Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

stor konflikt

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10375
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re:

Indlæg af thy » 13 feb 2007 22:23

hmm nu bliver der nok ballade... i den sid afdeling var det kun socialdemokrarter der kunne bruges og deres synspunkter....

hvis der skal noget fornuftig ud af fagforeningerne må de sku være upolitiske.....
det eneste de kunne ævle om hvad regeringen gjorde forkert osv...
det kunne man sku da ikke bruge til en skid... det er jo stort set ligegyldig hvem der sidder ved roret... de kan jo ikke lave noget særligt uden alle er med aligevel...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 14 feb 2007 17:03

Det med at de skal være upolitiske er vidst svært at finde. Da jeg startede ny uddannelse for 1.5 år siden skulle vi på besøg i en fagforening, selvom mange af os har stået i fagforening i mange år. Klovnen der fortalte brugte 15 minutter på at fortælle hvor gode socialdemokraterne er og hvor dårlig regeringen er, og man måtte være fuldstændig hjernedød hvis man stemte på andre en socialkammeraterne. Til sidst rejste jeg mig op og meddelte at jeg ikke gad høre på den slags pis og at det var synd for de unge mennesker som var med at de skulle hjernevaskes på den måde. Ikke lige et fedt første møde med en fagforening for dem. Jeg nåede ikke at høre hans svar, da var jeg på vej ud i bilen, sammen med 3 andre voksenlærlinge. Men der var vidst blevet lidt stille bagefter fik vi at vide.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10375
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 14 feb 2007 17:08

respekt sårn skal de have det.... :-)

det har jo intet med fagforening at gøre :-(
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

Indlæg af brian andersen » 14 feb 2007 17:13

Nu kender jeg ikke så meget til 3f`s afdelinger, Jeg kan kun snakke for vores lille metal afdeling med 1200 medlemmer. Der gør vi meget ud af at tage sig tid til at høre hvad folk har på hjertet eller kommer med problemmer på deres virksomhed. vi kender stort set alle medlemmer hvilket jeg tror er vigtig, og tro mig der bliver kørt rigtig mange sager hver år pga virksomhederne ikke overholder reglerne. Jeg har siddet i bestyrelsen i 6 år. Man skal selvfølgelig gøre det for at hjælpe andre og fordi man kan lide det. Jeg bruger ca 10-20 timer om ugen ved siden af mit normale 37 timer`s job. hvilket de andre også gør,det er nødvendig for at få en afdeling til at køre.

Ps. jeg skal for god orden skyld sige det er ulønnet. Vi er 7 fra liste A og 1 sf, 1df men uanset hvad hænger politik og bevægelsen sammen.

mvh
Brian

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10375
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 14 feb 2007 17:38

godt ord igen Brian....

som sagt har bare dårlige historier om SID....
der imod har tib været ok....
siden det blev 3F har jeg ikke snakket med dem...


det er ikke dem der laver det du gør jeg er utilfred med .. det er sku pamperne der sider og hæver lønnen for det arbejde i laver...

det er toppen i fagforeningerne der ubrugelige og topen i LO...
det er så længe siden de har lavet noget fornuftig arbejde at MIN PERSONLIGE mening de ved forlidt til alm arbejde til at være inde i hvad alm arbejder vil have igennem ved forhandlingerne og når det ikke ved rører dem så bliver det bare noget la la....
det svarer til jeg skulle bestemme hvad naboen skulle have i løn...

men har ingen efaring med metal...så håber de er bedre organiseret...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

Indlæg af brian andersen » 14 feb 2007 20:00

Du har ret i lo er ikke hvad de har været........
Jeg skal ikke gøre nogen bedre end andre men efter vi fik Thorkild Jensen som formand er der rigtig blevet rydet op. og det med pamper er ved at være mange år siden. Jeg er også meget glad for det er Thorkild der formand for co industri og børge (3f) der er næstformand. Men næsten lige meget hvad de gør ved denne forhandling tror jeg ikke de kan gøre det godt nok. "Ingen tvivl vi har fortjent en god løn samt gode forhold." Samt de er presset af alle de medlemmer der er flyttet. Det gør mig lidt bange, det koster at lave en overenskomst, arbejde for arbejdsmiljøet. Vi har folk i Uddannelsesudvalg, vores lærlinge skal have en god og stabil uddannelse og ikke de små kort tids uddannelse som ikke er skid vær alligevel, eller betale for vores efteruddannelse det har vi gjort en gang 8% skat. De gule har ingen af delene. Jeg kan godt frygte at det er ved at gå i stykker bid for bid.

Det de skal forhandle er indkommende forslag fra de forskellige generalfosamlinger.

Mvh
Brian

pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Indlæg af pillen » 16 feb 2007 02:19

Hejsa.

Er forhandlingerne ikke brudt sammen igen..

Så nærmere vi os en konflikt...

På min arbejdsplads,er faglært.. Er vi enig om at der skal seriøse kugler på bordet ellers må vi stå stille og det koster knapper. 60000 i timen år linje...
Det kan ikke passe at man kan se at direktører bliver federe og federe og spiser os af med mindre end stigning i inflation.
Ved godt det ikke hjælper og at regeringen går ind i strejken,men vi bliver nød til at vise vores utilfredshed på en eller anden måde og som arbejder ,er det næsten vores eneste...

Mvh Claus AKA pillen

Michael K
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 73
Tilmeldt: 04 jan 2007 21:01
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Michael K » 16 feb 2007 12:07

pillen skrev:Hejsa.

Er forhandlingerne ikke brudt sammen igen..

Så nærmere vi os en konflikt...

På min arbejdsplads,er faglært.. Er vi enig om at der skal seriøse kugler på bordet ellers må vi stå stille og det koster knapper. 60000 i timen år linje...
Det kan ikke passe at man kan se at direktører bliver federe og federe og spiser os af med mindre end stigning i inflation.
Ved godt det ikke hjælper og at regeringen går ind i strejken,men vi bliver nød til at vise vores utilfredshed på en eller anden måde og som arbejder ,er det næsten vores eneste...

Mvh Claus AKA pillen
Du har ret i, at vi skal have mere i løn. Jeg vil også gerne have meget mere i løn, men jeg er heller ikke interesseret i, at vi får så store lønstigninger, at inflationen kører løbsk, og kunkurrenceevnen bliver dårlig, og at regeringen er nødt til at gribe ind med en eller anden kartoffelkur eller pinsepakke, eller hvad de nu hed de forskellige indgreb som for snart mange år siden var hverdagskost, fordi der ikke blev holdt igen. Så er en stor lønstigning intet værd, hvis den bliver inddraget igen i en ny kur.
Med venlig hilsen
Michael K
(Kommende stokerfyrsejer, måske Liagros Benekov R 15).
(Det blev så ikke stokerfyr alligevel, men jordvarme).

brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

Indlæg af brian andersen » 16 feb 2007 22:13

Hej

"hørt" Helt enig claus "Dyremose er ikke den eneste"

De skal mødes i forhandlingsudvalget i morgen formiddag og finde ud af om der overhovedet er mulighed for at forhandle vidre. vi skal have hvad der er rimlig hverken mere eller mindre overenskomsten plejer ca. at give 1% til 1,5% pr år det gør den sikret også denne gang. så skal vi vil have 4 - 5% i lønnen. De fleste virksomheder har tjent rigtig mange penge de sidste par år, så det er vel minimom. Jeg tror sgu ikke kunkurrenceevnen bliver dårligere ved vi får 5kr mere end vi plejer. Hvis det er det flytter de alligevel. Statestikken viser at mange flytter hjem igen pga kvalitet i dk
Ellers plejer virksomhederne at sige der skal fyres hvis vi skal have mere i løn...........

mvh
Brian

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 18 feb 2007 01:29

Hvornår pokker har Overenskomstforhandlinger mellem DI og LO kastet en lønstigning af på de af os der har en timeløn der ligger over mindsteløn ?

Lig også mærke til at sammenbrudet omhandler LO's krav om noget ekstra til LO medlemmer og det nægter DI at gå ind på
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact


Besvar