Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Politivold

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Politivold

Indlæg af Ulrik » 15 aug 2009 10:26

De fleste af jer har sikkert set det i nyhederne, politiet gennemtæver danske borgere under en fredelig demonstration foran Brorsons Kirke.
Jeg finder det egentlig ikke relevant at politiet skulle rydde kirken for asylansøgere.

Der er ikke "bare" tale om at tildele urolige demonstranter et par enkelte knippelslag og opløse en fredelig demonstration.
Siddende og liggende demonstranter (endda unge piger) bliver gennemtævet af gentagne slag med knipler på krop og i ansigt.
Selv da de forsøger at komme væk får de tæv.

Velkommen til de amerikanske forhold, føj hvor kan det være ulækkert at være dansker.
Se indslagene her:
http://jp.dk/jptv/indland/?id=19660
http://jp.dk/jptv/indland/?id=19668

Der kan sikkert findes flere...
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Politivold

Indlæg af Lau » 15 aug 2009 10:37

Hehe, jeg er faktisk imponeret over politiets indsats - i et interview med en af pigerne, fortalte hun at hun først blev slået ved hendes fjerde "kædedannelse"..

det vil sige at hun 3, sandsynligvis 4 gange, er blevet bedt om at skrubbe af - lidt vold ved kølle er i så fald helt på sin plads..

Passer gaden, eller du bliver flyttet - med magt, om nødvendigt.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p ... 16277.html imponerende mængde af håndkraft, før staven bliver trukket..

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Politivold

Indlæg af Ole S. » 15 aug 2009 11:11

Hej

Det er muligt at nogle betjente er gået over stregen, svært at vurdere for uvedkommende.

Men er man blevet bedt om at fise af indtil flere gange, og med vilje vælger at ignorere dette. Så falder der altså brænde ned, og det er fuldstændig iorden efter min mening.

Kun fem anholdte er jo ikke meget i denne sammenhæng.

Ps: Hvorfor vælger folk at skjule deres ansigt når kameraet kommer, vil man ikke stå ved sine handlinger, og tage de konsekvenser det giver??? Det er da hyklerisk.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Politivold

Indlæg af Ulrik » 15 aug 2009 11:17

Der er himmelvid forskel på at blive flyttet med magt og blive gennemtævet med en knippel mens man ligger ned.
Og at blive slået i ryggen så man segner når man er på vej væk.

Vi ser en pige blive slået i hovedet med en knippel og vi ser hvem der gør det.
Vi ser et interview med en pige der er blevet slået i hovedet.
Det er ikke lovligt når kniplerne rammer i hovedet.

Der er eksempler på demonstranter der er døde af knippelslag placeret de forkerte steder.
Ligeledes er der eksempler på folk der dør pga. hårdhændet behandling i forbindelse med anholdelser.

Dette sker fordi der er nogen der synes at, citat: lidt vold ved kølle er i så fald helt på sin plads...

Det er bare ikke godt nok. Der er ingen mål der helliger de midler der er blevet brugt.

Men selvfølgelig kan jeg være ligeglad, det er jo blot en flok tossede køvenhavnere. Nogen af dem ryger sikkert hash.
Jeg er ikke i familie med nogen af dem, ej heller er jeg i familie med nogen der er blevet tævet ihjel af det danske politi.

Jeg er 100% overbevist om at politiet ikke bevidst forsøger at skade folk. Sagen er bare den at det gør de i nogle tilfælde, og det med fatale følger.
Så bliver politiet pludselig til voldsmænd der bryder loven. Det skal der tages hånd om, det må ikke ske.

Og selvfølgelig er jeg enig i at man skal følge politiets anvisninger, men ofte er en del af det at demonstrere IKKE at gøre det.


TILFØJELSE:
Ole S. skrev:Kun fem anholdte er jo ikke meget i denne sammenhæng.
Nej, det er ikke meget i en situation hvor politiet har valgt at bruge så meget vold.
Hovsa, ja de kan jo vælge at anholde folk istedet for at tæve dem. Men har man ikke plads i detentionen, så tæver man da bare istedet.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Politivold

Indlæg af Julehund » 15 aug 2009 11:35

jeg syntes det er ok med knippel-suppe!! de kan bare lette r.... når de bliver bed om det!!
og helt ok at politiet trænger ind i kirken og henter de "banditter"! det er jo som i børne haven... du er taget!! nej for jeg har helle her!!
jeg støtter politiet 100% (husk nu det er blot MIN mening) :)


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Politivold

Indlæg af MichaelK » 15 aug 2009 11:42

Jeg er ganske enig, både med Lau og Ole S.

Den manglene respekt for politiet og deres arbejde, tvinger jo nærmest politiet
til, at tage skrappere midler i brug.

Jeg er en stor fortaler for, at politiet skal have yderligere midler til rådighed i deres arbejde.
Vandkanoner er f.eks. et glimrende middel til at opløse demonstrationer.
Efterkommer man ikke politiets anvisninger, må man jo forvente at blive fjernet med magt.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Politivold

Indlæg af Julehund » 15 aug 2009 11:44

MichaelK skrev:Jeg er ganske enig, både med Lau og Ole S.

Den manglene respekt for politiet og deres arbejde, tvinger jo nærmest politiet
til, at tage skrappere midler i brug.

Jeg er en stor fortaler for, at politiet skal have yderligere midler til rådighed i deres arbejde.
Vandkanoner er f.eks. et glimrende middel til at opløse demonstrationer.
Efterkommer man ikke politiets anvisninger, må man jo forvente at blive fjernet med magt.


Mvh.
HØRT!! :)

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Politivold

Indlæg af Ulrik » 15 aug 2009 12:52

Jeg er beklageligvis kommet til at linke til den forkerte video :)
Her er den med pigen der får 8 knippelslag hvor det ene er i hovedet (ulovligt) og det sidste er i ryggen hvor hun er på vej væk: http://jp.dk/jptv/indland/?id=19670

Til alle knippel tilhængerne:
Læs nu lige overskriften: Politivold
Se videoen der omhandler politivold.

Jeg ved ikke hvad jeg skal frygte mest.
Et land hvor der øves politivold eller et land hvor indbyggerne mener at politivold er iorden...
Jeg håber da at grunden til dette er, at man har været lidt for hurtig til at læse emnet eller jeg ikke har formået at forklare mig ordentligt, ja det forkerte videolink gjorde det nok ikke bedre.



For at gå lidt offtopic og kommentere på det skrevne vedr. politiets manglende midler.
Så går jeg bestemt ind for flere midler til politiet. Både mandskab, vandkanoner osv.
Så tror jeg vi ville se færre situationer som denne.

Og ja, gu skal man rette sig efter politiets anvisninger og man skal heller ikke stille spørgsmål hvis man finder dem uretfærdige.
Men politiet hverken skal eller må tæve folk som på videoen, hvilket iøvrigt passer fint på definitionen politivold.

Er jeg virkelig den eneste her der mener at også politiet skal overholde loven??
MvH Ulrik©

danni-nielsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 642
Tilmeldt: 20 dec 2006 18:45
Mit fyr: TwinHeat CPI 12
Areal: 350
Brændsel: Træpillersmuld
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Mariagerfjord

Re: Politivold

Indlæg af danni-nielsen » 15 aug 2009 13:09

Julehund skrev: HØRT!! :)

Helt Enig

Mener også politiet skal have flere midler og gøre godt med, hvordan vil lille danmark ikke se ud om 20-30 år hvis der ikke bliver gjort nogen nu.
Der er efter hånden kommet så mange balademager i danmark at man knap nok tør gå i byen om aften i de lidt størrere byer, man ved jo snart ikke hvor når man bliver slået ned, man behøver jo blot se lidt forkert ud og så er den gal.

Så rydningen af brorsons kirken er helt eften bogen syntes jeg,
Mener dog ikke man skal skælde ud på politiet, men på de forældre der skulle have opdraget lidt mere på de unge det er gået ud over, de mangler jo tydeligvis al respekt for politiet og det er det problem vi vil komme til og døje med senere, hvis ikke politiet får lov til og bruge nogle metoder der kan skabe respekt for dem.

Det var min mening.
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z-æ-ø-å
. ,
Så kan i selv sætte ind hvor der mangler :)

Brugeravatar
Jan_Al
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 486
Tilmeldt: 09 okt 2008 19:54
Mit fyr: KSM 175-13
Areal: 154
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Dagligt forbrug: ca. 20Kg.
Årligt forbrug: Sæson 09/10= 6,4T
Geografisk sted: Als, Sønderjylland
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Politivold

Indlæg af Jan_Al » 15 aug 2009 14:17

At dømme nogen af de involverede parter, vil være svært for os. Vi får kun set de klip som "sælger"! Vi har ikke set hvad der foregik før de famøse klip, men jeg tror ikke at politiet bare trækker og bruger deres knipler medmindre at det er blevet provokeret nok til det. Vi ved jo allesammen at selv den roligste hund kan blive agressiv når den er blevet tirret længe nok. Nogle af dem som har fået knippelsuppe er måske de samme som går rundt og sætter ild til uskyldige folks biler og lignende ting. Er det ikke netop i en sådan situation at man tænker at havde det været min bil, så havde de fået hvad de fortjener?


Besvar