Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Biobrændsel skader ikke madproduktion

Her kan du læse nyheder om biobrændsel og miljøvenlig energi.
Alle er velkomne til at poste nyheder.
Brugeravatar
no100
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 191
Tilmeldt: 15 maj 2010 19:55
Mit fyr: 13 kw. scotte jordvarmepumbe
Areal: 150
Brændsel: el.
Årligt forbrug: ca. 7000kwh 3,5 cop
Geografisk sted: lolland falster
Modtaget likes: 6 gange

Re: Biobrændsel skader ikke madproduktion

Indlæg af no100 » 02 jul 2010 21:12

Hej
Er det rigtigt forstået at vis man bruger biobrændsel så er der folk i den tredje verden der dør af sult.
Hvis der dør folk af sult hvor meget spares der så af co2 på langt sigt, eller hvor meget bio diesel skal jeg bruge for at jeg har sparet min andel af co2.
Burde vi ikke hellere rede naturen en blive ved med at støtte befolkninger der uhæmmet bliver ved med at vokse. Jeg ved godt at de små børn ikke selv kan gøre for det, men kan vi.
Der er vidst kun to livs former der tror på uhæmmet vækst, bakterier og politiker. De første er undskylde på grund af mangel på intelligens men hvad med de sidste.
Som en har sagt, jorden vil blive ved med at bestå men det er ikke sikkert at vi mennesker er her. :roll:
Hilsen no 100.


Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: Biobrændsel skader ikke madproduktion

Indlæg af Albert » 03 jul 2010 09:53

Af det samlede danske høstudbytte for 2009 udgjorde andelen brugt til alternativ energi 1%,så det er vel ikke alarmerende højt.
De sultne børn i eks.Afrika kan man ikke hjælpe så længe der er magthavere der vil noget andet,se bare eksemplet i Zimbabwe.
Jeg så for nylig en dokumentar fra en anden afrikansk stat som stod foran valg af ny president,hvor kandidaten til posten nok ikke havde rundet de 30 år,og de yngre burde vel være klogere end de ældgamle ledere,men ikke fyren her,han proklamerede for helede verdenspressen at det første han ville gøre når han kom til magten var at smide de hvide farmere ud af landet,og så kender vi jo historien,flere sultne børn.
Det er fint at man sender nødhjælp til de nødlidende,men hvis man ikke selv står på pladsen og deler den ud,havner en stor del af hjælpen hos dem der i forvejen har raget til sig.
En stor del af Afrika kan brødføde sig selv hvis de rette folk kan komme til magten,men den vej er meget lang.

Der er iøvrigt masser af afgrøder der kan bruges til alternativ energi,men som ikke er egnet til hverken fødevare eller foder,så faren for af alt brødkornet ryger i fyret eller brændstoftanken er nok ikke overhængende.

Besvar