ting experten bør have lært så er engangshandler jo ikke noget man kan leve af
Derved hentyder jeg til se bare : Rosendahl VVS og VVS Grossisten Men de har åbenbart ikke noget imod den forretningsgang
hvilket jeg har svært ved at forstå for for nogle år siden da jeg blev træt af grossisten ja der var flinke folk i Hedensted som ligefrem sagde til mig at hos
dem ville det aldrig forekomme Men der må være sket et eller andet nye ejere eller det er ved at være blevet for stort.
Men tro mig bare det kan nemt gå ligeså hurtigt nedad som det er gået opad. Det behøves de ikke spørge os herinde om det kan de da bare spørge nogle af de store vognmænd om eller andre for den sags skyld.
Så personligt som en ærlig mand ja så forstår jeg slet ikke den nye form for fremgangsmåde.
Det er da ok at købe grossisten efter den er gået fallit meeeeeeeeeeeeeeen ethvert anstændigt firma med ære for sit rygte de ville da med det samme ÆNDRE navn og så i det mindste tilbyde de stakler der handlede der op til fallit noget garanti på produkter de købte inden.
SE det ville jo være anstændigt og så ville man automatisk få en masse gode nye kunder de andre former ja de spreder sig som lyn og torden og så går det nedad.
Det burde man egentligt pointere overfor Expertens ledelse der er ihvertfald ikke meget forretning i det andet.
Jeg siger jo bare at jeg er sikker på at når det gælder VVS ekspertens køretøjer ja så vil de jo sikkert også gerne have service.

Vent nu bare og se hvis de som fyrteknik / vvs ekspert siger at de har solgt over 500 Bio 18 nogle af dem som mit problemer pt med godkendelser selvom deres annocer siger noget andet.

Ja så hvis man har lidt omløb i bolden så kan man tænke på hvor mange mennesker de måske ja bare nogle af dem der ikke er tilfredse kender ja så kan det sprede sig som lynild..

Derfor forstår jeg ikke fremgangsmåde.

Ledelse burde banke i bordet og sige vi sørger herved for at ting er i orden før vi sælger og det vi lover det holder vi dem i bixen der ikke kan finde ud af det de må ud Sådan burde det være

Og ifølge dansk lov må de jo godt købe et fallitbo og så undlade at yde garanti service til tidligere kunder Men altså Så er de da heller ikke særlig kloge forretningsfolk.

De ville da sige gamle grossistkunder vi render ikke fra alt det grossist har solgt vi må finde en løsning hvis der er problemer
Så ville man have mange nye kunder.

Nu lover de noget vedr fyr som ikke holder vand så nu går det hurtigt op med salg og så går det MØJ hurtigt den modsatte vej for alle disse mennesker kender nogen som kender nogen og det er en ond cirkel.


Selvom man sagtens kan kritisere så så jeg da sådan set hellere at VVS EKSPERTEN ville se at få rettet op på de problemer som de selvforskyldt er ved at havne i.

Det ville både deres forretning og ja kunder få mest ud af.

Og det tror jeg heller ikke der er nogen der er uenige i Herinde

Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Stokerservice » 24 okt 2008 09:36

Bio 18 er godkendt på 40kw kedel
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Bop » 24 okt 2008 10:18

Hej Kristian
Jamen det er jeg da kun glad for for de ejere.
Og jeg håber da at de alle bliver godkendt.

For hidtil har jeg ikke haft noget at udsætte på Eksperten.
Men syntes altså at det firma har ændret forretningsmoral og det er synd og skam.

Men de stakler som mig der troede at man måtte fyre brænde i det også ja de er snydt vil jeg kalde det.

Jeg vælger så at sige at det kan jeg leve med men jeg kan ikke leve med kedel ikke er godkendt og det sige Jan så er ved at blive det DTI siger den endnu ikke er.

Altså jeg syntes at man burde gøre et eller andet fra Ekspertens side med mig for eksempel kunne man måske blive enige om et eller andet med tilgodebevis eller andet eller evt refundering da produkt jo ikke er 100 % det jeg købte det for at være.

Det er klart at jeg håber på i ser at få godkendt 29 kw også så er det da i orden for fyr er jo godt nok.

Men det må så stadig ikke fyre lovligt med brænde.

Altså det mener jeg jo i har svært ved at bortforklare da DTI siger det er de ikke godkendt til
Så må man jo som anstændigt firma hvilket jeg jo håber i tænker på at blive igen så få rettet op på de fejl.
I lever af kunder uden kunder ingen handel

Så kan man jo fre jeres side sige ham der kan vi ikke lide og alt det pjat.

Jeg ser det ud fra en anden synsvinkel I har begået nogle fejl og reklamere stadig med det

Det er svært at forstå hvorfor i alverden i ikke tænker på jeres eget omdømme og tænk lige på hvis et større firma tog røven på Experten så det var det jo noget andet .

Mener bare i har begået fejl og de kan rettes så er jeg ligeglad med hvem der mener hvad om hvem
der er helt klart begået fejl.


Og jeg siger bare igen Rosendahl og VVS grossisten bukkede under pga lignende service
og det ved jeg som mekaniker at i burde tænke lidt over man lever af kunder.

Og i har ihvertfald ikke før kørt den slags politik i har været meget reelle de forgangne år.

Forstår ikke i sætter det over styr.

Skuffende vil jeg kalde det hvorfor vil i ikke nøjes med glade kunder Fejl ja det kan alle firmaer vel begå

Men der er stor forskel på hvordan man retter på dem.

jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af jni » 24 okt 2008 13:15

Jeg vil blot lige nævne at der i juni måned var diskution om hvorvidt KL stoker var godkendt.
Og projektleder Martin Andresen ved VVS eksperten startede hårdnakket med at påstå at stokeren var godkendt efter EN 303-5 på et polsk institut, og alt snak om stoker ikke var godkendt, var det rene vrøvl.
Han måtte dog erkende at det polske institut ikke var akriditetet til og lave disse test (så stoker var altså ikke var godkendt)
Desværre stod han netop og skulle afholde sin ferie, men ville tage fat i sagen så snart han kom hjem.
Det var den 28 juni, og vi har stadig ikke hørt noget. Og KL stokeren sælges stadig på deres hjemmeside.
Det kunne være det var VVS eksperten man skulle søge ansættelse hos hvis de holder 4mds sommerferie.
Det virker ikke ligefrem som de er så intreseret i og holde en anstændig linie, vel.
Se link her: viewtopic.php?f=37&t=3373&st=0&sk=t&sd=a&start=30
mvh Jesper

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Bop » 24 okt 2008 14:05

Jeg tror jeg vil tale med forbrugerstyrelsen om hvordan man skal forholde sig til det her.

Sniksnak herinde hjælper ikke rigtig noget .

Men skal jo så sige at rådet kommer fra en ikke Bio18 ejer faktisk fyrejer der har handlet hos smed.

Og nu har de da skræmt ham væk fra Bio18 Så ja jeg fatter ikke hvad man vinder det er det jeg siger engangshandler kan de ikke leve af

de må da på banen og så få styr på deres sager om det så er kl stoker eller hvad der er bøvl med de mangler vist en ordentlig ledelse på det her område

ellers kunne det da ikke rode sådan.


Besvar