Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Salg af CO2/tilskud...hjælp

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af leo-pol » 25 mar 2019 11:10

Så er den gal igen...
Påtænker mig at skulle have mine en atmos dc25s og tænker at det jo kunne være dejligt med lidt tilskud eller at sælge min co2 besparelse,.....
Læser på hedestoker at jeg kan få minimum 2000kr i rabat ved at lade dem sælge min CO2 besparelse og det lyder jo også fint men nularbejdstid jeg så fundet kedlen billiger og vil da selvfølig stadig sælge min CO2 besparlse eller have tilskud....
Har læst lidt på nettet men kan sku ikke finde ud af hvad jeg gør og hvad jeg får mest ud af at gøre.... er de4 nogle der er inden alt det her for ellers ender det nok med atjeg bare hopper i det første og det bedste som sikkert ikke er det bedste at gøre....
Leo-pol


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af Troldmand. » 25 mar 2019 20:09

leo-pol skrev:
25 mar 2019 11:10
Så er den gal igen...
Påtænker mig at skulle have mine en atmos dc25s og tænker at det jo kunne være dejligt med lidt tilskud eller at sælge min co2 besparelse,.....
Læser på hedestoker at jeg kan få minimum 2000kr i rabat ved at lade dem sælge min CO2 besparelse og det lyder jo også fint men nularbejdstid jeg så fundet kedlen billiger og vil da selvfølig stadig sælge min CO2 besparlse eller have tilskud....
Har læst lidt på nettet men kan sku ikke finde ud af hvad jeg gør og hvad jeg får mest ud af at gøre.... er de4 nogle der er inden alt det her for ellers ender det nok med atjeg bare hopper i det første og det bedste som sikkert ikke er det bedste at gøre....
Leo-pol
Har lige været møllen igennem.
Indhent 4 uforpligtende tilbud, og se hvem der bedst på energitilskud.
Hvis ikke din nye kedel skal erstatte noget andet, er det måske tvivlsomt, om du opnår noget.

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af H.S » 25 mar 2019 22:49

https://addenergy.dk
www.danskenergirenovering.dk
og sikkert mange flere
og det afhænger af hvad du har nu antal m2 opvarmet og alder på bygning
så spørg omkring det koster ikke andet end tid ;-)
Har lige haft en kunde der første hug gav 6000 kr vi endte med at finde en der gav 13.000 kr så der er mange tal ;-)
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af leo-pol » 26 mar 2019 00:54

Okay... men hedder det et energitilskud det man søger eller hvordan...
Den skal udskiftes med en gammel HS-brændekedel fra79 mener jeg der stod... var lige inde og se i BBR og der står der vist at det stadig er olie som jeg læser det... tænker lidt at det måske er bedere at nu hvor der står at det er olie og jeg skal lade som om at det stadig er eller hvordan...??
Er der en måde man selv kan regne ud hvad besparelsen er for jeg stødte på en side hvor der stod hvad en masse gav pr kw...

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af Torpet » 26 mar 2019 13:38

Der syntes at være ret så meget forvirring omkring det energitilskud, mange meninger. Så det kommer meget an på hvad man har og hvad man udskifter til.

Disse to kommentarer er værd at bemærke:

Greenmatch.dk viser dette
Håndværkerfradrag pillefyr.jpeg
Greenmatch.dk gør opmærksom på, at det ikke længere er muligt at få håndværkerfradrag til Pillefyr

Energimester.dk viser dette
Pillefyr tilskud.jpeg
Energimester skriver at ‘som udgangspunkt gives nemlig IKKE tilskud til udskiftning af varmekilder til træpillefyr, brændefyr eller lignende’

Hvad der så er op og ned aner jeg ikke, lige nu afventer jeg på en afgørelse fra et energiselskab. Efter de gamle regler ville jeg have fået ca 9000 kr i energitilskud, men nu?


pendec

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af pendec » 26 mar 2019 14:21

Jeg fik et lille og ikke særligt stort tilskud på min Bio18 (fra 2008), på 1150kr, så man kan godt få tilskud på CO2 gevinst som sælges, dog var det jo kun procenter fra min Bio18 til den nye, som de måske vurdede det på, så kæmpe gevinst var det ikke.

Måske bare det forkerte firma :) Det er så for sent nu.

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af mgmone » 27 mar 2019 08:13

Hej
Co2 tilskud i forbindelse med udskiftning af varme kilde til pillefyr er ikke afskaffet, i denne måned har bundskraber blandt mine kunder været oliefyr i parcel hus til MGM Easy Plus 15 med 1700,-, Enkelte har været over 5000, Feks ældre Ribe støbejerns kedel med hjemme lavet stoker til MGM Easy Plus 25kw, med 5600,-. Udskiftning af 10 år gammel Atmos til MGM prestige 25 med 6500,-
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af leo-pol » 28 mar 2019 21:44

Okay... men jeg har en gammel HS brændekedel fra 1979.... men når jeg ser i husets BBR står der at det er olie vist... gætter på at der er sket en fejl da jeg hev olie kedlen ud til fordel for piller...
så jeg tænker om jeg bare skal holde min kæft og sige at det er en olie brænder der sider på kedlen.... tænker lidt at det måske giver lidt mer hvis det er olie frem for brænde kedel der regnes fra......??

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af Troldmand. » 28 mar 2019 21:55

leo-pol skrev:
28 mar 2019 21:44
Okay... men jeg har en gammel HS brændekedel fra 1979.... men når jeg ser i husets BBR står der at det er olie vist... gætter på at der er sket en fejl da jeg hev olie kedlen ud til fordel for piller...
så jeg tænker om jeg bare skal holde min kæft og sige at det er en olie brænder der sider på kedlen.... tænker lidt at det måske giver lidt mer hvis det er olie frem for brænde kedel der regnes fra......??
Se privat besked.

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af leo-pol » 29 mar 2019 00:54

Men hvordan foregår det rent praktisk... er det noget med at der skal tages billeder før og efter....og når man har fået tilbuddet hvor lang tid har man til at udføre det i....??
Jeg er ikke interesseret i tilskud til håndværker da vi selv gør det men fra gammel kedel til ny kedet... og det er vel kun salg af CO2 besparelsen eller hvordan....?.?


Besvar