oliefyr gurgler

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Batgirl
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 68
Tilmeldt: 05 jan 2007 22:40
Mit fyr: Woody med 5.0 styring og Alpha2 pumpe
Areal: 139
Brændsel: dlgtræpiller
Årligt forbrug: Ca 5 tons
Geografisk sted: Bjerringbro

oliefyr gurgler

Indlæg af Batgirl »

Hej mit oliefyr larmer af h. til, der er masser af luft i rørerne, tror jeg. Jeg har luftet alle radiatorerne, men ved ikke rigtigt, hvordan jeg gør det i fyrrummet. Skal jeg fylde mere vand på fyret, samtidig med at jeg åbner for en af ventilerne på en radiator? På mit gamle stoker var der nemlig en ventil bagpå, som skulle åbnes, når jeg fyldte vand på, men det er der ikke på oliefyret. Håber nogen kan hjælpe. Og nu kommer mit nye pillefyr snart, det bliver forhåbentligt godt, selvom jeg ikke savner rengøringen og svineriet sønderligt meget.
Hilsen Janni

søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: oliefyr gurgler

Indlæg af søren ø »

For det første skal pumpen være slukket når du lufter ud. Sæt tryk på til 1.5 bar, det sker der intet ved. Når pumpen har været slukket et pat minutter lufter du alle radiatorer ud, derefter tænder du pumpen og lader den køre et stykke tid. Så gentager du hele processen igen, og bliver ved med det indtil al luft er trykket ud af systemet. Det kan godt tage lang tid og måsk gentages efter et par dage, hvis der er nogle steder luften kan stå og gemme sig.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
Besvar