Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Boycot Snickers arbejdstøj!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Rasmusam
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 05 jan 2009 12:13
Mit fyr: Twin Heat M20I
Areal: 286+Kommende værkste
Brændsel: Alt
Årligt forbrug: Endnu uvist

Boycot Snickers arbejdstøj!

Indlæg af Rasmusam » 20 aug 2009 12:05

Jeg har nu fået difinitivt afvisning på at få mine penge retur for et par helbukser fra Hultafors group/Snickers Danmark.
Jeg købte d. 2. Januar 2009 et par helbukser (Overalls) fra Snickers. Jeg ville have den gamle model som jeg har brugt i flere år på mit tidligere arbejde da jeg var godt tilfreds med pasform og holbarhed (De har holdt i ca. halvandet-to års arbejde med 10-12 timer om dagen som montør, plus bygning af nyt hus resten af døgnets vågne timer.. Jeg fandt et par grå som jeg måtte tage til takke med, jeg ville hellere have haft dem i sort. Jeg måtte betale næsten 100 kr mere for den udgåede model, fremfor den nye model med lynlås i fronten og elastik i ryggen. Jeg har dårlig erfaring med lynlås og det var endnu en grund til at tage den gamle model. Jeg måtte lægge tæt på 800 kr for mine nye overalls, men så skulle de også gerne kunne holde nogle år da jeg ikke kan lave det store fysiske arbejde efter jeg brækkede begge ben i en arbejdsulykke i Maj 2007 som stadig ikke er helet, mine knæ blev ved operationen skåret op så knæliggende arbejde er kun muligt med et par meget bløde eksterne knæpuder. Min første arbejdsopgave med de nye bukser var at lægge ca. 50 m2 plankegulv som blev limet på beton. Altså ingen skarpe værktøjer el. lign. Da bukserne var en uge gamle revnede de ved en bred skulderstrop (samme stof som resten af bukserne) Det skete da jeg tog ved et koben for at skubbe gulvet sammen under montagen. Jeg smed dem ind til tømmerhandelen for at få mine penge tilbage. Det kunne de i men de ville sende dem ind til rep. De kom tilbage ca. en uge senere, uden der var rørt ved dem. De ville ikke reparere dem da det var en gammel model så ergo måtte de jo være ældre end jeg sagde. Nu nærmede jeg mig kogepunktet og sagde at jeg gerne viste dem en købskvittering, men den havde jeg ikke fået endnu så de måtte finde den på deres computer. Derefter sendte de dem afsted igen. De blev syet på kryds og tværs over revnen og det så ud som hvis jeg selv havde været igang med nål og tråd. Denne gang gik der ca to uger før jeg måtte ringe og høre at de lå på tømmerhandelen..
Det skal lige tilføjes at min "arbejdstid" hjemme er fra vore tre unger er lagt i seng ca. kl ni og indtil midnatstid.
Nu brugte jeg bukserne dagligt til at lave finish i huset-montere køkken-montere badeværelse og til at køre maskiner udenfor i.fb. med etablering af gårdsplads. Derudover har jeg kørt i bil efter materialer engang imellem. Omkring Maj-Juni lagde jeg mærke til der var slidt hul i røven på bukserne. Jeg smed dem i skuffen indtil jeg alligevel skulle på tømmerhandelen, første gang fik jeg besked på at køre hjem og vaske dem før de ville sende dem ind. En måneds tid efter havde jeg fået dem vasket og sendte dem ind.
Jeg bar over med den lange tid uden at høre noget da vi var i ferietider. For en uges tid siden ringede jeg for at høre hvor de var henne i sagen. Nå men de havde da lagt på tømmerhandelen siden 1/7 og var ikke reparerede da det ikke kunne lade sig gøre, eftersom det var alm. slidtage.
Nu ringede jeg selv til Hultafors som bad om at få bukserne over igen da de ikke kunne huske så langt tilbage i tiden. Nu har jeg snakket med Lotte derovrefra som fastholdt at det var alm. slidtage. Jeg mener det er en produktionsfejl og sagde denne sag ikke er afsluttet før jeg får mine penge tilbage. Desuden har jeg jo for længst købt nogle andre overalls i Harald Nyborg som har været udsat for langt værre ting end Snickers bukserne, og det kan ikke ses på dem. Hun ville ikke engang forsøge at lappe dem da der ikke er stof at sy en lap fast på. Så det eneste jeg kunne sige var at jeg har ca. 20 stykker arbejdstøj fra Snickers men jeg køber ALDRIG det rådne mærke igen. Jeg håbede deres service var lige så god som det andet arbejdstøj jeg har. Men det er IKKE tilfældet.!
Hilsen
Rasmus Aggerholm Mortensen
Lundgårdvej 3
7860 Spøttrup


Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Boycot Snickers arbejdstøj!

Indlæg af Hr.Hansen » 20 aug 2009 20:29

Vi fik også snickere for et par år siden, de første 2 par jeg fik, holder stadig. Jeg er mure og ligger dagligt på knæ, og der er ikke hul endnu. Hvordan service er, skal jeg ikke udtale mig om, da jeg aldrig har prøvet det endnu.
Mvh Thomas Hansen

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: Boycot Snickers arbejdstøj!

Indlæg af mejeristen » 20 aug 2009 21:56

tja HARALD NYBORGS arbejdstøj er efter min mening ikke noget at råbe hurra for. jeg har måttet reklamere over et par arbejdsbukser 3 gang da knappen falder fra hinanden .
?:
Hvordan havde du ellers tænkt dig de skulle rep. revnen , svejse den sammen?

mht bagdelen tja kan egentligt godt forstå firmaet, de kan jo ikke bare Udskifte et par overalls hver gang røven er slidt ud af dem, de ville jo komme til at udskifte arbejdstøj i stride strømme hver gang kunderne glemmer at tøjet ikke er beregnet til at "polere" betongulve mm
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Rasmusam
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 05 jan 2009 12:13
Mit fyr: Twin Heat M20I
Areal: 286+Kommende værkste
Brændsel: Alt
Årligt forbrug: Endnu uvist

Re: Boycot Snickers arbejdstøj!

Indlæg af Rasmusam » 20 aug 2009 22:02

Ha ha.. Er du ansat ved Snickers? Hvis jeg mente der var grund til de var slidt igennem havde jeg nok ikke brugt flere timer på at reklamere. Det er for mig en principsag. De andre jeg har haft i flere år holder som sagt stadig og er blevet hårdt misbrugt. De "Nye" har været brugt hjemme ved mig selv i noget der ligner to måneder til fritidsarbejde. Prøv at læse hele indlægget før du kommer med dine morsomheder.

Rasmusam
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 05 jan 2009 12:13
Mit fyr: Twin Heat M20I
Areal: 286+Kommende værkste
Brændsel: Alt
Årligt forbrug: Endnu uvist

Re: Boycot Snickers arbejdstøj!

Indlæg af Rasmusam » 20 aug 2009 22:07

Hr.Hansen skrev:Vi fik også snickere for et par år siden, de første 2 par jeg fik, holder stadig. Jeg er mure og ligger dagligt på knæ, og der er ikke hul endnu. Hvordan service er, skal jeg ikke udtale mig om, da jeg aldrig har prøvet det endnu.
Lige netop det der er mit problem. De har lavet nogle gode overalls men er nu gået over til at lave noget lort. Jeg spurgte hende om hun ville føle det var rimeligt hvis hun køber en Mercedes hvor motoren bryder sammen efter 100.000 km mens hendes nabo har en der har kørt en million km. Det ville hun ikke synes var rimeligt, ergo mener jeg også folk der køber deres arbejdstøj burde kunne forvente samme kvalitet hver gang.


Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Boycot Snickers arbejdstøj!

Indlæg af Julehund » 21 aug 2009 06:12

hmm... du købte jo en gl. model, der måske har ligget længe!! jeg har altid brugt snickers, og har aldrig haft problemer med deres tøj! jeg er elektriker, og kravler meget på mine knæ (rå-beton i nye huse osv.)
så ingen boycot her fra mester! :roll:

Rasmusam
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 05 jan 2009 12:13
Mit fyr: Twin Heat M20I
Areal: 286+Kommende værkste
Brændsel: Alt
Årligt forbrug: Endnu uvist

Re: Boycot Snickers arbejdstøj!

Indlæg af Rasmusam » 21 aug 2009 10:02

Hvis det kan holde til at arbeje i det i flere år, burde det jo ikke blive mørt ved at ligge på hylden. Desuden var det et spørgsmål om en måned eller to siden de gik over til en ny model. Men som sagt er det der undrer mig at dine og mine gamle bukser har kunnet holde til alt så køber man et par der er så slidstærke som en karklud. Og det vil de absolut ikke høre tale om, at der skulle være sket en fejl derfra. Knæene skulle også være begyndt at være slidte, og det,på trods af jeg ikke kan sidde på knæ og arbejde uden knæpuder der bliver sat udenpå tøjet.. LIDT underligt efter måske to måneders arbejde.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Boycot Snickers arbejdstøj!

Indlæg af pille bruger » 21 aug 2009 11:19

Rasmusam skrev:Hvis det kan holde til at arbeje i det i flere år, burde det jo ikke blive mørt ved at ligge på hylden. Desuden var det et spørgsmål om en måned eller to siden de gik over til en ny model. Men som sagt er det der undrer mig at dine og mine gamle bukser har kunnet holde til alt så køber man et par der er så slidstærke som en karklud. Og det vil de absolut ikke høre tale om, at der skulle være sket en fejl derfra. Knæene skulle også være begyndt at være slidte, og det,på trods af jeg ikke kan sidde på knæ og arbejde uden knæpuder der bliver sat udenpå tøjet.. LIDT underligt efter måske to måneders arbejde.
Det ser ud som om at du også har fundet ud af at have ret, og at få ret, er to forskellige ting. :wink:
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: Boycot Snickers arbejdstøj!

Indlæg af mejeristen » 22 aug 2009 23:59

Rasmusam skrev:Ha ha.. Er du ansat ved Snickers? Hvis jeg mente der var grund til de var slidt igennem havde jeg nok ikke brugt flere timer på at reklamere. Det er for mig en principsag. De andre jeg har haft i flere år holder som sagt stadig og er blevet hårdt misbrugt. De "Nye" har været brugt hjemme ved mig selv i noget der ligner to måneder til fritidsarbejde. Prøv at læse hele indlægget før du kommer med dine morsomheder.
Nix jeg er ikke ansat ved Snickers!, og jeg har læst dit indlæg!!

Men kan du uomtvisteligt bevise dine påstande overfor sælger af tøjet???
eller kan det komme ind under købelovens § om garanti, er vist noget med indtil 6 mdr. er det sælger der skal bevise at det ikke er varen der er problemet!

NO OFFENCE, men når jeg læser dit indlæg, kan jeg godt få fornemmelsen af at det ikke har været sjovt at stå på sælgers side af skranken, mon det kan have påvirket udfaldet???

/ OUT
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Rasmusam
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 05 jan 2009 12:13
Mit fyr: Twin Heat M20I
Areal: 286+Kommende værkste
Brændsel: Alt
Årligt forbrug: Endnu uvist

Re: Boycot Snickers arbejdstøj!

Indlæg af Rasmusam » 23 aug 2009 19:55

Jeg mener nu jeg bevarede roen over for de ansatte ved tømmerhandelen og snakkede ganske fornuftigt med dem ved Hultafors. Men måske jeg skulle undersøge det med købeloven. de var jo ikke 6 mdr ved indlevering sidste gang. I øvrigt kan det godt være det er en forkert overskrift jeg har valgt til indlægget. Jeg mener ikke jeg skal have folk til at lade være med at købe deres produkter, men vil bare fortælle at når de en gang imellem laver noget skidt vil de ikke stå ved det. Ud over det er det noget godt tøj de laver. Men altså ikke denne gang..


Besvar