Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Angående annonceblokade.

Her kan du stille spørgsmål til Teamet vedr. drift af sitet osv.
Giv os et tip om interessante emner!
Besvar
ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af ibsoerensen » 26 jan 2016 09:32

hvis der er 1875 brugere vil det koste 2.67 pr bruger (Flest brugere online var 1875, tors 13 mar, 2008 06:25) måske er der flere brugere?
hvis medlemsskab kostede 50 kr bliver det til mere end 90.000 kr
så er der vist nok til at drive forum, med mindre du forventer en ministerløn for arbejdet
der foreligger forhåbentlig et skatteregnskab over indtægter og udgifter (cvr) jeg vil ikke støtte noget sort


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Torpet » 26 jan 2016 15:51

En lidt anden vinkel: Brugerbetaling for aktive deltagere er da helt OK med mig, men jeg ville egentlig gerne bibeholde reklamerne samtidig, der er jo udelukkende reklamer der relaterer til vores emne, hvad kan der være galt i det? De ekstra penge kunne evt. gå til at sikre stabilitet på nettet for StokerPro og evt. gerne lidt mere til redaktørerne, dette er jo et super forum der bør værnes om. De der graver i arkiverne kan ikke andet end at blive imponeret, sikke en skattekiste af viden. Helt præcist er vores forum uvurderlig når noget uventet sker med et fyr, for netop i stress situationer tænker vist ikke ret mange af os klart, så der er en hjælpende hånd meget værdifuld. Ofte er det bare løsninger, man faktisk tidligere har læst om, der så lige skal påmindes om og opfriskes. Well, det er mit syn på denne sag.

PS ibsoerensen, kan vi ikke godt være lidt flinkere og undgå tidsspild på besværlige regnskaber og den slags red tape, jeg har ikke noget specielt behov for at se præcist hvad mine 50 kr. går til, der er vigtigere ting i livet. Jeg ser hellere at redaktørerne har overskud til at deltage i debatterne. Om de så tager sig en ekstra øl på vores regning imens, det er dem vel undt :). Så kan debatterne måske ovenikøbet blive sjovere :).

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Torpet » 26 jan 2016 16:03

Faktisk er jeg ofte tilbøjelig til at støtte de annoncører, som jo altså støtter vores forum ved at annoncere her. Så noget for noget ??

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af ibsoerensen » 26 jan 2016 16:33

Jeg har lige set en anonce "3 tricks til en flad mave" måske er den passende for dig, men jeg er nu helst fri for den indblanding og den har absolut ikke noget med pillefyring at gøre, desuden har jeg de fyr jeg skal bruge i øjeblikket så hvorfor kan jeg så ikke fravælge reklamer
Jeg er i øjeblikket ved at lave et forum i anden sammenhænge og der kan man for 15 us$ blive fri for reklamer (ca 90 kr) ikke kun et medlem men alle
Jeg synes også det er okay at admin får sig en øl men jeg vil helt generelt ikke støtte en sort økonomi, så hvis jeg skal yde et bidrag forventer jeg åbenhed

jopa

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af jopa » 26 jan 2016 17:22

Torpet skrev:En lidt anden vinkel: Brugerbetaling for aktive deltagere er da helt OK med mig, men jeg ville egentlig gerne bibeholde reklamerne samtidig, der er jo udelukkende reklamer der relaterer til vores emne
Ikke korrekt :D

Men i øvrigt er jeg af den opfattelse, at kan man ikke lide lugten i bageriet osv.
Vil ikke selv betale for at kigge rundt på en privat hjemmeside, og reklamerne forsvinder jo ikke ved betaling.

Skulle jeg betale ville jeg da helt klart fordufte, og uden at være fornærmet :D .


pendec

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af pendec » 26 jan 2016 17:36

jopa skrev:Skulle jeg betale ville jeg da helt klart fordufte, og uden at være fornærmet :D .
Det er sådan lidt med services, som det er med rige mennesker.. Når de giver øllen væk gratis så er vi glade, når de så vil vi selv skal betale for gildet, så er vi væk... Det er jo ikke nogen ny indstilling til livet at hvad der kommer let, går let, præcis som ens medlemsskab ;)

jopa

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af jopa » 26 jan 2016 17:39

pendec skrev:Det er sådan lidt med services, som det er med rige mennesker.. Når de giver øllen væk gratis så er vi glade, når de så vil vi selv skal betale for gildet, så er vi væk... Det er jo ikke nogen ny indstilling til livet at hvad der kommer let, går let, præcis som ens medlemsskab ;)
Når jeg går i byen giver jeg altid første omgang.
Alle husker hvem der gav første omgang.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Lintz » 26 jan 2016 18:24

Torpet skrev: De ekstra penge kunne evt. gå til at sikre stabilitet på nettet for StokerPro og evt. gerne lidt mere til redaktørerne
SE - Dét er en tanke efter mit hoved :great:

Jeg meldte mig til Redaktørjobbet udelukket for at score kassen, men desværre mente min arbejdsgiver (Læs: Ulrik) at arbejdet bærer lønnen i sig selv :wink:
- Så derfor sidder jeg nu bundet at en uopsigelig 10 årig slave lignede kontrakt.

Selvfølgelig gør jeg ikke det :P . Jeg meldte mig som Redaktør fordi jeg syntes at dette er et skidegodt forum (Et forum er ikke bedre end dens brugere). Derved syntes jeg at jeg bidrager med noget, her er det så noget "arbejdskraft". Nu er det så også blevet muligt at støtte forummet via MobilPay ,så der ryger også et mindre beløb ind der.
Nu snakkes der lidt om tvungen brugerbetaling under en eller anden form. Lad mig sige det med det samme. Hvis jeg kom ind på Stokerpro første gang og skulle oprette mig som bruger samt betale en form for abonnement. Ja, så var jeg den der var klikket væk igen.

- Så min mening er at brugerbetalingen skal komme via frivillighedens vej, også selv om det betyder at der er en del der "fiser på hamlen".
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Givet likes: 33 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af john m » 26 jan 2016 18:49

ibsoerensen skrev:Jeg har lige set en anonce "3 tricks til en flad mave" måske er den passende for dig, men jeg er nu helst fri for den indblanding og den har absolut ikke noget med pillefyring at gøre, desuden har jeg de fyr jeg skal bruge i øjeblikket så hvorfor kan jeg så ikke fravælge reklamer
Jeg er i øjeblikket ved at lave et forum i anden sammenhænge og der kan man for 15 us$ blive fri for reklamer (ca 90 kr) ikke kun et medlem men alle
Jeg synes også det er okay at admin får sig en øl men jeg vil helt generelt ikke støtte en sort økonomi, så hvis jeg skal yde et bidrag forventer jeg åbenhed
Nogen af reklamerne er vel relateret til ens egen færden på nettet, jeg har eksempelvis søgt efter en affugter og nu er der reklamer med denne vare.
Men reklamer i det omfang der gør sig gældende på dette forum kan jeg ikke se noget problem i . :great: :great:
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Angående annonceblokade.

Indlæg af Lintz » 26 jan 2016 18:54

john m skrev:Nogen af reklamerne er vel relateret til ens egen færden på nettet
Enig - Men der står jeg så også af. Skal jeg bruge noget specifikt søger jeg på denne vare en eller måske to aftner i træk, hvorefter at jeg måske køber den. Men reklamerne for dette produkt "forfølger" mig de næste 3 måneder - Ikke særligt genialt efter min mening.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar