Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Her kan du stille spørgsmål til Teamet vedr. drift af sitet osv.
Giv os et tip om interessante emner!
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Zarge » 11 maj 2011 09:44

Tja, om alle har er nok svært at sige, men de fleste har jo nok... Men derfor kan vi skal også godt snakke om andre ting... Kik dig lidt omkring de forskellige indlæg, og kom evt selv med et oplæg, så skal der såmænd nok komme gang i snakken... ;-)


ElekrikkerMie
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11 maj 2011 09:01

Re: Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af ElekrikkerMie » 11 maj 2011 09:47

Tak Tonni :)
Det vil jeg da gøre.. :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Lintz » 22 maj 2011 07:11

Hej, har siddet og kigget lidt på træpille erfaringer og bedømmelser, Rart hvis der fandtes en samlet bedømmelsel over de forskellige træpiller så man hurtigt får det gyldne overblik - eller det gør der måske også et eller andet sted som jeg ikke lige har fundet endnu?? Ellers tak til en site som virker utrolig godt. :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Ulrik » 22 maj 2011 09:28

Det er egentlig det der er meningen med netop det forum :)
Jeg ved godt at det ikke er det du mener, men det vil være svært da den jo er dynamisk.
Derudover kan træpiller der var rigtig gode et år, være kun halvgode det næste år.
Derfor er det vigtigt at man læser hvert emne til bunds inden man danner sit indtryk.
MvH Ulrik©

Skovfogeden
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 22 maj 2011 17:56

Re: Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Skovfogeden » 22 maj 2011 22:16

Hej Ulrik,
og tak for velkomsten.

Jeg har tilmeldt mig forumet af den grund at jeg forhåbentlig står foran at skulle investere i en ny ejendom(150m2 beboelse). Men der er i øjeblikket et gammelt fastbrændselsfyr, som helt sikkert skal udskiftes.

Min plan er at fyre med flis, da jeg igennem mit arbejde har gode forbindelser til diverse træbrændsler, dermed også flis.
Faktisk har jeg den idé at jeg vil anskaffe mig en 40-fods container(90 m3), og bruge den til mit flis lager. Containeren skal opbygges på en sådan måde at flisen automatisk bliver transporteret hen mod den ene ende, hvor sneglen ind til fyret befinder sig.
Hvilket fyr jeg skal anskaffe mig ved jeg ikke, men min bror har et REKA anlæg som kører med flis, og det fungere fint.

Så jeg håber at kunne få nogle kommentarer her inde fra forumet, som kan hjælpe mig til at træffe nogle fornuftige valg.

Mvh. Erik "Skovfogeden"


Brugeravatar
clauskk
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11 okt 2007 16:59
Mit fyr: Varmepumpe Heliotherm
Areal: 170
Brændsel: el
Fremviser gerne i postnummer: 5471
Årligt forbrug: 10000 kr

Re: Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af clauskk » 28 maj 2011 06:54

Hej.. Jeg har været flittig læser her, men skiftede til varmepumpe sommeren 2010. Manner det var f..... en god investering. Ikke mere rense, ikke mere vågne om natten når fyret var gået ud, ikke mere brug for nabo til påfyldning ved ferie, ikke mere slæben piller, ikke mere søge nettet tyndt efter gode tilbud og sidst men IKKE mindst langt lavere varme omkostninger.. 10000,- kr for varme og brugsvand.. Det er en besparelse på 7000,- om året.

Tak for tiden der gik. Det er et godt forum med mange hjælpsomme personer icon_cheesygrin.gif
mvh

Claus

Brugeravatar
ole_dalmose
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 01 aug 2011 07:27
Mit fyr: EcoTeck R70 /Scotte-Blackstar 16kw
Areal: 170 /+260 værksted
Brændsel: Vida 6 /8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: ½ /1 pose
Årligt forbrug: 1250 /ca. 6000 kg
Geografisk sted: Tuse Næs nord for Holbæk

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af ole_dalmose » 01 aug 2011 09:57

Hej Ulrik
Tak for velkomsten.

Vi udskiftede sidste sommer vores gamle Jøtul brændeovn med en EcoTeck R70 træpilleovn. Jeg orker ikke længere at ordne 8-10 kubik bøgetræ årligt.

Vi købte efter forskellige "undersøgelser" 3 paller Vida Pellets 6mm til 6.300 kr. leveret. Pallerne kunne trækkes ind i brændehuset på palleløfter, så det gik let nok.

I sidste sæson har vi kun brugt knap 2 paller (har 25 poser tilbage) altså en total udgift på ca. 4.000 kr. Selv om der er eksperimenteret meget for at få komfortabel temperatur (natsænkning mv.)

Rengøring er lidt oftere end den gamle Jøtul. En gang ugentligt skal askesugeren i gang og glasruden aftørres. Men det er OK synes jeg.

Lige nu er jeg ved at planlægge etablering af helt ny varmecentral på et nedlagt landbrug jeg har overtaget efter mine forældre. Den skal forsyne 150 m2 stuehus og ca. 260 m2 veteranværksted med samlingsrum og toilet mv.

Lejeren i stuehuset vil bidrage med del-finansiering, da han sidste vinter brugte 3.500 liter fyringsolie!! Det kræver så 50 meter fjernvarmeslanger nedgravet og underført - men han er vel maskinfører, ik'

Jeg har kigget på "færdigpakker" Scotte eller Woody 30kw anlæg. Desuden forestiller jeg mig en akkumuleringtank på 1000 liter - men efter at have læst indlæg her på siden, synes det nok at være noget i underkanten, eller hva'

I maskinhuset vil jeg opstille en 5 ton silo og få pillerne trukket ind i fyrrummet med en suger - har kigget på en brugt Kongskilde Multivacuator. Kongskilde har ingen erfaringer med transport af træpiller i en sådan, men som ingeniøren dernede sagde "Hvorfor ikke".

Jeg har dog lidt betænkeligheder ift. om den er for kraftig og dermed slår træpillerne i stykker? Hvordan er erfaringerne med dette problem? Der må også være nogle erfaringer med dette problem ift. til indblæsning i silo?

Det var egentlig min tanke bare at hilse på herinde, men se så hvad der skete - et laaangt indlæg. Skyldes nok sommerferie!

Mange hilsener Ole Dalmose
Mange hilsener Ole Dalmose
Her etablerer vi veteranklubben BMGB - Bevar Min Gamle Bil - Tuse Næs
Motto: Pas godt på din gamle bil - ellers bliver der ingen veteraner i fremtiden.

MaxP
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27 jul 2011 20:32
Mit fyr: Hapero
Areal: 135
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 4683
Geografisk sted: Rønnede
Givet likes: 4 gange

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af MaxP » 01 aug 2011 21:24

Hej hej, vi er i gang med at indhente tilbud på pillefyr,- og vi har modtaget et tilbud på Baxi TPK pillekedel med en Scanpill brænder incl. fødesnegl, 1 stk skorstens tee, 300 l. magasin, div.materialer samt arbejdsløn.
Dette tilbud omfatter opstilling, montage til et eksisterende oliefyr der skal forbliver aktiv som backup, med automatisk start af oliefyret såfremt pillefyret "går ned" Tilbudspris på hele pakken er ca. 60.000,- kr.
Adgangsforhold er lige ind og ud, gennem garageport.

Alt i alt får vi et godt pillefyr med sikkerhed for reservedele og service såfremt det går galt.

I modsat fald, hvis vi vil ofre ca. 40.000,- kr. mere får vi et fuldautomatisk pillefyr, feks Biowin, Baxi Novopellet og måske andre i samme prislag og er samtidig fri for oliefyr og tank, som også fylder, dog med separat vandvarmer.
Dog er ca. 100.000,- kr. mange penge, så hvis der er kvikke hoveder i blandt Pro Forums læsere, skal alle forslag være meget velkommen.

De bedste hilsner

MaxP

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af pille bruger » 01 aug 2011 21:44

MaxP » 01 Aug 2011, 21:24 skrev:Hej hej, vi er i gang med at indhente tilbud på pillefyr,- og vi har modtaget et tilbud på Baxi TPK pillekedel med en Scanpill brænder incl. fødesnegl, 1 stk skorstens tee, 300 l. magasin, div.materialer samt arbejdsløn.
Dette tilbud omfatter opstilling, montage til et eksisterende oliefyr der skal forbliver aktiv som backup, med automatisk start af oliefyret såfremt pillefyret "går ned" Tilbudspris på hele pakken er ca. 60.000,- kr.
Adgangsforhold er lige ind og ud, gennem garageport.

Alt i alt får vi et godt pillefyr med sikkerhed for reservedele og service såfremt det går galt.

I modsat fald, hvis vi vil ofre ca. 40.000,- kr. mere får vi et fuldautomatisk pillefyr, feks Biowin, Baxi Novopellet og måske andre i samme prislag og er samtidig fri for oliefyr og tank, som også fylder, dog med separat vandvarmer.
Dog er ca. 100.000,- kr. mange penge, så hvis der er kvikke hoveder i blandt Pro Forums læsere, skal alle forslag være meget velkommen.

De bedste hilsner

MaxP
Lav et indslag i en anden tråd, då skal du se forslagene trille ind icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Las
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jan 2012 15:54
Mit fyr: skotte 10 kW
Areal: 104
Brændsel: piller 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8340
Geografisk sted: Storenor, Malling

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Las » 29 jan 2012 16:35

Halløj

Tak for velkomsten´.

Er både ny pillebrænder og på den her slags internet forums.

Fedt forum, og jeg kan se der er aktivitet.

Har lige installeret en TB mini på en Viessmann støbejenskedel og været i drift i 14 dage, så min viden om pille drift er udelukkende af teoretisk karakter.
Mit fyrrum er ca. 1,5 x 1,5 meter så det er meget vanskeligt at få taget nogel ordenlige billeder.

Min flamme detektor stod af i fredags. Den var smeltet og sidder nu så den kan "ser" lofts lyset. Har dog via dette forum fundet ud af man kan slå detektoren fra i styrboksen.

jeg venter lige med at udfylde min profil, til anlægget er godkendt og synet af skorstensfejeren, og jeg har lidt bedre erfaring med driften. Jeg har ingen ide om hvormange piller den tykker i sig, men det svinder rimligt hurtigt i mit magasin, hvilket jeg tager afslappet idet jeg tidligere fyrede med olie.

Mvh
Las


Besvar