Mange brugerer som er passive.

Her kan du stille spørgsmål til Teamet vedr. drift af sitet osv.
Giv os et tip om interessante emner!
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Mange brugerer som er passive.

Indlæg af Lintz »

Har siddet og kigget lidt på "Tilmeldte brugere" Og så derved, at hvis man listede dem via "antal indlæg" med færreste først. Ja så skal man altså 310 sider hen, før der kommer nogle med 1 indlæg.

Det svarer nogenlunde til 9300 brugere, eller knap halvdelen atf alle tilmeldte brugere på Stoker-pro.

Så af ren nysgerighed tilspørger jeg dig - [tag]Ulrik[/tag] Kan man for altid være medlem af dette forum uden at komme med et eneste indlæg - Ja, nogle af disse brugere er måske endda død og borte.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Mange brugerer som er passive.

Indlæg af nemocharley »

Det er egentlig også noget jeg har studset lidt over :)
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Mange brugerer som er passive.

Indlæg af BWJ »

Mon ikke antal medlemmer er = annoncepris .
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Mange brugerer som er passive.

Indlæg af Lintz »

BWJ skrev:Mon ikke antal medlemmer er = annoncepris .
Har overhovedet ingen anelse om det forholder sig således - Men må man håbe at "Ulle" kommer på banen når han får tid, lyst og lejlighed...
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Mange brugerer som er passive.

Indlæg af pendec »

Lintz skrev:Har siddet og kigget lidt på "Tilmeldte brugere" Og så derved, at hvis man listede dem via "antal indlæg" med færreste først. Ja så skal man altså 310 sider hen, før der kommer nogle med 1 indlæg.
En rigtig god årsag er, man kan ikke se nogen links på boardet, hvis man ikke har en konto, og desværre så er det lige så svært at slette et unikt ID i en database, da alle referencer så skal erstattes eller lede hen imod ingenting, og det kan også være svært hvis værktøjet ikke er bygget. værktøjet tror jeg dog findes her, men Ulrik er nok doven, og så er det nok ikke helt så økonomisk at bruge kostbar tid på oprydningen hvis værktøj er en webside som gør det, og man skal markere alle navne før de slettes.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Mange brugerer som er passive.

Indlæg af Ulrik »

Sådan tror jeg det er på alle fora. Der er ikke nogen betingelser vedr antal indlæg.
Nogle logger jo bare ind for at læse med og kunne bruge alle funktionerne.

Hvis man skal definere inaktive brugere, mener jeg man skal kigge på hvornår de sidst er logget ind.
Men det korte af det lange er, at der ikke rigtig er nogen grund til at gøre noget ved det.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Mange brugerer som er passive.

Indlæg af Lintz »

Ulrik skrev:Sådan tror jeg det er på alle fora. Der er ikke nogen betingelser vedr antal indlæg.
Nogle logger jo bare ind for at læse med og kunne bruge alle funktionerne.

Hvis man skal definere inaktive brugere, mener jeg man skal kigge på hvornår de sidst er logget ind.
Men det korte af det lange er, at der ikke rigtig er nogen grund til at gøre noget ved det.
Ok - Tak for svar :great:

Den der med hvornår man sidst har været logget ind ville nok også være mere reel - Man kunne jo tænke sig at man fik en påmindelse hvis man ikke havde været logget ind i xx antal mdr - For lige at spørge om man stadig er intresseret i at være medlem.

Men hvorfor gøre det hvis - som du skriver " at der ikke rigtig er nogen grund til at gøre noget ved det"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Mange brugerer som er passive.

Indlæg af Tom_AT »

Lintz skrev:
Ok - Tak for svar :great:

Den der med hvornår man sidst har været logget ind ville nok også være mere reel - Man kunne jo tænke sig at man fik en påmindelse hvis man ikke havde været logget ind i xx antal mdr - For lige at spørge om man stadig er intresseret i at være medlem.

Men hvorfor gøre det hvis - som du skriver " at der ikke rigtig er nogen grund til at gøre noget ved det"
Hvis man gør det på den måde, og dermed vil føre kontrol med hvor mange brugere der reelt set bruger forum, så dør siden helt.
Den er jo afhængig, i et vist omfang af reklameindtægter, og de genereres så vidt jeg ved at antal unikke besøgende på siden.

Som Ulrik er inde på, så er dette forum ikke anderledes end så mange andre fora. Der er en lille kerne af faste brugere der mere eller mindre dagligt eller ugentligt skriver lidt på forum. Og så er der alle de andre. formentligt 95% af alle tilmeldte brugere som enten bare kigger med fra sidelinjen af og til, eller som i sin tid kun oprettede en bruger for at få svar på et enkelt spørgsmål.
Præcis som det er med så mange andre ting man søger svar.

Og hvorfor egentlig også den lyst til at kontrollere alting? Et forum er jo et åbent offentligt sted hvor der gerne skulle være plads til alle der måtte have interesse i det forummet nu står for.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Mange brugerer som er passive.

Indlæg af Lintz »

Tom_AT skrev:Og hvorfor egentlig også den lyst til at kontrollere alting? Et forum er jo et åbent offentligt sted hvor der gerne skulle være plads til alle der måtte have interesse i det forummet nu står for.
Det var såmænd bare et intresse-spørgsmål for at blive klogere da jeg opdagede at ca halvdelen af tilmeldte brugere aldrig havde kommet med et indlæg.
SKULLE der være en form for kontrol (et lidt forkert ord) ville det være mere reel at bruge Ulrik´s model med hvornår man sidst havde været on-line
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar