Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Afgift på bla. træpiller.

Her kan du læse nyheder om biobrændsel og miljøvenlig energi.
Alle er velkomne til at poste nyheder.
Besvar
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Afgift på bla. træpiller.

Indlæg af Albert » 24 feb 2011 08:53

Hvis det udspil der netop er offentliggjort på energiområdet bliver en realitet,kan alle der varmer boligen op med alternativ energi,se frem til en fordobling af prisen på opvarmning af boligen.
Da der hvert år bliver færre og færre der fyrer med olie,er der ved at blive et hul i statskassen,grundet manglende afgiftkroner,dem vil man så hive hjem ved at pålægge alle former for alternativ energi den samme afgift som der er på olie ved hjælp af en lovændring.
Som oplæget er nu vil det fra næste år være forbudt at installere olifyr i nye huse,og fra 2017 må man ikke erstatte eksisterende olifyr med nyt,men skal gå over til anden form for vedvarende energi,det er så måden man helt vil fjerne olifyrene på.

Der bliver som oplæget er nu,ingen der bliver fredet.så hvis man i dag står og skal udskifte sit fyringsanlæg til anden form for opvarmning,skal man nok lige tøve en kende,da man nemt ryger i en fejlinvestering.
Det er svært at vide hvad der vil være billigst,hvis forslagene bliver vedtaget,så jeg vil anbefale at man venter med at vælge ny energikilde,til vi har set hvad det ender i,det skal jo trods alt først vedtages,eller helt tages af bordet. AN6F5B~119.GIF


Brugeravatar
heinri
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 118
Tilmeldt: 02 nov 2010 22:15
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 115 fra 1937
Brændsel: German pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Årligt forbrug: Ca 4 ton
Geografisk sted: Finderup

Re: Afgift på bla. træpiller.

Indlæg af heinri » 24 feb 2011 09:37

Den var også oppe og vende i går herinde, men det er ikke første gang de truer med afgifter på biobrændsel.
Mange vil bare købe piller i tyskland så, men lad os ikke male fanden på væggen inden de har bestemt sig.

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Afgift på bla. træpiller.

Indlæg af tvivleren » 24 feb 2011 11:09

jeg tror ikke der kommer afgift på brændsel, derimod kommer der afgift på varme, jeg er meget glad for at jeg har pille fur og ikke jordvarme, el prisen siger de den skal stige.

på den anden side må man jo håbe at diesel priserne falder på sigt da der ikke er brug for så meget


Besvar