Pille forbrug

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Pille forbrug

Indlæg af Bop »

MassageTherapist021.gif Hvilken fjeder er det du taler om du har bøvl med :lol:

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Pille forbrug

Indlæg af thoken »

ole skrev: Ja Danfoss termostater hænger, skal de ikke det. Døjer også med en enkelt i stuen, det er bare irriterende. Det med massage funger ikke altid, hos mig er det fjedren bagved stiften der gør knuder indimellem. Gider ikke lukke vandet af anlæget for at skifte lortet. Kan termostathovedet blive "doven" så den ikke lukker op og i hele tiden, kan mærke at termostaten er lidt træg at åbne, og knirker lidt???




Hej!
Det kan godt tænkes at termostaten kan blive doven. Der er en gasfyldt bælg inden i, og hvis den nu lækker, så virker den sikkert ikke optimalt :roll:
(ovenstående er rent gætværk 8) )
Gad vide om Danfoss godt ved at der er et problem med deres ventiler?

Synes det er mærkeligt at problemet har fået lov nærmest at blive "standard". De er jo ellers dygtige dernede på Als(danfoss) :roll:

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Brugeravatar
Claus Birth
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 28 dec 2006 14:09
Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
Areal: 160+60m2
Brændsel: Træpiller, blæst ind
Fremviser gerne i postnummer: 4140
Dagligt forbrug: godt 25kg.
Årligt forbrug: ca.9 ton
Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Pille forbrug

Indlæg af Claus Birth »

Ja, pilleforbruget afspejler boligens evne til at modstå blæst og kulde.
Mit pilleforbrug øges med knap 100% når det blæser samtidigt med god frost 3-10 minus gr. .
Dvs. fra ca. 25kg. til knap 50kg. pr døgn, godt det ikke er sådan hver dag.

Hilsen

Claus Birth :great:
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.
Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Pille forbrug

Indlæg af Jobak »

thoken skrev:ole skrev: Ja Danfoss termostater hænger, skal de ikke det. Døjer også med en enkelt i stuen, det er bare irriterende. Det med massage funger ikke altid, hos mig er det fjedren bagved stiften der gør knuder indimellem. Gider ikke lukke vandet af anlæget for at skifte lortet. Kan termostathovedet blive "doven" så den ikke lukker op og i hele tiden, kan mærke at termostaten er lidt træg at åbne, og knirker lidt???




Hej!
Det kan godt tænkes at termostaten kan blive doven. Der er en gasfyldt bælg inden i, og hvis den nu lækker, så virker den sikkert ikke optimalt :roll:
(ovenstående er rent getværk 8) )
Gad vide om Danfoss godt ved at der er et problem med deres ventiler?

Synes det er mærkeligt at problemet har fået lov nærmest at blive "standard". De er jo ellers dygtige dernede på Als(danfoss) :roll:

mvh thoken
Hej
Du skal sandelig ikke ha vandet lukket af for at pille stiften af. Og din pivelyd er helt sikkert selve termostat hovedet.
Afmonter termostaten, blæs den ren der hvor plastikken kører "mod hinanden" - det er nogle små "stifter" der holder plastichovedet på. Gi det derefter et par dråber syrefri olie og masser den lidt.
Dernæst skruer du bare forskruningen af med stiften, der kommer nok max 3 dråber vand (hvis der kommer mere skal du har skiftet hele ventilen)
Nu kan du pille stiften af bagud og rengøre den og måske gi den lidt hanefedt eller lign. inden du samler det igen

Jeg tror ofte det er ventilen der hænger (den stiften trykker på). Jeg bruger en lille listehammer og så får stiften bare nogle bank. Så kører det hele vinteren. icon_cheesygrin.gif

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Pille forbrug

Indlæg af Ole S. »

Jobak skrev: Hej
Du skal sandelig ikke ha vandet lukket af for at pille stiften af. Og din pivelyd er helt sikkert selve termostat hovedet.
Afmonter termostaten, blæs den ren der hvor plastikken kører "mod hinanden" - det er nogle små "stifter" der holder plastichovedet på. Gi det derefter et par dråber syrefri olie og masser den lidt.
Dernæst skruer du bare forskruningen af med stiften, der kommer nok max 3 dråber vand (hvis der kommer mere skal du har skiftet hele ventilen)
Nu kan du pille stiften af bagud og rengøre den og måske gi den lidt hanefedt eller lign. inden du samler det igen

Jeg tror ofte det er ventilen der hænger (den stiften trykker på). Jeg bruger en lille listehammer og så får stiften bare nogle bank. Så kører det hele vinteren. icon_cheesygrin.gif
Hej

Lige præcis alt dette er gjort, uden held. Så der er vist kun en udskiftning tilbage.

Ps: Er klar over at stiften kan serviceres med vand på anlæget.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Besvar