Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af KimW » 04 nov 2008 23:04

Man sætter 100 opdrættede fasaner ud og invitere jagt kammeraterne på besøg.
Problemet er bare at fuglene ikke gider flyve op, så derfor klappes eller drives de op i luften.
Dernæst står så alle jægerne på en række og skyder løs.
Yep, jagt kan godt være en smuk naturoplevelse men helt ærligt.......


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af MichaelK » 04 nov 2008 23:34

Troldmand. skrev:MichaelK
Jo, jeg har fulgt med i hvad du har skrevet i dine indlæg.....

Jeg er nødt til at sige - festen er slut.

Du gætter og vrøvler i en uendelighed, du spiller klog næsten uanset hvad, man bringer på bane. I min tråd "hvordan har dit farvesyn" var du den klogeste, til med (som jeg lige huske) mente du, jeg var for gammel til at være med på den nye teknik. Tak mester.
Og så her, hvordan har dyrene det................Kører det på højtryk igen...
Du synes jeg med mine 50 meter med politi indblandet var småligt (som jeg forstod det) - hvorfor tror du jeg havde politi indblandet???????
Du synes det er ok at invitere kontorfolk mm. med på jagt for hyggens skyld - tak min hue, kan de kun anskyde så lad dem dog blive hjemme.
Og jeg kunne blive ved at plukke i dine indlæg for ligende .
Intet er ment ondt, men jeg har fået nok af MichaelK's overlegende indlæg.
Du svarer sikkert igen med en ordentlig smøre - den får du dog ingen reflektion på.

Undskyld til andre - det havde hobet sig op.
Altså, det her tager vi lige fra en ende af :evil:

Din tråd ang. farvesyn. For det første har jeg ALDRIG skrevet, at Du er for gammel til være med til ny teknik.
Du ville først efter lidt fiskeri ud med hvilken skærm Du havde. Derfor blev det i starten kun til lidt forsigtigt
gætteri. Så vidt Jeg husker blev vi aldrig enige om skærmkvalitetens indflydelse på testresultatet. Det bliver
Vi så nok heller ikke. Jeg var da trods alt ikke alene med min påstand.

Ang. denne tråd. Din tråd opfatter Jeg fra starten af, som et udtryk for din generelle holdning til jagt. Jeg fik
det indtryk at Du betragter stort set alle jægere under et som en flok skydegale idioter.
Rigtig mange af mine venner, bekendte, og nærmeste familie er jægere. Jeg har selv været med på mange jagter
gennem årene. Så Jeg ved godt hvordan det foregår. Ingen gætten og vrøvlen her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og lad os så slå fast een gang for alle. Ingen normalt tænkene jæger, invitere folk med, der den
ene gang efter den anden skyder forbi, eller anskyder vildtet.

Jeg kan ærligt talt ikke forstå, at Du ikke kan acceptere mine holdninger til emner, der bringes frem her i forummet.
Det er mig bekendt ikke forbudt endnu. Men at blive sur bare fordi man løber tør for argumenter er bare for småt.

Og ja, dette blev et mellemlangt indlæg i debatten. Men når man bliver beskyldt for at gætte og ligefrem vrøvle, så
giver Jeg igen. Og videre kommentare i denne tråd og alle fremtidige tråde vil blive kommenteret i det omfang JEG
finder det nødvendigt. Kan man ikke acceptere mine holdninger og indlæg, så lad være med at kommentere på dem.

Bliver Jeg smidt ud af dette forum, så fred være med det. Men Jeg går i hvertfald ikke frivilligt :P

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af Troldmand. » 04 nov 2008 23:42

Til Kim...
Læs ikke her hvis du er dyrven....
For nok ca 10 år siden var konen og jeg på en af vores daglige skovture. Som før nævnt, har vi skoven som nærmest nabo. Hammer Bakker 25 Km2 skov.
Vi kom gående på en skovsti - pludselig lyder der nok 10 til 15 riffelskud - både kone og jeg blev enige om, at en hel rådyrflok der forsvandt. Da vi kom lidt nærmere i den retning hvor skudene faldt, hører vi en masse tumult i noget højt hyben buskas.
Jeg skulle da lige kigge hvad det var.
En jæger havde brugt alle sine patroner på et rådyr på alt for lang afstand, dyret var total skamskudt men ikke dødeligt. Jægeren lagde sammen med rådyret og kæmpede på jorden.
Med en stor lommekniv forsøgte han at skære halsen over på dyret. Jeg siger, hold da op hvor så han ud - blod overalt.
Fra da af, var mit syn på lystjægere dalet til lavest punk der kan tænkes.
Jeg vågner ofte op om natten med mareridt, ved synet af det kæmpende rådyr, med blodet sprøjtene op af det næsten overskåret luftrør, især her hvor der skydes fra morgen til aften i en uendelighed dukker synet op.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af MichaelK » 04 nov 2008 23:55

Jeg er oprigtigt ked af at Du har haft en dårlig oplevelse. Din beskrivelse af episoden
får også hårene til at rejse sig i nakken på mig.

Tydeligvis har omtalte jæger både handlet forkert og opført sig tåbeligt. Ingen tvivl
om det. Man skære ikke halsen over på et rådyr, man stikker en kniv i nakken og skiller
kraniet fra rygsøjlen, så dør dyret i løbet af få sekunder. Men det kræver at man ved,
hvor kniven skal stikkes ind.

Omtalte jæger manglede tydeligvis undervisning af en erfaren jæger i korrekt håndtering
af anskudt vildt. Det er jo netop sitiuationer som denne, der stiller jægerstanden i et så
dårligt lys. Jeg håber at han lærte af episoden. Gjorde han ikke det, håber Jeg ikke at han
er jæger den dag i dag.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af MichaelK » 05 nov 2008 06:08

Ole S. skrev: MichaelK stop nu engang. Du får det hele til at lyde som om det er jægernes skyld at vi har det dyreliv som vi har. Det er noget forfærdeligt vrøvl. Du udtaler dig om noget som du tilsyneladende ikke har en pind forstand på. Naturen kan fint klare sig uden jægeres indblanden.

Jeg har intet imod jægeren der sætter sig ud med sin riffel, og venter på et bytte. Men når der drives klapjagt, er kæden for længst sprunget af. Hvad i himlens navn skal det gøre godt for, at plaffe løs på alt, hvad der bevæger sig har da intet med jagt at gøre. Man skræmmer alt vildt fra vid og sans, og det løber hovedkuls i alle retninger for at undgå vildtfarende kugler. For mig at se handler dette KUN OM EN TING NEMLIG AT NEDLÆGGE ET BYTTE.Måske der er en venlig jæger der kan forklare, hvad der er fasinerende i dette inferno af larm og klappen. Jeg forstår det ihvertfald ikke????????

Hvordan i alverden kommer Du frem til at Jeg skulle påstå at Jægere alene er skyld i at Vi har et rigt dyreliv????

Jeg fortæller at mange jægere, der lejer/ejer arealer til jagt, laver andet end at lege Wild West.
Selvfølgelig er hovedformålet, at have noget vildt at nedlægge, når jagtsæssonen starter. Men
Naturpleje er altså også en del af det at være jæger. Hvor er der vrøvlet her?????

I mine kommentare til diverse indlæg imod jagt, har Jeg forsøgt at fortælle lidt om det at være jæger.
Det har Jeg gjort for at imødegå den stærkt ensidige kritiske holdning til jagt/jagtformer, som visse
debattøre i denne tråd har givet udtryk for.

Jeg har fra starten været klar over, at fronterne er skarpt trukket op i denne debat. Det afholder mig
dog ikke fra, at fremsætte min bemærkninger til emnet. Det er en udfordring, ikke et problem.
Ikke mindst når Jeg nu kender rimeligt meget til det at være jæger.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af Julehund » 05 nov 2008 06:20

nå.... skal vi stoppe den her?? inden det ender i ragnarock... nu er synspunkterne blevet luftet, og vi/i ved hvad hvad hinanden mener om jagt

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af MichaelK » 05 nov 2008 16:39

Julehund skrev:nå.... skal vi stoppe den her?? inden det ender i ragnarock... nu er synspunkterne blevet luftet, og vi/i ved hvad hvad hinanden mener om jagt
Enig, videre disskussion flytter ingen holdninger :wink:


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af KimW » 08 nov 2008 22:40

Julehund skrev:nå.... skal vi stoppe den her?? inden det ender i ragnarock... nu er synspunkterne blevet luftet, og vi/i ved hvad hvad hinanden mener om jagt
Jeg vil foreslå at emnet låses så diskutionen ikke bryder op igen :)

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10374
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af thy » 08 nov 2008 23:22

Enig låst
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Låst