Internet by air ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Landbo
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Internet by air ?

Indlæg af Landbo »

Hej.

Kom af bare kedsomhed til at kigge i Hus&Have (en reklameavis der dumper i postkassen i ny og næ), der faldt jeg over en artikkel vedrørende internet via radiobølger fra http://www.skyline.dk i stedet for ADSL. Er der nogle der har positive/negative erfaringer med systemet ?
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Internet by air ?

Indlæg af MichaelK »

Hej


Læs her: http://www.trustpilot.dk/review/www.skyline.dk

I øvrigt skal der ikke være mange forhindringer for signalet, før
der er problemer. En arbejdskollega forsøgte at få bredbånd fra
Skyline, men måtte opgive da der lå en lufthavn i vejen for signalet.
Deres dækningskort skal tages med store forbehold. Selvom kortet
viser dækning i dit område, er det altså ikke sikkert at du kan få
Skyline abbonnement

Det er ikke et selskab jeg vil anbefale. Jeg har selv skiftet fra TDC
til Fullrate, og det køre perfekt.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
danni-nielsen
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 642
Tilmeldt: 20 dec 2006 18:45
Mit fyr: TwinHeat CPI 12
Areal: 350
Brændsel: Træpillersmuld
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Mariagerfjord

Re: Internet by air ?

Indlæg af danni-nielsen »

jep vi bestilte det sidste år engang, det virkede til og være et rigtigt godt produkt. de kom fra syline og monterede det oppe på vores tag og satte det hele op og det kørte bare der ud af den første uge. der efter kom der problemer ingen internet ingen telefon og der gik flere uger før der kom nogen og kiggede på det =ingen service fra dem af.
Det endte med at jeg bestilte internet og teletoni ved cybercity det eneste problem vi fik ved cybercityvar at vi ikke kunne få det til og fungere første dag , vi ringede til dem og dagen efter om morgen var der en tekniker( vi havde to linier ind i huset hvor af det kun var den ene der var i brug) han fiksede så lige skabet ude ved vejen og det har kørt lige siden.
Skyline fik bud på og hente deres sager, samtidligt fik de rykket 2 tagsten ned somde ikke ville sætte op igen :evil:

Det med og finde ud af regninger kan de heller ikke, de ville opkræve 1500 af os i manglende indbetaling det endte dog med de fandt ud af de havde lavet en brøler.
Så kan kun fraråde og få dem i huset, medmindre man gerne vil have problemer.
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z-æ-ø-å
. ,
Så kan i selv sætte ind hvor der mangler :)
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Internet by air ?

Indlæg af Zarge »

Tja, mig bekendt er eneste mast du kan regne med den store der står ved rundkørslen nord for thisted, senderne sidder ce 1/3 del oppe, hvad du ikke bor for langt væk, og kan se den del af masten er der sansynligvis rimelig dækning.
Der er godtnok vist flere master blandt andet en lidt nord/øst for sjørring, men den er jeg ikke overbevist om er i drift endnu...
Jeg vil gi andre ret, har du mulighed for fullrate er de LANGT at foretrække, men er kablerne ved at være møre er skyline et forsøg vær, du kan jo starte med en 2048/512, med basis installation, evt uden telefon, den er gratis i 6mdr og ingen binding, så kan du jo evt beholde den linie du har nu også, så kan du jo se tiden an...

Mvh Tonni Madsen
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Internet by air ?

Indlæg af MichaelK »

Hej



Det står da frit for alle at bruge Skyline,
men så billige er de altså heller ikke :?

Tager man et Skyline 5/1 abb., koster det 232,- pr. md.
Der ydes dog en rabat til nye kunder de første 6 mdr. på 132,-
Altså samlet pris 1. år = 1992,- herefter 2784,- pr. år.
Og det er UDEN Telefoni!

Fullrate tager for en 6/0,512 abb. 199,- m. IP-telefoni.
Oprettelsen er 99,- + Gebyr for fremsendelse af udstyr.
Altså samlet pris 1. år = 2487,- herefter 2388,- pr. år.

Skyline er altså billigst de første år, men derefter ender
de altså med at være dyrere end Fullrate. Vel at mærke
for en langsommere forbindelse.

Markedet er en ren jungle, og det er svært at skaffe sig et
godt overblik. Dog vil jeg anbefale, at man holder sig fra
trådløse bredbåndsforbindelser. De er simpelhen ofte for
ustabile.




Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Internet by air ?

Indlæg af Zarge »

Enig, har man mulighed for adsl er det at foretrække, men der er desværre en del steder hvor kablerne efterhånden er så dårlige at det resulterer i meget lave/ustabile forbindelser, hvis adsl i det hele taget er muligt...
Og der er skyline efter min mening et forsøg vær, men jeg syntes ærlig talt heller ikke de er en konkurrent til adsl, nærmere et suplement.
Og nej de kan ikke klare sig prismæssigt i forhold til fullrate, men i forhold til tdc ser det lidt bedre ud for dem, og det er jo ellers den eneste konkurrent mange steder i landet ( når man kommer lidt uden for byerne...)
Landbo
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Internet by air ?

Indlæg af Landbo »

Hej.

Michael K: Jeg har, som dig, fundet anmeldelserne på trustpilot. Er dog lidt usikker på hvem der kan finde på at skrive der. Mit gæt vil umiddelbart være dem, der virkelig føler sig snydt. Prisen ? Tja, fidusen vil være at fuldstændig skippe fastnet telefonen og bruge mobilen i stedet. Der er skyline lidt billigere, som jeg ser det.

Danni-Nielsen: Den historie lyder ikke ligefrem betrykkende. Hvis det er normen på firmaets formåen, burde de vel også hurtigt blive nødt til at dreje nøglen om. icon_cheesygrin.gif

Zarge: Vidste ikke hvor deres sendere sidder i Thisted eller Sjørring. Har kortest vej til Sjørring men også en bakke der ligger i vejen, endda lige ved senderen. Skinnerup masten har jeg næsten direkte sigt til. Der er kun en bakke i vejen ca. 1 km øst her for. Der er dog 13 km til Skinnerup her fra i luftlinie.

Tja, vil snuse lidt mere. Kan se de har en forhandler i Thisted. Næste gang en drager til storbyen, skal han da lige forstyrres lidt. Nuværende selskab er for dyrt og har en for ringe service.
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.
Brugeravatar
Jordsmeden
Stoker VI
Stoker VI
15
Indlæg: 249
Tilmeldt: 25 dec 2008 11:42
Mit fyr: Woody 6.11 på dor16 kedel
Areal: 175m2+ 25m2 hobbyrum
Brændsel: R.W piller
Fremviser gerne i postnummer: 8723
Dagligt forbrug: p.t ca 18 kg
Årligt forbrug: 2011: 6000 kg
Geografisk sted: Kragelund/hedensted
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Internet by air ?

Indlæg af Jordsmeden »

Hej

Har selv Internet by air, dog ikke fra Skyline, men fra Arrownet, mener vi ligget på 259 for en 8 mbit forbindelse dog kun med 512kb i upload, da de ikke kan garanterer mere.

Vi bor på landet og kan kun få tdc bredbånd maks 1mbit, (og den vil de ikke garanterer)til nogenlunde samme pris.eller dobbelt isdn :(

Driftsikkerheden er ok, vi bor ca 5 km fra sende masten. eneste udfald vi oplever er ved ekstrem snevejr fra øst eller islag, da det så kniber at sendemasten kan holdes fri.

Sidste år havde vi tre dage uden internet, fastnet telefonen er efter min mening et levn, fra graham bell som er ved at være historie :lol:
luka
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 jan 2008 18:03

Re: Internet by air ?

Indlæg af luka »

Hej

Jeg har nu haft skyline internet (3 mb/512 kb) og ip telefoni i ca. 9 mdr. Ved oprettelsen blev aftalt en total installation, hvor skyline skulle montere udstyr, ændre opsætning af email og internet samt telefon. De ringede kort tid inden de kom og alt virkede da de kørte herfra. Efter ca. 14 dage var der en fejl i antennen, og skyline skulle lige overbevises om at det var noget de skulle ud og se på. Da de kom herud blev fejlen hurtigt rettet. Siden har internet kørt uden problemer. Der har et par enkelte gange været kortvarige afbrydelser på telefonen. Opkrævning fungerer fint og hastigheden som jeg måler jævnligt ligger på ca. 2,92 - 3,02 mb i download og omkring 480 i upload. Det fungerer fint til vort behov som er email. surfe på nettet, se lidt film og en smule spil.

mvh. Jan
Lemvig

Besvar