Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

stor konflikt

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

Re:

Indlæg af brian andersen » 12 feb 2007 20:51

He he god diskussion

Jeg syntes virkelig vi skal passe på vores overenskomster, jo flere der melder sig ud jo dårlige bliver overenskomsten, længere arbejdstider og tillæggene var væk til aften og natarbejde løn under sygdom. Uddannelse, 5 feriefridage (de kostede 600mil ved sidste konflikt)
Jeg syntes det er træls at Nim i Esbjerg og Kristelige medlemmer kan få alt for det halve.
Man betaler i dyre domme til forsikringer til hus bil og båd, men håber ikke der sker noget. Men man gør det sgu ikke ved sig selv på arbejde. Det viser sig også de såkaldte gul fagforeninger ikke får så mange penge hjem i civilretten som ved vores arbejdsret. Vores børn eller børnebørn kommer til at kæmpe som vore bedsteforældre gjorde det.
Det kommer jo ikke af sig selv.
Ang. ap skulle de 2-3 mand være glade for deres rengørings tjans….. nej tillidsmanden Har måske sovet lidt, det skulle ikke være kommet så langt.

Nej spøg til side ”næsten”
Det er en svær tid for fagbevægelsen, de bliver nød til at få en ekstra god forhandling hjem ellers flygter der mange flere. De har måske også sovet i timen. De skulle haver gjort noget mere for lang tid siden. 1 strejkevarsel er ikke kommet endnu så der er masser af tid.

Mvh
Brian


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 12 feb 2007 21:53

der sker sku ingen ting bare vent og se...

for 7 år siden havde vi fagforeningen med til at forhandle løn.....
sid og min bare røv!!!! "vi kan jo prøve at forlange 50øre mere i timen..."
hva fanden kan man bruge sårdan en udmelding fra den lokale rødnæsede formand vor here bevares....

gir sku ikke fem ører for fagforeningen som den er nu en snakke klub...

undskyld mit sure opkast..... har bare været uheldig med den lokale afdeling.....

lo hva laver de af fremskridt for menigmand ja jeg spørger bare...
desvære er toppen af fagforening + lo blevet fede på bekostning af komunikationen med alm arbejder...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

Indlæg af brian andersen » 12 feb 2007 23:09

Det er skam ikke sur opkast du har ret langt henne af vejen Jeg mener også der nogle af de gamle der har lim på bagdelen og glemt de er valgt på en generalforsamling af medlemmerne.
Hvis man køre under minimalløn har man retten til 1 årlig lønforhandling. Hvis der ikke er valgt en tillidsmand kan man anmode om den lokale afdeling forhandle løn for de ansatte. Køre man under normal lønnen får man det der bliver forhandlet i overenskomsten. bagerne fik 7.5% i år og det samme næste år.

Mvh
Brian.
Med venlig hilsen
Brian andersen

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 13 feb 2007 00:42

Jeg er tidligere medlem af HK

For mange år siden skulle vi stemme om overenskomsten.
Jeg fik et brev fra HK og blev bedt om at stemme.
I morgenavisen dagen efter kunne jeg læse at vi havde stemt JA?!?

På det tidspunkt kan de umuligt have nået at få min og andre medlemmers stemmer.
Hvad skal man så med en afsteming? Helt seriøst :)
MvH Ulrik©

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 13 feb 2007 00:47

Hmm den rødnæsede formand genkender jeg fra min lokalafdelling for par år tilbage. Så lagde de cement,lager og havn sammen og vi fik en formand fra havn....

Til brian. Principelt er jeg for ideen med fagforening, ellers havde jeg sku heller ikke smidt kontigent den vej i 13 år. Det der pisser mig af er de metoder vores tilllidsfolk på AP gjorde brug af. Prøv at kigge i dombogsudskrift fra rette i Aalborg, så skal i se læsning. Man ved ikke om man skal grine, græde eller græmmes.

Mig bekendt blev feriefridagene i idustrien indført af den gamle Soliademokratiske regering efter vi var gået i strejke hvor de greb ind efter små 14 dage ( Noget med en ambulance der var 25 min om at når frem ). Det var noget med 3 feriefridage og 2 omsogsdage som vores forhandlere vekslede til 5 feriefridage

For mit eget vedkommende var overenskomstforhandlingerne interasant tilbage hvor jeg var lærling og blev aflønnet på mindstesats. De blev interasante igen da Industriens pension blev grundlagt. 1 gang i de 13 år jeg har været skifteholdsarbejder er genetillæg blevet reguleret op. Hvorfor kun 1 gang ? Jo det var fordi at LO/SID ikke ville forhandle genetillæg for skiftehold da de principelt helts så skiftehold afskaffet.. hmmm skifteholdsarbejder følte sig pisse på i mange år pga af den.

Jeg er ansat i en lille gruppe der er i klemme (Jeg er kontrolrumsoperatør). Vi er under samme overenskomst som driftmandskabet, vi får tildelt samme procentsats som dem til trods for vi har egen tillidsmand ( Der fungere for TL, 3f, METAL og funktionærer og kortvarrigt en Krifa ), så forskelligt kan 32 mand være organiseret og aligve stå sammen. Vi valgte at nedlægge arbejdet på tværs af fagforeninger. Det er som sådan ikke nødvendigt af være medlem af et forbund for at kunne sige "Sammen er vi stræke"
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact


brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

Indlæg af brian andersen » 13 feb 2007 17:20

Jeg har læst lidt om sagen men kender den ikke til bunds men den er ret interesant da det er den første sag der er kørt af denne slags.. men ingen tvivl tillidsfolkene har ikke levet op til deres navn, det er ikke måden at gøre det på.

Det er da dejlig at høre at man stadigvæk kan stå sammen. Men alligevel syntes jeg det er forkert manden i krifa ville gerne have goderne men ikke betale hvad det koster. dem er der mange af.

du har ret i regeringen lavede arbejdet færdig med hensyn til feriefridagene men startede hos co industri.

Hk har mange medlemmer de skulle godt nok tælle hurtig hvis de skulle nå at få et resultat :oops:
Mvh
Brian

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 13 feb 2007 18:37

Jeg er nok en af dem der ikke vil betale hvad det koster, hvis jeg fik mulighede for at slippe. Har stået i SID i mange år og skiftede fornylig til en anden p.g.a uddannelse. Men hvad er det lige jeg får for pengene hos SID, det har jeg tit undret mig over. Har aldrig gået ledig, og har en gang haft en sag med en entrepenør, der klokkeklart havde overtrådt 3 paragraffer, og den lokale afdeling regnede sig frem til at han skyldte/skylder 15000 kr. Men han er jo en magtfuld mand i et lille lokalsamfund, og SID droppede sagen da de ikke mente de kunne vinde. Men de indrømmede samtidig at han havde lavet noget ulovligt og at jeg havde/har penge tilgode, men vil ikke kæmpe for dem. Så kan man ret hurtigt miste troen på sin fagforening.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 13 feb 2007 19:02

jeps sid kørte sag om tilkaldefradrag for en havnearbejder og fik skam med hold... så skulle vi jo alle have fradraget så bakkede sid lige så stille og rolig ud af sagen så endte det i noget 20 % og tilkaldt inden 19....

så jeg stoler ikke en skid på fagforening de sider bare og hytter deres egen skind....

så frygter når jeg får brug for dem....

foresten deres vældige alkaforsikring man er lokket til at tegne dækker ikke i fritiden hvis der sker en skade på sygehus...... så hvad får man for den 10er ø hov det er jo steget til 50kr i månden men selfølgelig den ene hånd vasker den anden :-(
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

Indlæg af brian andersen » 13 feb 2007 22:05

Man høre tit "hvad for man for pengene" ja vi skulle gerne have en god overenskomst og trykhed i hverdagen, der er faktisk penge iden hvis den bruges rigtig. Jeg ved godt man skulle kunne stole på sin afdeling, men hvis man ikke syntes afdelingen gør det optimale for en må man og skal kontakte hovedforbundet det er jo det man betaler for.
Fejl kan ske men ikke så tit...

Jeg er medlem i Dansk metal og har været der siden 92 da mit arbejds liv startede jeg har heldigvis aldrig været ude for de behandlinger som i beskriver. "har selvfølgelig hørt dem før"

Man kunne jo også tage alle sine kolegaer med på en generalforsamlig for en gangs skyld og tage problemerne op. eller lidt mere farlig stemme formanden ned. :evil:

mvh
brian

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 13 feb 2007 22:15

Med faren for at jokke nogen over tærende så syntes jeg tit det er byens "tumper" eller sladdertanter der ender med at sidde i fagforenings bestyrelse eller hvad det hedder. Syntes der er langt imellem kompetente folk der ikke stiller sig op samme dag som AP blev overtaget af Cementir og postulerere i tvnord at han er overbevist om at AP ville blive lukket ned inden for kort tid. Det er oftes disse tosser der skal forhandle med den store mand i byen og vupti ingåes der et sindsygt forlig for man skal endelig ikke gennere den store mand.
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact


Besvar