God etikette på Stokerpro

Her kan du stille spørgsmål til Teamet vedr. drift af sitet osv.
Giv os et tip om interessante emner!
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

God etikette på Stokerpro

Indlæg af Lintz »

Hej Ulrik, har fulgt lidt med i hvad der er sket på forumet den sidste times tid ang. spørgsmål der ikke hører hjemme i en tråd - Forslag: opret en "God etikette" knap på linjen med "Portal" - "Forum" - "Regler" osv.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

God etikette på Stokerpro

Indlæg af Ulrik »

Problemet er at den slags kun læses af de brugere der ikke har behov for det. Nemlig dem der ar vante til at bruge forum.

Nye brugere tænker primært på deres problem og at få det løst og det synes jeg ikke man kan fortænke dem i.
Jeg synes det er langt bedre at vi opdrager i fællesskab. Det behøver altså ikke være en redaktør der beder folk om at oprette selvstændige emner.
Det kan alle gøre. Vi skal bare huske at gøre det på en venlig måde og huske på at nye brugere ikke er ude på at genere os.

Jo flere af disse venlige henstillinger der findes på forum, jo flere vil læse det inden de vækker en gammel tråd til live med et nyt spørgsmål.

Denne problemstilling har været eksisterende lige siden det første forum blev oprettet.
Man kan ikke komme det helt til livs.
Men man kan reagere fornuftigt på det og det synes jeg faktisk vi allerede gør.
MvH Ulrik©
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

God etikette på Stokerpro

Indlæg af Tom_AT »

Du har fuldstændigt ret Ulrik.
MEN - Jeg synes det er utroligt at man alligevel er nødt til at opdrage på voksne mennesker - og forstå mig nu ret :-)

Det jeg mener er det samme som jeg skrev i tråden tidligere, altså den der gav anledning til alt det her.

Nemlig at man jo heller ikke bare uden videre bryder ind i en samtale mellem 2 mennesker. Det samme kan man sagtens oveføre til et forum.
famdue
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 165
Tilmeldt: 07 apr 2010 10:23
Mit fyr: Nu 16 KW på Blackstar Kedel.
Areal: Ca. 230
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Dagligt forbrug: 16 kg om efteråreret
Årligt forbrug: 6 tons piller
Geografisk sted: Køge

God etikette på Stokerpro

Indlæg af famdue »

Ulrik » 13 Oct 2011, 23:01 skrev:Problemet er at den slags kun læses af de brugere der ikke har behov for det. Nemlig dem der ar vante til at bruge forum.

Nye brugere tænker primært på deres problem og at få det løst og det synes jeg ikke man kan fortænke dem i.
Jeg synes det er langt bedre at vi opdrager i fællesskab. Det behøver altså ikke være en redaktør der beder folk om at oprette selvstændige emner.
Det kan alle gøre. Vi skal bare huske at gøre det på en venlig måde og huske på at nye brugere ikke er ude på at genere os.

Jo flere af disse venlige henstillinger der findes på forum, jo flere vil læse det inden de vækker en gammel tråd til live med et nyt spørgsmål.

Denne problemstilling har været eksisterende lige siden det første forum blev oprettet.
Man kan ikke komme det helt til livs. Men man kan reagere fornuftigt på det og det synes jeg faktisk vi allerede gør.
Synes Ulrik håndterer problematikken meget fint :P

Noget af charmen ved Stokerpro er, netop at der dukker helt uforudsette spørgsmål op undervejs i en tråd icon_cheesygrin. Hvis ikke dette skete ser man ikke de uforudsette ting og sager.

Er der for mange løftede pegefingre, falder mange fra tror jeg desværre 8)

Forslag: strammere gør det de synes giver mening for dem, og slappere gør hvad de plejer :P

Og gudskelov for at alle reagerer fornuftigt.

Ps mener slet ikke man skal opdrage voksne mennesker. De skal nurses og serviceres. :oops:
Carsten
Scotte 16 kw og Blackstar/opop 20 kedel
10 m2 Batec solfanger i akku-tank
og lidt el til konens badevand.
Bare for en sikkerheds skyld!
Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Blevet takket: 25 gange

God etikette på Stokerpro

Indlæg af Flyball »

famdue skrev:
...kan jeg få serveret en kold fra kassen icon_cheesygrin.gif
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

God etikette på Stokerpro

Indlæg af Zarge »

joe tak som byder... :great:
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

God etikette på Stokerpro

Indlæg af Lintz »

Tom_AT » 13 Oct 2011, 23:26 skrev:Du har fuldstændigt ret Ulrik.
MEN - Jeg synes det er utroligt at man alligevel er nødt til at opdrage på voksne mennesker - og forstå mig nu ret :-)

Det jeg mener er det samme som jeg skrev i tråden tidligere, altså den der gav anledning til alt det her.

Nemlig at man jo heller ikke bare uden videre bryder ind i en samtale mellem 2 mennesker. Det samme kan man sagtens oveføre til et forum.
Du kan altså ikke bare gå ud fra at alle ved hvordan man skal gebærde sig inde på Stokerpro. Undertegnet har kun været med fra maj mdr og har lavet nøjagtig de samme fejl - altså "brudt ind i en samtale mellem 2 mennesker" som du skriver. At "opdrage" er et meget dårligt valgt ord - synes jeg - at "vejlede" er meget bedre.

Tænk på at det ikke er alle der er "internet-nørder" og måske er det ligefrem første gang de vover sig igang med en blog når de henvender sig herinde.

Vi har ALLE været "førstegangs" - både med det ene og det andet :oops:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

God etikette på Stokerpro

Indlæg af Flemmingth »

Selvfølgelig bør man ikke bryde ind i en tråd med noget der ikke vedrører trådens emne, men lidt "fis og ballade" skal der være plads til, f.ex. som når Søren (Levi) det sidste ½ år har jagtet mig mht. opsætning af den skorsten han solgte mig, næsten uanset hvor jeg gav min mening til kende.
Jeg er helt enig med Ulrik i, at vi ikke skal jagte "synderne". De "synder" jo oftest mod bedre vidende. En venlig henvisning vil oftest være bedste middel.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Besvar