Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilken snegl, elforbrug, forstoppelse

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Besvar
Bente
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 23 jun 2013 23:40

Hvilken snegl, elforbrug, forstoppelse

Indlæg af Bente » 17 jul 2013 23:12

jeg er nogenlunde sikker på, at mit kommende pillefyr bliver en mgm junior eller comfort 15. Carsten(mgm) har, i en anden tråd, skrevet, at man kan få en 400 l. silo til mgm´en. Hvilken snegl mener I at jeg skal vælge? Hvor meget strøm bruger sådan en fætter i løbet af en kold januar måned, for nu bare at tage glæderne på forskud! :roll: Jeg er lidt bange for at smuds/støv skal stoppe sneglen. Er det virkeligt nødvendigt at hælde 1 deci-liter madolie på pillerne? Skal et pillefyr stoppes, hvis der fyldes piller på fyrets egen pillebeholder?

På forhånd tak for hjælpen, Bente :great:


Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Hvilken snegl, elforbrug, forstoppelse

Indlæg af Lau » 18 jul 2013 06:35

Mgm skal ikke stoppes, for pillepåfyldning.

Hvis du kontakter Karsten: http://www.mgm-pillefyr.dk så er jeg sikker på han har et godt bud, på en løsning der kan hjælpe dig. Han er faktisk ret hjælpsom og service-orienteret.

nemocharley

Hvilken snegl, elforbrug, forstoppelse

Indlæg af nemocharley » 18 jul 2013 09:09

Det der med madolie er et godt tip til nogle pillefyr - til en mgm er det næppe nødvendigt - men self. med en ekstra snegl/pilletransport kan det vise sig at være en god idé.


Besvar