Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Inkaso indkaldelse

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Mike N
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

Inkaso indkaldelse

Indlæg af Mike N » 03 mar 2011 09:32

Hey,

Nu fik jeg lige et brev fra VVS mandens advokat om at han skulle kradse de skyldige penge ind. Fair nok.

Problemet er at jeg fik en mail 23.02.11 om at jeg havde 8 dage til at betale og i dag fik jeg så inkaso brevet. Men 8 dage fra den 23.02 er da i dag. så jeg kan da stadig nå at betale. Der er vist en advokat der er på tynd is :-)

Jeg skyldte ham 11.700kr for noget andet vvs arbejde som er betalt den 2.3.11 men de penge han vil have for selve arbejdet med fyrrummet vil jeg ikke betale før der er kommet en afklarelse fra ankenævnet. Sagen blev overgivet til dem i mandags da VVS manden hårdnakket påstår at mit anlæg er som det skal være.
Ingen varme når det fryser hårdt. Kogende vand i vandhanen. total grimt rør arbejde (kan ses i galleriet) og så er der lavet så meget om i forhold til tilbudet at jeg mener ikke at den pris han har givet passer til tilbudet + jeg har selv hentet delene fordi de ikke havde mulighed for at få dem ud til mig samt jeg hjalp hans svend 10 timer med opsætning af div. dele da han gik der alene og ikke selv kunne få kedel, akku tank og ekspantionsbeholderen på plads. Det var ikke en del af tilbudet. Om jeg så har været flink at hjælpe eller ej har han sparet hans egen timeløn i de 10 timer.

Han har selv valgt at være pasiv i sagen så nu kommer bokshandskerne på og så tager vi (de små) kampen op mod de store. Håber ikke jeg får et blåt øje.


abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Inkaso indkaldelse

Indlæg af abn » 03 mar 2011 09:43

Kan kun sige held og lykke. Det kan jo godt blive en lang kamp.
Mvh Anders

coupegt
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Inkaso indkaldelse

Indlæg af coupegt » 03 mar 2011 10:06

ja held og lykke.

Det kunne lyde som om, at det kunne blive en træls sag.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Inkaso indkaldelse

Indlæg af Bigfoot » 03 mar 2011 10:21

og så en helt anden kommentar.

HYR DIG EN ADVOKAT NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I sådan en sag der, vil det være tosset at prøve at tage kampen alene.
Du skal lige undersøge med dit forsikringsselskab, for mange har retshjælp i deres indboforsikring.

Men få en advokat på her og nu. Det kan kun gå for langsomt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Inkaso indkaldelse

Indlæg af viking48 » 03 mar 2011 10:27

Mike N » 03 Mar 2011, 09:32 skrev:Hey,

Nu fik jeg lige et brev fra VVS mandens advokat om at han skulle kradse de skyldige penge ind. Fair nok.

Problemet er at jeg fik en mail 23.02.11 om at jeg havde 8 dage til at betale og i dag fik jeg så inkaso brevet. Men 8 dage fra den 23.02 er da i dag. så jeg kan da stadig nå at betale. Der er vist en advokat der er på tynd is :-)

Jeg skyldte ham 11.700kr for noget andet vvs arbejde som er betalt den 2.3.11 men de penge han vil have for selve arbejdet med fyrrummet vil jeg ikke betale før der er kommet en afklarelse fra ankenævnet. Sagen blev overgivet til dem i mandags da VVS manden hårdnakket påstår at mit anlæg er som det skal være.
Ingen varme når det fryser hårdt. Kogende vand i vandhanen. total grimt rør arbejde (kan ses i galleriet) og så er der lavet så meget om i forhold til tilbudet at jeg mener ikke at den pris han har givet passer til tilbudet + jeg har selv hentet delene fordi de ikke havde mulighed for at få dem ud til mig samt jeg hjalp hans svend 10 timer med opsætning af div. dele da han gik der alene og ikke selv kunne få kedel, akku tank og ekspantionsbeholderen på plads. Det var ikke en del af tilbudet. Om jeg så har været flink at hjælpe eller ej har han sparet hans egen timeløn i de 10 timer.

Han har selv valgt at være pasiv i sagen så nu kommer bokshandskerne på og så tager vi (de små) kampen op mod de store. Håber ikke jeg får et blåt øje.
Hej mike jeg ville tage kontakt til advokaten og bede ham udsætte inkasso forretningen: og så vil jeg bede ankenævnet om at der skal laves et uvildigt syn og skøn på det udførte arbejde ! Det uvildige syn og skøn vil jo som regel blive taget til efterretning i afgørelsen i denne sag !
så ingen betaling før ankenævnets afgørelse. og reporten fra de uvildige syns og skøns mænd / ingenørfirma :great:
Når det så er sagt skal du kontakte din advokat
Ps Hvad er restbeløbet????


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Inkaso indkaldelse

Indlæg af Ulrik » 03 mar 2011 14:22

Jeg er rimelig sikker på at man kan undlade at betale hvis det udførte arbejde afviger væsentligt fra det tilbud der er givet.
Men ikke 100%
MvH Ulrik©

Mike N
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

Re: Inkaso indkaldelse

Indlæg af Mike N » 03 mar 2011 14:54

Jeg har nu sat den lokale Advokat på sagen. Han sagde også at jeg skulle holde pengene tilbage og at en inkaso sag ikke kan lade sig gøre når ankenævnet arbejder med sagen. Retsplejeloven 361. Den sætning fik da hans advokat til at holde mund med hans stævning, så må vi se om de køre det videre, men det er jo deres penge og energi der er spildt.

Ankenævnet vil lige kigge sagen i gennem og så skal der også laves et syn og skøn på opgaven. Skal have et møde med min advokat i morgen eller mandag når han har læst sagen i gennem.

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Inkaso indkaldelse

Indlæg af Flunk » 03 mar 2011 15:09

Har selv været syns og skøndsmand i en del sager.
Det største problem for at få en korrekt besvarelse/vurdering fra syns og skøndsmanden er at de spørgsmål der stilles til ham er præcise, og dækkende for det omdiskuterede.
HUSK en syns og skøndsmand kun svarer på det der spørges om.
Ikke andet.
Jeg har været ude for at vide hvem hvor fejlen lå, men kunne ikke svare på det ud fra de stillede spørgsmål.Det blev først afklaret i retssalen hvor jeg var indkaldt som teknisk ekspert som syns og skønsmand
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Mike N
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

Re: Inkaso indkaldelse

Indlæg af Mike N » 03 mar 2011 15:16

Det lyder lidt underlige men sådan er mange retsager. Det er ikke nemt for den lille mand. Underligt hvorfor firmaer kan "gøre" som de vil på bekostning af os alm borger. Og brokker vi os koster det kassen og tit strander det det forkerte sted fordi man får sagt det forkerte, eller på den forkerte måde.

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Inkaso indkaldelse

Indlæg af tvivleren » 03 mar 2011 16:50

det bliver interessant at følge med i, jeg har faktisk ond af dig.

de der vvs er de ikke uddannet i at sætte sådan anlæg op, man skulle tro de lægger hovedet der hjemme. Jeg kan godt se at det er en kompliceret opbygning og forvirret.


Besvar