Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jeg har penge nok, hvad med jer andre???????

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland
Fødselsdag

Jeg har penge nok, hvad med jer andre???????

Indlæg af soc » 18 feb 2007 10:54

Hvad sker der i Danmark lige nu?????

Konflikt eller ej.

Jeg kunne godt overleve i nogle år endnu uden lønforhøjelse. Jeg har egentligt ikke lyst til mere i lønningsposen, hvad med jer andre???

Har vi ikke penge nok????
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif


Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Winther » 18 feb 2007 11:29

I princippet kunne jeg egentlig være ligeglad, men det er ligesom mange ikke tænker på, at det meste af en lønstigning går op i røg i form af skat.

Jeg har heller aldrig arbejdet til den overenskomstmæssige løn, men selv aftalt min løn med arbejdsgiver og fagforeningspamperiet har jeg aldrig haft ret meget tilovers for. Nu ved jeg godt, at der er stor forskel på fagforeningerne, nogle er gode og andre er værdiløse, den jeg var medlem af, var ikke 5 potter p.. værd under en sag mod amtsrådsforeningen.
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.

Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 18 feb 2007 13:04

kan man godt have penge nok :shock: :scratch: jeg er da ikke lige frem fattig som en kirkemus, men jeg sagde da ikke nej hvis der kom en og ville give mig 2500-3000 mere i mdr. men det skulde jo selvfølgelig ikke på hvilken som helst bekostning :)
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 18 feb 2007 13:18

En lønstigning på bekostning af at det så ikke længere vil gå så godt med virksomhederne og at arbejdsløsheden stiger igen, tjaa så tror jeg sku også jeg har penge nok.
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact

brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

Indlæg af brian andersen » 18 feb 2007 14:26

Jeg ville måske også nøjes med en mindre lønstigning også få goder i stedet. Der er en stor årgang der går af de næste par år. Så jeg tror ikke der bliver arbejdsløshed lige med det samme.

Mvh
Brian


dangman
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 45
Tilmeldt: 10 jan 2007 22:33

Indlæg af dangman » 18 feb 2007 15:23

Ikke for at lyde grisk men set i lyset af den aktuelle situation i DK og de ret så store lønstigninger som bosserne får i disse tider så vil jeg da helt klart have min del af kagen, eller vil jeg da helt klart føle mig b*llet i r*ven ! Jeg får ingen tak for ikke at give andre "mine" penge !

Stokerfyr passer
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 27 dec 2006 19:47
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 1 gang

Indlæg af Stokerfyr passer » 18 feb 2007 15:41

Tjaa, hvis det kniber for dig at få udgifterne til at slå til så skal jeg da gerne hjælpe dig :D

Der hvor jeg arbejder har vi altid haltet bagefter, så hvis jeg kunne komme op på landsgennemsnittet gjorde det ikke noget.
Og som Multimek skriver
>>selvfølgelig ikke på hvilken som helst bekostning
det som han tænker på er nok mere fritid på den ene eller anden måde, et rent gæt fra min side,
men med fritid kan du ikke betale købmands regningen.
Hilsen
Michael Olsen

JOP
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 26 jan 2007 03:12
Mit fyr: Hjemmeflik med pavitronic 2320
Areal: 142
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5T
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af JOP » 18 feb 2007 16:21

Jahh ærlig talt så kunne jeg nok også godt klare mig.
Hvis skatten blev sat yderligere ned var det ok for mig IKKE at få mere i løn.
Ligegyldigt hvilken side man er til kan der vist ikke være nogen der kan være uenige i holdningen at skal kunne betale sig at gå på arbejde.

Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker » 18 feb 2007 18:12

Hejsa med jer

Vil da også lige give mit bidrag til denne diskutionen , jeg mener at vi skulle gennemføre noget mere bruger betaling og sænke skatten så har folk selv mulighed for at vælge til og fra , nu er jeg selvstændig og jeg mener sku jeg betaler nok i skat og min løn har jeg ikke så meget indflydelse på (er der overskud får jeg løn og er der ikke får jeg sku ikke noget ) man skulle kunne tegne forsikringer der dækker alt ind såsom Syghus , plejehjem osv...... vi er sku alt for sikre idag med vores system , tror at det er derfor at vi har så mange der ikke vil arbejde , men skulle jeg bestemme var der sku mange ting der blev lavet om
Og det er der nogle der kan være glade for at jeg ikke gør.

Er ikke så slem bare træt af de rige bliver rigere og de fattige bliver fattigere.

M.V.H. Tommi Fisker

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af Brian B » 18 feb 2007 20:02

Hej
Jeg klare mig nok, men jeg ville da godt have lidt mere..(fruen er på SU så..) men heller skatten ned så kunne det være man gad at give den en skalle igen som de råber på.. så kunne det osse være det gav det samme i skatte kassen i den sidste ende
jeg har prøvet at knokle 60-70 timer om ugen for at tjene gode penge men det eneste man får ud af det er at skattefar tager hele lortet og så er der sgu ikke meget ved det vi delte sådan han fik 58 ud af hver 100 kr jeg tjente det er sgu til at blive depri af at tænke på..
så jeg har fået nyt job med 37 timer i ugen så må jeg se hvad forskellen bliver i den sidst ende
fritid har jeg ikke brug for mere af..


Besvar