Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Køb af brugt anlæg

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Køb af brugt anlæg

Indlæg af pelle » 22 mar 2008 13:21

Det er nemmerlig rigtigt kaptajn. :great:
før jul blev vi nød til at benytte brændeovn daglig. jeg fyrede den 35 gr.kolde lagertank som jeg plejede, op til 90 gr., men vi fik ikke rigtig noget varme i stueplan, men på 1 sal var der ingen problem. Pumpen kørte jo til centralvarmen. Det syntes jeg var mystisk. Vi brugte aldrig brændeovn, men nu var det pludselig nødvendig med 1 kurv træ i døgnet. og lagertanken var stadigvæk nede på 35 gr. efter et døgn. Jeg skiftede så pumpen og nu var det ikke længere nødvendig med brænde ovn. Alt fungerede tilfredsstillende som før. Men det mærkelige var at jeg brugte den samme mængde brændsel til kedel. Uanset om brændeovnen var i brug eller ej. Jeg kan kun komme til den konklusion at varmen er forsvundet op i den blå luft via frem og ret og diverse rørføringer. Hvordan søren hænger det ellers sammen. Jeg ved fra forsøg at varmetabet fra den velisolerede lagertank er yderst minimal. Højst et par gr. i bunden over et døgn. new11
mvh pelle
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: Køb af brugt anlæg

Indlæg af kaptajnen » 22 mar 2008 19:49

pelle skrev:Det er nemmerlig rigtigt kaptajn. :great:
før jul blev vi nød til at benytte brændeovn daglig. jeg fyrede den 35 gr.kolde lagertank som jeg plejede, op til 90 gr., men vi fik ikke rigtig noget varme i stueplan, men på 1 sal var der ingen problem. Pumpen kørte jo til centralvarmen. Det syntes jeg var mystisk. Vi brugte aldrig brændeovn, men nu var det pludselig nødvendig med 1 kurv træ i døgnet. og lagertanken var stadigvæk nede på 35 gr. efter et døgn. Jeg skiftede så pumpen og nu var det ikke længere nødvendig med brænde ovn. Alt fungerede tilfredsstillende som før. Men det mærkelige var at jeg brugte den samme mængde brændsel til kedel. Uanset om brændeovnen var i brug eller ej. Jeg kan kun komme til den konklusion at varmen er forsvundet op i den blå luft via frem og ret og diverse rørføringer. Hvordan søren hænger det ellers sammen. Jeg ved fra forsøg at varmetabet fra den velisolerede lagertank er yderst minimal. Højst et par gr. i bunden over et døgn. new11
mvh pelle
Ja en velisoleret lagertank med lagdeling, det er noget der batter! :great:
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!

Besvar